Jag tror inte heller privatpersoner är en stor kanal, jag menade bara att incitamenten att köa för något förutom hypemodeller minskar när man inte längre kan göra enkla pengar som för ett år sedan och man inte längre tror på kraftigt ökande priser framgent.Det vore en mardröm för multimärkeshandlare.
Mycket bättre isåfall packetera osäljbara (utan kraftig rabatt) IWC Chopard Piaget et al med de Rolexmodeller som fortfarande går att tjäna på.
Jag har lite svårt att tro de den stora inköpskanalen för gråhandlarna vad gäller nya klockor kommer från vanliga privatpersoner som köpt en klocka efter att ha köat.
Det finns ju faktiskt en hel del folk på detta klot som köper damklockor Cellinis Strösslade TT och annat som inte kan anses som premiummodeller för att de vill ha just en sådan utan tanke på vad den är värd om tio år,men ända vet att en Rolex "alltid" har ett bättre andrahandsvärde än andra märken och väljer därefter.
Men det blir som du säger intressant att se vad som händer under året.
Förhoppningsvis skulle det kunna medge en ljusglimt för de som faktiskt bara vill en DJ, OP eller Explorer, både genom ökad chans att köpa hos AD men även med lägre påslag hos gråhandlare mot listpris.