• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Erdna

Cartier
Det vet jag väl inte om jag håller med om. Att butiken skulle vara,så fel.
Det är väl ungefär vad som förväntas i en B-Galleria.

Däremot är läget helt fel för Rolex "Nya" Strategi.

Bakverk Smörgåsar Systembolag Damtrosor och Hemska Tanke Kinesiska elbilar på en armlängds avstånd.
Det passar inte längre i imagen.

Hade man haft en egen Boutique i Juvelsalongen Däremot.....

Mysfaktorn att sitta och testa klockor i skyltfönstret hos Krons är inte min "cup of tea" sorry.. Känns betydligt lugnare och trevligare hos butiken Nymans.
 

daimglass

Breitling
Nu får vi se hur det går med fruns DJ 31:a.
Kommer den innan jul så köper vi. Kommer den efter så kastar jag in stålarna på huslånet.
Jag hade önskat att man kunde lägga handpenning på fanskapet, men det kan man inte.
Jävla lotterisystem
Fick du ej lägga handpenning hos AD? Jag får alltid lägga handpenning om jag vill :O
 

willbur

Rolex
2-Faktor
De senaste tre åren har jag mötts av ett relativt snabbt ”tyvärr, ingen beställning möjlig på den önskade konfigurationen” av Nymans och ett helt annat beslut av Krons som lett till leverans. Trots att de har samma kundregister.

Således enbart baserat på min egna erfarenhet. Avvisad av Nymans och servad av Krons.
Intressant! Jag har ingen erfarenhet av leverans från någon av dem men bemötandet på Krons har i regel varit trevligare.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
De har sålt Rolex länge, däremot så är den avskilda sektionen för Rolex ”ny”. Men jo har minnen från hur det såg ut på nittiotalet 😳
Haha, hur butiken såg ut på nittiotalet är nog lite innan min tid. Kommer dock ihåg att butik låg där kaféet (Wayne’s Coffee, om jag ej missminner mig) ligger nu. Detta var dock väl cirka tio år sen.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Haha, hur butiken såg ut på nittiotalet är nog lite innan min tid. Kommer dock ihåg att butik låg där kaféet (Wayne’s Coffee, om jag ej missminner mig) ligger nu. Detta var dock väl cirka tio år sen.
Butiken har alltid legat där den ligger, däremot så var det en klassisk träpanel/inramning med diverse klockor, prylar och affischer i fönstren. Såg ut ungefär som Brobergs tobakshandel i Sturegallerian 😂
Bilderna är nog från oo-tal men det hände inte mycket med dekoren mellan 1995-2015 kan man säga...
IMG_6383.jpeg

IMG_6384.jpeg
 
Senast ändrad:

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Butiken har alltid legat där den ligger, däremot så var det en klassisk träpanel/inramning med diverse klockor, prylar och affischer i fönstren. Såg ut ungefär som Brobergs tobakshandel i Sturegallerian 😂
Bilderna är nog från oo-tal men det hände inte mycket med dekoren mellan 1995-21015 kan man säga...
IMG_6383.jpeg

IMG_6384.jpeg

Korrekt såg ut så här till maj 2015
 
Men alltså är det bara jag, eller vad har hänt när man tex vill ta sig in på rolex klockorna på Nymans eller Bergströms hemsida. Helt omöjligt att hitta det man söker😅😅
 

BankAnden

Panerai
Men alltså är det bara jag, eller vad har hänt när man tex vill ta sig in på rolex klockorna på Nymans eller Bergströms hemsida. Helt omöjligt att hitta det man söker😅😅
Tycker det är hur enkelt som helst (iaf på iPad, kanske annat på telefon)

 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Butiken har alltid legat där den ligger, däremot så var det en klassisk träpanel/inramning med diverse klockor, prylar och affischer i fönstren. Såg ut ungefär som Brobergs tobakshandel i Sturegallerian 😂
Bilderna är nog från oo-tal men det hände inte mycket med dekoren mellan 1995-2015 kan man säga...
IMG_6383.jpeg

IMG_6384.jpeg

Korrekt såg ut så här till maj 2015
Helt otroligt. Har ett minne av att den låg som någon form av pop-up-aktig butik där Wayne's är just nu. Måste vara något fel på huvudet mitt. Hjärnan hade inte riktigt växt färdigt då. 😅😂De väl öppna dörrar, om jag nu kommer ihåg någonting rätt i alla fall?
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Fick du ej lägga handpenning hos AD? Jag får alltid lägga handpenning om jag vill :O

Nej, någon handpenning var man inte intresserad av. Jag hade kunnat betala hela klockan om dom hade önskat det.
För min del känns det som att man hamnade rakt i ”runda arkivet”.
Nåja, får vi en klocka så är vi glada och kommer det ingen klocka så kan vi göra annat med pengarna.
 

