En dagsfärsk bild på OQ 19019.
Så himla snygg! Inte ofta man ser en i vitguld.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En dagsfärsk bild på OQ 19019.
Fin fin!!!En dagsfärsk bild på OQ 19019.
Snyggt, grattis!Tjena fellow OQérs! Fick hem min 1:a gen 17013 igår och försökte ta lite bilder med min mobilkamera men det blev sådär... Säljarens bilder var betydligt bättre och speglade verkligheten väl i gällande skarphet och skick på boett m.m. När jag jämför boettens skarphet med min 17014 så förstår jag verkligen skillnaden på när något blivit polerat och inte Sista bilden så sitter brorsorna... Vore kul att få tag i lite kusiner framöver.. typ 19018, 19019 och kanske den ballaste av klockor någonsin 19028! Ha nu en fantastisk dag gott folk!
Grattis super fin.Tjena fellow OQérs! Fick hem min 1:a gen 17013 igår och försökte ta lite bilder med min mobilkamera men det blev sådär... Säljarens bilder var betydligt bättre och speglade verkligheten väl i gällande skarphet och skick på boett m.m. När jag jämför boettens skarphet med min 17014 så förstår jag verkligen skillnaden på när något blivit polerat och inte Sista bilden så sitter brorsorna... Vore kul att få tag i lite kusiner framöver.. typ 19018, 19019 och kanske den ballaste av klockor någonsin 19028! Ha nu en fantastisk dag gott folk!
Har funderat ett tag nu om jag ska skaffa mig en till OQ 17000 eller en DJ 1601.
Ja just det 17000 kanske ska ingå i familjen sen oxå... damn så mycket klockor (och pengar därtill) som måste införskaffas! 1601 är fantastiskt klassiskt och snyggt, vintage DJ spöar upp modernare estetiskt alla dagar i veckan tycker jag! 1601 är fantastiskt snygg men 17000 så mycket ovanligare och därför lite ballare iofs så gillar jag ju fluted bezel mer än slät.Har funderat ett tag nu om jag ska skaffa mig en till OQ 17000 eller en DJ 1601.
Får se kanske blir båda om ja köper 1601 innan jul och hustrun låter mig köpa 17000 till mig själv i julklapp, men då måste man ju köpa nått fint åt henne allt blir så jobbigt när man vill ha ALLT.Ja just det 17000 kanske ska ingå i familjen sen oxå... damn så mycket klockor (och pengar därtill) som måste införskaffas! 1601 är fantastiskt klassiskt och snyggt, vintage DJ spöar upp modernare estetiskt alla dagar i veckan tycker jag! 1601 är fantastiskt snygg men 17000 så mycket ovanligare och därför lite ballare iofs så gillar jag ju fluted bezel mer än slät.
GrattisIdag fick jag också bli med OysterQuartz
Här är några av urtavlorna som finns tillgängligaVart med OQ jag med här i veckan och har vana att bära brattar 40-44mm till vardags, denna går ju smidigt under manschetten och man får känna sig lite som Mr. Calderone från serien Miami vice. Om jag skulle vilja skifta tavla på den, hur vet jag då vilken tavla som är rätt för denna ref och vart hittar man lättast en? Nu tycker jag denna är snygg som den är men en blå eller svart tavla skulle vara lite fräsigt det med.
God lördagsmorgon!
Här är några av urtavlorna som finns tillgängliga
Finns 5 tavlor till ref 17014 som @marlun visade. Du kan beställa en ny hos Rolex AD för ca 5-6k, diamanttavlan ca 16-17k.Vart med OQ jag med här i veckan och har vana att bära brattar 40-44mm till vardags, denna går ju smidigt under manschetten och man får känna sig lite som Mr. Calderone från serien Miami vice. Om jag skulle vilja skifta tavla på den, hur vet jag då vilken tavla som är rätt för denna ref och vart hittar man lättast en? Nu tycker jag denna är snygg som den är men en blå eller svart tavla skulle vara lite fräsigt det med.
God lördagsmorgon!
Tror jag får hålla utkik på ebay eller liknande då en ny känns lite saftigt men det är bra att veta att möjligheten finns.Finns 5 tavlor till ref 17014 som @marlun visade. Du kan beställa en ny hos Rolex AD för ca 5-6k, diamanttavlan ca 16-17k.
Kör på blå, den är grym till vitguldsringen.Gött! Den blåa skimrar ju riktigt snyggt och känns lite mer levande än den svarta, kanske får bli en sådan till nästa sommar.
Ja det ser väldigt naturligt ut med den blå, som ett glittrande hav för att vara lite poetiskKör på blå, den är grym till vitguldsringen.
Jag kör med svart tavla ganska diskret och stilrent. Har en blå tavla liggande men har ej kommit till skott för att lämna in och byta. Rob.E eller nymans ur hjälper gärna till i deras pris ingår bytet, sist jag kollade ialafallVart med OQ jag med här i veckan och har vana att bära brattar 40-44mm till vardags, denna går ju smidigt under manschetten och man får känna sig lite som Mr. Calderone från serien Miami vice. Om jag skulle vilja skifta tavla på den, hur vet jag då vilken tavla som är rätt för denna ref och vart hittar man lättast en? Nu tycker jag denna är snygg som den är men en blå eller svart tavla skulle vara lite fräsigt det med.
God lördagsmorgon!
Bläddrade tillbaka och såg din, riktigt fin! Ska in till stan idag så kanske slinker in där och pratar lite med dom men är nog ute efter att köpa begat i första hand.Jag kör med svart tavla ganska diskret och stilrent. Har en blå tavla liggande men har ej kommit till skott för att lämna in och byta. Rob.E eller nymans ur hjälper gärna till i deras pris ingår bytet, sist jag kollade ialafall
Kolla på chrono-parts har mycket.Bläddrade tillbaka och såg din, riktigt fin! Ska in till stan idag så kanske slinker in där och pratar lite med dom men är nog ute efter att köpa begat i första hand.
Såhär kan det se ut. Äckligt!Är det någon som moddat läderstrap till sin OQ? vore kul att isf se hur det ser ut.
Absolut inget man ska utsätta den förÄr det någon som moddat läderstrap till sin OQ? vore kul att isf se hur det ser ut.
Såg knepigt ut trots en "snygg/bra anpassning". Tänkte om det vart lite AP-stil men bäst att hålla sig till länk.Såhär kan det se ut. Äckligt!
Du tänker i fel banor med att vilja byta ut länken mot nått annat enda gången ja skulle kunna tänka mig byta ut är om jag vill bevara tajthet eller den tappat helt hoppet. De borde finnas lag på att man inte får leka med sina OQ's.Såg knepigt ut trots en "snygg/bra anpassning". Tänkte om det vart lite AP-stil men bäst att hålla sig till länk.
Gillar att gå med länk så har inga tankar på det men klart man vill veta hur du skulle se ut.. som en ny dimension men efter att ha sett bilden så känns det givet att inte ens tänka tanken på att spöka ut den.Du tänker i fel banor med att vilja byta ut länken mot nått annat enda gången ja skulle kunna tänka mig byta ut är om jag vill bevara tajthet eller den tappat helt hoppet. De borde finnas lag på att man inte får leka med sina OQ's.
Grejen är ju att om man verkligen vill kan man ju prata med nån som tillverkar läderband och special tillverka ett unikt band, men dyrt kan de bli.Gillar att gå med länk så har inga tankar på det men klart man vill veta hur du skulle se ut.. som en ny dimension men efter att ha sett bilden så känns det givet att inte ens tänka tanken på att spöka ut den.