• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Submariner "Hulk" 116610LV

Genci86

Omega
Nog den enda klockan i den färgen som kommer undan med det. Vilket öppnar upp för så många sköna kombinationer med outfits, smycken osv.
Magisk klocka!
 

liuro

Omega
Någon som vet hur det ser ut med väntetider på Hulken i övriga Sverige (dvs ej Stockholm).

Tack för en bra recension, otroligt fin klocka som jag tänkt på i många år.
 

BrianFallon

KS Explorers Club
Någon som vet hur det ser ut med väntetider på Hulken i övriga Sverige (dvs ej Stockholm).

Tack för en bra recension, otroligt fin klocka som jag tänkt på i många år.
Som jag förstår så kan du nog inte ens skriva upp dig på väntelista hos en enda AD i Sverige(Fått höra att väntetiden är över 10 år så det är meningslöst). Tror man får betala rejält över listpris som man ska ha en.
 

danja

Breitling
Många säger att Hulken är lätt att tröttna på, men de fina bilderna säger annat! Någon som haft en Hulk och tröttnat på den?
 

Jey

Cartier
Som jag förstår så kan du nog inte ens skriva upp dig på väntelista hos en enda AD i Sverige(Fått höra att väntetiden är över 10 år så det är meningslöst). Tror man får betala rejält över listpris som man ska ha en.

Hört av en vän här på KS som skrev upp sig, att det är ca 12 månader hos AD i Göteborg.
10 år låter lite väl mycket.
 

Dykarn13

Breitling
Bra skrivet! Blir inte inte mindre sugen efter den historian och alla bilder i tråden..

Längtar till jag kan lägga vantarna på en!:rolex:
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Många säger att Hulken är lätt att tröttna på, men de fina bilderna säger annat! Någon som haft en Hulk och tröttnat på den?
Jag har haft min sen i januari och har absolut inte tröttnat på den - snarare är det tvärt om så att den växer mer och mer för varje dag.
Otroligt trevlig klocka och min egen favorit just nu. Den har fått överlägset mest handledstid av mina klockor de senaste månaderna.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Många säger att Hulken är lätt att tröttna på, men de fina bilderna säger annat! Någon som haft en Hulk och tröttnat på den?
Använder gröna klockor (kermit/hulk) några gånger per månad kanske. Hulk förmodligen mer sällan än kermit. Tror jag tröttnar om jag skulle köra Hulk ofta
 

Sparvel

Omega
Har haft min i ca 2,5år. Använder den 9/10 dagar och har inte tröttnat en sekund! För mig är det ett ickeproblem att matcha den till kläder, fattar inte grejen, den är grön!
 

MattNatt

Cartier
Införskaffade mig en Hulk, igen..., i veckan och reflekterade över en sak. Nån som vet om bezelfärgen har ändrats något? Det var ju nästan ett år sen jag såg en sist men känns som om färgen blivit en nyans ljusare. Beror givetvis på ljuset så tror mer det är jag som har dåligt minne... men någon som vet?
FAA5706F-DCD6-4E8E-B1A6-DBF308420F93.jpeg
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Införskaffade mig en Hulk, igen..., i veckan och reflekterade över en sak. Nån som vet om bezelfärgen har ändrats något? Det var ju nästan ett år sen jag såg en sist men känns som om färgen blivit en nyans ljusare. Beror givetvis på ljuset så tror mer det är jag som har dåligt minne... men någon som vet?
FAA5706F-DCD6-4E8E-B1A6-DBF308420F93.jpeg


En 12a och en 17, har en 18 osså och upplever ingen skillnad irl fällande färgen, däremot är den vita texten tryck olika ”hårt” på tavlorna.
B9C61C14-8121-4CA3-8D1E-B9EE0CDD3BCE.jpeg
 

otisred

Omega
Någon som vet hur det ser ut med väntetider på Hulken i övriga Sverige (dvs ej Stockholm).

Tack för en bra recension, otroligt fin klocka som jag tänkt på i många år.

Jag väntade ca tre månader och hämtade sedan ut min på Engströms i Jönköping i februari 2017. Toppenbetyg får dem, och ägaren(?) kom t.o.m. in på en lördag när han var ledig för att korta länken för mig (personalen som jobbade den dagen visste inte hur man gjorde). Stor skillnad jämfört med bemötandet jag fick i Stockholm innan jag vände mig till Engströms i Jönköping.
 

otisred

Omega
Vad är grejen med skillnaderna i den vita texten på tavlan? Att stilen skiljer sig på "ft" har jag inga problem med, men när likamedtecknet (=) inte är centrerat mellan "ft" och "300".....
 

Titanium

Omega
JA, GRÖNA HULKAR HAR JU VERKLIGEN ÖKAT I VÄRDE!:)

Min tjejs ex vann en helt ny vanlig Rolex submariner för 9 år sedan som en pokerbonus den sålde han för 45000 och den var splitter ny:) Hulkarna var också billigare förut men alla rolex ökar ju bara i värde så det är ett roligt sätt att spara pengar på :D:D
 

alke

Omega
2-Faktor
Välskriven recension! Har länge funderat på att införskaffa mig en Hulk, kan säga att denna recension i kombination med bilderna gör valet bra mycket lättare! :)
 
Topp