Uschi

Breitling
Nej, någon handpenning var man inte intresserad av. Jag hade kunnat betala hela klockan om dom hade önskat det.
För min del känns det som att man hamnade rakt i ”runda arkivet”.
Nåja, får vi en klocka så är vi glada och kommer det ingen klocka så kan vi göra annat med pengarna.
Man förstår ju samtidigt att AD kan bete sig som om kunderna är nollor, när det finns de som är "desperata" nog att betala för något det inte ens finns ett leveransdatum på.
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Man förstår ju samtidigt att AD kan bete sig som om kunderna är nollor, när det finns de som är "desperata" nog att betala för något det inte ens finns ett leveransdatum på.

Vissa saker tar tid att få. Man kan ju även ta tillbaka pengarna om inte leverans sker inom t.ex 6 månader.
Jag köpte en grill innan sommaren 2020. Då det inte kom någon grill och jag fick besked att leverans skulle ske i december, så tog jag helt enkelt tillbaka pengarna.
Jag ser inga större problem med att göra så då jag inte har något direkt känslomässig förbindelse med siffrorna på mitt konto.
 

BankAnden

Panerai
Vissa saker tar tid att få. Man kan ju även ta tillbaka pengarna om inte leverans sker inom t.ex 6 månader.
Jag köpte en grill innan sommaren 2020. Då det inte kom någon grill och jag fick besked att leverans skulle ske i december, så tog jag helt enkelt tillbaka pengarna.
Jag ser inga större problem med att göra så då jag inte har något direkt känslomässig förbindelse med siffrorna på mitt konto.
För mig skulle det inte handla om att ha en ”känslomässig förbindelse”, utan alternativkostnad - jag skulle aldrig ge någon annan 100tkr att placera fritt i räntebärande, när jag själv kan göra det (eller i mer riskfyllt om jag så vill). Det skulle innebära att du ger bort pengar till AD, alternativt betalar för att få stå på kö för en klocka. Snällt av dig, men jag är inte så snäll med mina pengar.
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
För mig skulle det inte handla om att ha en ”känslomässig förbindelse”, utan alternativkostnad - jag skulle aldrig ge någon annan 100tkr att placera fritt i räntebärande, när jag själv kan göra det (eller i mer riskfyllt om jag så vill). Det skulle innebära att du ger bort pengar till AD, alternativt betalar för att få stå på kö för en klocka. Snällt av dig, men jag är inte så snäll med mina pengar.
Nu placerar inte AD mina pengar på någon högriskaktie, så alla pengar finns kvar förutom den hemska inflationen.
Jag ser den sidan jag med.
Men….
Nu ligger pengarna och ”skräpar” på ett vanligt sparkonto, så skulle det ta ett år så skulle det kosta mig typ 2.000kr i utebliven inkomst.
Det är väl i sådana fall en principsak på sin höjd.
Skulle jag kunna köpa klockan över disk så skulle jag ju även då gå miste om 2.000kr eftersom jag fortfarande inte får utväxling för mina ”investeringar” och efter 1 år så har ju klockan fått några repor och då blir man ju dubbelt så ledsen.

Man ska inte behöva maximera och optimera allt här i livet Det blir ju till ett jobb till slut.
 

iddqdidkfa

Breitling
Nu placerar inte AD mina pengar på någon högriskaktie, så alla pengar finns kvar förutom den hemska inflationen.
Jag ser den sidan jag med.
Men….
Nu ligger pengarna och ”skräpar” på ett vanligt sparkonto, så skulle det ta ett år så skulle det kosta mig typ 2.000kr i utebliven inkomst.
Det är väl i sådana fall en principsak på sin höjd.
Skulle jag kunna köpa klockan över disk så skulle jag ju även då gå miste om 2.000kr eftersom jag fortfarande inte får utväxling för mina ”investeringar” och efter 1 år så har ju klockan fått några repor och då blir man ju dubbelt så ledsen.

Man ska inte behöva maximera och optimera allt här i livet Det blir ju till ett jobb till slut.
Det kan skämtas om att svenskar älskar att stå i kö men aldrig tidigare har jag hört om någon som skulle betala för det.

Skämt åsido, jag ställer mig bakom uttalandet om att inte maximera och optimera allt. Det skulle ju falla på sin egen orimlighet om jag gjorde det och samtidigt ägde flera armbandsur (jag är en högst medioker förhandlare).
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Det kan skämtas om att svenskar älskar att stå i kö men aldrig tidigare har jag hört om någon som skulle betala för det.

Skämt åsido, jag ställer mig bakom uttalandet om att inte maximera och optimera allt. Det skulle ju falla på sin egen orimlighet om jag gjorde det och samtidigt ägde flera armbandsur (jag är en högst medioker förhandlare).

Jag skulle inte kalla det för att stå i kö, snarare att reservera en klocka.
Man hamnar nog fort i papperskorgen och någon kö står man inte i.
Har man betalat så har man beställt en produkt.
 
Topp