• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Hej! Någon som har tips på hur man ska göra för att kunna köpa en Rolex hos en AD? Har siktat in mig på den nya sub starbucks men det känns helt omöjligt att kunna köpa den i butik då man inte ens kan ställa sig i kö längre. Hur har ni andra tacklat detta problem?
Facit står här i tråden. Bara läsa de 272 sidorna där detta avhandlats på ungefär varannan av dessa sidor…

Hej! Någon som har tips på hur man ska göra för att kunna köpa en Rolex hos en AD? Har siktat in mig på den nya sub starbucks men det känns helt omöjligt att kunna köpa den i butik då man inte ens kan ställa sig i kö längre. Hur har ni andra tacklat detta problem?
Finns väl fyra sätt att tackla problemet 🙂

1) om du inte får ställa dig på intresselista hos AD = ingen klocka från AD
2) om du får ställa dig på listan hos AD = klocka kanske kommer inom 3-36 månader. Kanske inte. Rob Engström verkar dock jobba med handpenning och löfte om ungefärlig tid
3) Köp hos handlare/av privatperson något dyrare än list
4) Avstå

1. Chansa och hoppas på enorm tur.
2. Hoppas du får ställa dig på lista och vänta 2-100 år
3. Köp hos gråhandlare eller begagnad.

Det är dom valen du har.

Ett tips till.

Köp något otroligt trögt för listpris så handlaren får tjäna minst mellanskillnaden till marknadspris på dig.

Du ger heller inte bort gratispengar till folk du inte "känner"

Exakt, självklart kommer AD hellre sälja till dom som köper strössel och bojsänken än någon som enbart vill tjäna pengar.
- Måste ju ändå vara lite tråkigt som säljare att veta att många som köper en Rolex inte bryr sig om klockan alls utan bara vill tjäna en slant. Det kan ju finnas säljare som brinner för märket även om det idag säljer sig självt?

• Like
Reactions: Jss
- Måste ju ändå vara lite tråkigt som säljare att veta att många som köper en Rolex inte bryr sig om klockan alls utan bara vill tjäna en slant. Det kan ju finnas säljare som brinner för märket även om det idag säljer sig självt?
Det gör det säkert.
Men tull syvende&sist är det pengar som räknas.
Personligen tror jag de säljare som skulle jobba utan lön för att "De brinner" är ytterst lätträknade.
Likadant med butiksägare och långivare.

Det gör det säkert.
Men tull syvende&sist är det pengar som räknas.
Personligen tror jag de säljare som skulle jobba utan lön för att "De brinner" är ytterst lätträknade.
Likadant med butiksägare och långivare.
- Tror inte heller de är idealister, var bara en tanke om att saker ibland ha fler dimensioner än snabba pengar.
Men förstår att det kan vara fel tråd att ventilera sådana åsikter 🙂

Senast ändrad:
Är det bara tillgänglighet hos AD vi snackar här eller är det ok med slutpris på Tradera?
Kan inget alls om Daytona, men känns som ett otroligt lågt slutpris på denna?
Inte jag som köpt 😊
IMG_4967.jpeg

Bilagor

• IMG_4961.jpeg
    IMG_4961.jpeg
    142.1 KB · Visningar: 8
  • IMG_4963.jpeg
    IMG_4963.jpeg
    94.1 KB · Visningar: 6
  • IMG_4962.jpeg
    IMG_4962.jpeg
    173.6 KB · Visningar: 6
  • IMG_4964.jpeg
    IMG_4964.jpeg
    150.2 KB · Visningar: 5
Är Krons inte längre AD för Rolex? Finns inga Rolex på deras hemsida och dem nämns inte som AD på Rolex hemsida?

Dom har ju förlorat märke efter märke successivt senaste åren, så känns väl inte helt orimligt. Bara spekulationer ännu så länge dock vad jag vet.
Aldrig varit där, men har dom inte mer än Rolex, Hublot, Tudor och Chopard numera? Enda armbandsuren på hemsidan

Isf jäkligt tunt utbud och iom deras sunkiga läge, har jag länge varit förvånad att dom fått ha PP och Rolex. Min gissning är att dom tappar Rolex, då känslan är att dom drar ned på AD utanför A-lägen.

Min erfarenhet från AD är ändå att de kunnat leverera hyfsat och alltid blivit bemött professionellt. Sista 5 åren har de levererat Explorer 2, Batgirl, Rootbear, day/date helguld grön urtavla, DJ 41 jubilee räfflad, VC Oversea. Samtliga inhandlade från Nymans. De har heller aldrig efterfrågat bevis om att jag fortfarande har kvar tidigare inhandlade klockor.

Min erfarenhet från AD är ändå att de kunnat leverera hyfsat och alltid blivit bemött professionellt. Sista 5 åren har de levererat Explorer 2, Batgirl, Rootbear, day/date helguld grön urtavla, DJ 41 jubilee räfflad, VC Oversea. Samtliga inhandlade från Nymans. De har heller aldrig efterfrågat bevis om att jag fortfarande har kvar tidigare inhandlade klockor.

Nymans är aktiva här och eftersom du i tidigare post outat att du har för avsikt att börja sälja vidare kanske det ändras.

Är det bara tillgänglighet hos AD vi snackar här eller är det ok med slutpris på Tradera?
Kan inget alls om Daytona, men känns som ett otroligt lågt slutpris på denna?
Inte jag som köpt 😊
IMG_4967.jpeg
Limiterad olika-storlek-bandhorn. Kööööööööööööööp! Eller nä.

Tillbaka
Topp