• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex OQ tråden

20150807_192827_zpsvae5pitl.jpg
Köpte på blocket för 20k va? I så fall var det var jag som försökte få din mail av säljaren... Nu vet du iaf vart du skickar PM om du tröttnar ;)

Kollade C24 nu. Det har varit "hyperinflation" på OQ senaste tiden, men tycker å andra sidan att C24 har blivit en ganska kass referens för priser, då de ofta är betydligt högre än här på KS...

Det är väl dags för OQ att sticka nu kanske. Det är ju befogat trots quartz iom att det bara finns runt 25.000 tillverkade. Sålde min 17014 med svart tavla i fint skick för ca ett år sen för 19k

Det är väl dags för OQ att sticka nu kanske. Det är ju befogat trots quartz iom att det bara finns runt 25.000 tillverkade. Sålde min 17014 med svart tavla i fint skick för ca ett år sen för 19k
Jag är rädd för det.. Har kikat men inte vågat klippa ett bra tag nu. Drömmodellen är en pre-cosc 17000 med svart tavla. KOmmer det ut en sådan i riktigt fint skick med skarpa kanter och alla tillbehör åker nog guldbyxorna fram... ;)

Bara köra, det är grymma klockor. Blir lika sugen på att skaffa en ny varje gång Nicklas.S eller Joey flashar sina grymma exemplar. :)

Köpte på blocket för 20k va? I så fall var det var jag som försökte få din mail av säljaren... Nu vet du iaf vart du skickar PM om du tröttnar ;)
Nej nu hänger jag inte alls med. Köpte den hos Gripenbro, inte på Blocket. Så det måste vara en annan klocka du tänker på.

/Henrik

Edit: Nu såg jag att du fått svar från rätt person.

Senast ändrad:
Nyare sortens klocksnackare här. Jag har bestämt mig för en OQ 17000 eller 17014 i stål. Är bredd att upp till 30k för rätt klocka. Allra helst svart tavla, men vit går också bra. Skulle behöva lite hjälp att bedöma vad som verkar vara bra ur och bra säljare på C24, då jag inte handlat klockor på det här sättet tidigare. Det bästa vore ju om någon här ville bli av med sin eller vet av någon till salu i landet. PM:a gärna, är väldigt angelägen om att få lägga vantarna på ett fräscht ex!

Tillbaka
Topp