• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex OQ tråden

image.jpeg
Här är min :) 81'a mycket nöjd, ligger mycket fint på armen.

Någon som vet vart jag kan fixa en extra länk?

Kolla mitt svar ovan. Den läcker. Gripenbro är inte den snabbaste med att uppdatera sin sida med vad som är sålt heller. Den dyrare som ligger ute är totalrenoverad till nyskick med utbytesdelar och köpt av Mekmek. Vet inte om han har kvar den då han köper och säljer en hel del med gripenbro. Den är riktigt fin om han har inte har några problem med nyrenoverat

Vad menar du med läcker? Har tittat på bilderna men är inte riktigt med.
En forummedlem köpte klockan. Tog den till Bergströms för trycktest för säkerhetsskull (trots nyservad med ett års garanti enligt gripenbro).
Visade sig att klockan läckte från både boett och krona. Gripenbro skyllde på att han använde sig av en annan urmakare än vanligt. Forummedlemmen fick göra en krångelfri retur så det löste sig så båda blev nöjda. Men trist då jag själv var sugen på den.

Kolla mitt svar ovan. Den läcker. Gripenbro är inte den snabbaste med att uppdatera sin sida med vad som är sålt heller. Den dyrare som ligger ute är totalrenoverad till nyskick med utbytesdelar och köpt av Mekmek. Vet inte om han har kvar den då han köper och säljer en hel del med gripenbro. Den är riktigt fin om han har inte har några problem med nyrenoverat

Okej, missade det! Tackar

En forummedlem köpte klockan. Tog den till Bergströms för trycktest för säkerhetsskull (trots nyservad med ett års garanti enligt gripenbro).
Visade sig att klockan läckte från både boett och krona. Gripenbro skyllde på att han använde sig av en annan urmakare än vanligt. Forummedlemmen fick göra en krångelfri retur så det löste sig så båda blev nöjda. Men trist då jag själv var sugen på den.
Surt. Det borde nämnas i annonsen @Gripenbro.se

Har även varit sugen på att köpa den jag med. Dåligt att Gripenbro inte är öppen med det i texten om han nu vet om den bristen dvs.

Kommer du bada med den då, annars är den ju grym.

Surt. Det borde nämnas i annonsen @Gripenbro.se
Det var vad forummedlemmen sa. Gripenbro kanske fick tillbaka den och kolla igen och bildade sig en annan uppfattning. Enda anledningen till att jag vet det var för jag själv var sugen på att köpa klockan från medlemmen.

Har även varit sugen på att köpa den jag med. Dåligt att Gripenbro inte är öppen med det i texten om han nu vet om den bristen dvs.
Läs svaret ovan
Kommer du bada med den då, annars är den ju grym.
Givetvis. Alla klockor på länk eller gummi förväntar jag mig kunna använda till alla vattenaktiviteter som dyker upp förutom dykning. Ingen idé att ha en sportklocka som inte klarar av ens vardag enligt min mening. :)

Tja! Skickade tillbaka den 17013 som jag postade med konstiga slitningar på insidan av stålet i länken. Har nyligen köpt en annan som ska vara på ingång och tydligen opolerad :) Langar upp bild när jag får den :)

Tja! Skickade tillbaka den 17013 som jag postade med konstiga slitningar på insidan av stålet i länken. Har nyligen köpt en annan som ska vara på ingång och tydligen opolerad :) Langar upp bild när jag får den :)
Opolerad.. Men är den skarp? Fruktansvärt mycket mer väsentligt på en oq :D

Skönt att det löste sig med den förra!

Tillbaka
Topp