Verkligen, ser ut att vara i nyskick! Jag hojtar när jag tagit examen och tjänat lite slantarJa verkligen grym, kul att hitta en med korrekt polering. Finns allt för många som fått felaktig "kärlek"denna kan nog tänka sig flytta btw, används inte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Verkligen, ser ut att vara i nyskick! Jag hojtar när jag tagit examen och tjänat lite slantarJa verkligen grym, kul att hitta en med korrekt polering. Finns allt för många som fått felaktig "kärlek"denna kan nog tänka sig flytta btw, används inte.
När 2pac hade en då vet man att man valt rätt.
Det är inget konstigt med suget, OQ's is the shieet!Vad tror tråden om denna? Kollade på The Big Short igår och fick ett konstigt sug efter OQ...
http://www.chrono24.com/en/rolex/oysterquartz-steel--gold--id4898215.htm
Tycker iaf att den är billig först och främst! Jag köpte nyligen en 17013 jag oxå för lite mer pengar men den tror jag är lite skarpare oxå. 1979 så det är den första av den ref:en med 5055 urverket som ersatte 5035 vilket är det jag har på min från 1978. Slänger med några bilder på min så du kan jämföra fasningar, bevels m.m. Jag är ingen superexpert men tycker den ser överlag väldigt fin ut till det priset!Vad tror tråden om denna? Kollade på The Big Short igår och fick ett konstigt sug efter OQ...
Tycker bezeln ser rätt nerpolerad ut eller? Jag skulle bett om bilder liknande mina ovan för att kunna jämföraVad tror tråden om denna? Kollade på The Big Short igår och fick ett konstigt sug efter OQ...
Men du jäklar, den där var rakbladsvass!Tycker iaf att den är billig först och främst! Jag köpte nyligen en 17013 jag oxå för lite mer pengar men den tror jag är lite skarpare oxå. 1979 så det är den första av den ref:en med 5055 urverket som ersatte 5035 vilket är det jag har på min från 1978. Slänger med några bilder på min så du kan jämföra fasningar, bevels m.m. Jag är ingen superexpert men tycker den ser överlag väldigt fin ut till det priset!![]()
![]()
![]()
Trots att den kanske inte är superskarp(eller så lurar ljuset och vinklarna mig) så tycker jag den ser fin ut och du lär ju knappast göra en förlustaffär.Vad tror tråden om denna? Kollade på The Big Short igår och fick ett konstigt sug efter OQ...
Håller med!Trots att den kanske inte är superskarp(eller så lurar ljuset och vinklarna mig) så tycker jag den ser fin ut och du lär ju knappast göra en förlustaffär.
Tycker iaf att den är billig först och främst! Jag köpte nyligen en 17013 jag oxå för lite mer pengar men den tror jag är lite skarpare oxå. 1979 så det är den första av den ref:en med 5055 urverket som ersatte 5035 vilket är det jag har på min från 1978. Slänger med några bilder på min så du kan jämföra fasningar, bevels m.m. Jag är ingen superexpert men tycker den ser överlag väldigt fin ut till det priset!![]()
![]()
![]()
Ref 17000 och 17013 kronometercertifierades inte förrän sent 1978, så tidiga ex saknar "superlative chronometer officially certified" på tavlan.Fel tavla för den refen och länkar ser slapp ut..
Länken är stretchad och verkar något mer polerad än klockan. Boxen är för ny för årsmodellen.Den försvann.Nåja, hittade en annan lågprisare med en fin tavla, tycker den ser okej ut men jag är ju oq-amatör. Någon som har åsikter?
http://www.chrono24.com/en/rolex/oysterquartz--id4898358.htm
Jag trodde det bara var 17000 som saknade cosc på tavlan. Vore intressant att se original broschyrer från lanseringen och först hur dessa marknadsfördes av Rolex. Någon som sitter på någon eller vet var det finns på nätet?Ref 17000 och 17013 kronometercertifierades inte förrän sent 1978, så tidiga ex saknar "superlative chronometer officially certified" på tavlan.
Ref 17014 introducerades något senare och har kronometercertifieringen/texten på tavlan. Alla OQ Day-Date är kronometercertifierade.
Endast 17000, 17013 och 19018 fanns med i första katalogen och manualen 1977.Jag trodde det bara var 17000 som saknade cosc på tavlan. Vore intressant att se original broschyrer från lanseringen och först hur dessa marknadsfördes av Rolex. Någon som sitter på någon eller vet var det finns på nätet?
Tack! Är det din katalog?Endast 17000, 17013 och 19018 fanns med i första katalogen och manualen 1977.
Har själv sett en 17013 utan cosc text på tavlan som var new old stock från första ägaren.
![]()
Lånad bild. Har sålt alla gamla kataloger.Tack! Är det din katalog?
Endast 17000, 17013 och 19018 fanns med i första katalogen och manualen 1977.
Har själv sett en 17013 utan cosc text på tavlan som var new old stock från första ägaren.
![]()
Endast 17000, 17013 och 19018 fanns med i första katalogen och manualen 1977.
![]()
Jag tycker det är oetiskt med ett Pepsi-insert i en 16760 eller ett Coke i en GMT Master, så....Skulle ni fortfarande låta mig posta i den här tråden om jag sätter i en OP tavla i min OQ eller är det oetiskt?![]()
Skulle ni fortfarande låta mig posta i den här tråden om jag sätter i en OP tavla i min OQ eller är det oetiskt?![]()

Ja, ska väl finnas onyx, trä osv också har jag för mig. Tror inte visarna ska ha lume men är inte så insatt.Finns lapis till OQ? Visarna till stentavlorna ser väl inte ut så?
![]()
Har för mig att OQ lapis lazuli fanns med i någon Crown Collection katalog. Tror att visarna ska se ut så på den kombinationen.Finns lapis till OQ? Visarna till stentavlorna ser väl inte ut så?
![]()
Ja, ska väl finnas onyx, trä osv också har jag för mig. Tror inte visarna ska ha lume men är inte så insatt.