• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Tittar in då och då på Nymans CPO och verkar riktigt, riktigt trögt. Tycker det är ungefär samma ur som är kvar månad efter månad.

• Like
Reactions: SWC
Tittar in då och då på Nymans CPO och verkar riktigt, riktigt trögt. Tycker det är ungefär samma ur som är kvar månad efter månad.
De har haft ganska många som kommit och gått sedan de startade. Men ett par av de som finns inne nu har väl gått rätt segt. Sedan får man väl ha i åtanke att det tar runt 3mån från att de får in dem till att de kommer ut i butik som tidigast.

Allt spårade ur efter Rolex släppte nya Daytonan (116500LN).

Handlade fritt hos en Rolex & PP AD i Sydeuropa. Köpte sub hulk listpris efter 2 månaders väntan t.ex. (2018). Fick erbjudande att köpa Patek Aquanaut för list också, men avstod.

Jag är "investerad" i Rolex och hoppas ändå att Rolex fortsätter falla i värde. Jag har aldrig -- och kommer aldrig handla något över listpris. Den spekulationsmarknad som uppstått är ohållbar, och rent av patetisk.

Det här med att be och böna på golvet för att få spendera sexsiffriga belopp hos en AD måtte få ett slut. Har ni ingen självrespekt?

Senast ändrad:
Ah oj tack för infon, måste verkligen börja tänka på vad jag skriver.
Alltså, det är inte så att merparten av klocksnack kommer applådera av glädje när du börjar annonsera.
Många är de som både försökt och försöker skära emellan på förhållandevis nya klockor. Du kommer vara en i mängden och det är nog inte här du hittar din målgrupp i första hand.
Den kommer du hitta på Blocket och för blir du snabbt en liten fisk i en stor damm eftersom du ska hävda dig prismässigt mot riktiga gråhandlare som kunnat prispressa och kan erbjuda garantier.

Allt spårade ur efter Rolex släppte nya Daytonan (116500LN).

Handlade fritt hos en Rolex & AP AD i Sydeuropa. Köpte sub hulk listpris efter 2 månaders väntan t.ex. (2018). Fick erbjudande att köpa Patek Aquanaut för list också, men avstod.

Jag är "investerad" i Rolex och hoppas ändå att Rolex fortsätter falla i värde. Jag har aldrig -- och kommer aldrig handla något över listpris. Den spekulationsmarknad som uppstått är ohållbar, och rent av patetisk.

Det här med att be och böna på golvet för att få spendera sexsiffriga belopp hos en AD måtte få ett slut. Har ni ingen självrespekt?

Rolex prånglar ut klockor.

Rätt kul när jag var på en flygplats nyligen.
2st anställda står i en Rolex butik. Inget att sälja, inga listor att skriva upp sig på.

Min spontana tanke var “Varför går ni inte hem?”
Man säljer inget man beställer inget. Man bara andas.

Jag har nämnt det tidigare.
Bättre att få lägga handpenning eller till och med betala hela summan. Då har man köpt något åtminstone.

2st anställda står i en Rolex butik. Inget att sälja, inga listor att skriva upp sig på.

Bättre att få lägga handpenning eller till och med betala hela summan. Då har man köpt något åtminstone.
Påhittad bristvara.
Säga vad man vill om Rolex, men de är inte ägda av investmentbolag som dumpar klockor i hopp om vinst. De är smarta och många köper skiten. Men att slicka golvet rent för att få spendera sexsiffrigt är bra avlägset...

Självklart har man klockor och säljer precis allt man får in.
Bara inte till DIG

Naturligtvis fungerar CPO precis som det är tänkt.
Du&även jag är bara fel kunder.

Påhittad bristvara.
Säga vad man vill om Rolex, men de är inte ägda av investmentbolag som dumpar klockor i hopp om vinst. De är smarta och många köper skiten. Men att slicka golvet rent för att få spendera sexsiffrigt är bra avlägset...
Oklart vart du vill komma i din argumentation, köp eller inte köp. Upp till var och en 🤷🏻‍♂️
Vart har Tudor fallit menar du?

Har Tudor fallit så fruktansvärt?? Det har jag missat 🤔 Najs, fyndläge då mao

Bara inte till DIG

Såklart har en sucker köpt solidguld Rolex på list för att få "möjligheten" att köpa en stålklocka från Rolex på list.

Detta är ju marknadspriser som räknar in priserna på andrahandsmarknaden. Med det argumentet argumenterar du ju emot dig själv. Skulle de alltså bygga en ytterligare fabrik för att dra ner andrahands-värdet på sig själva? (Iom att du hävdar att de blåser upp sina egna priser).

Du får räkna ihop matten på att köpa list på helguld överskrider uppsidan på att köpa stål. Jag är inte på den marknaden.

För en del fungerar det förmodligen. Och grattis, i så fall.

Och ännu vet väl ingen (Förutom Rolex) med säkerhet vad man ska bonkaihop där.
Rolex?
Tudor?
Iordningställa CPO?
Smältverk/Bearbetning för ädelmetaller?
Träna nya Gråalfer som ska montera ihop klockor när de gamla dött?

Den som lever får väl se hur det blir.
De har ju själva sagt att de kommer att bygga upp tillfälliga produktionslinor för att sedan konsolidera de till den nya fabriken för just klocktillverkning.

The new production site in Bulle, just like these three temporary installations, will allow Rolex to expand its production capacity, support growth and meet ever-increasing demand,” the company in an email to Bloomberg.

Tudor har ju en ny fabrik så varför skulle de inhysa sig i en obyggd Rolex produktionssite?

Detta är ju marknadspriser som räknar in priserna på andrahandsmarknaden. Med det argumentet argumenterar du ju emot dig själv. Skulle de alltså bygga en ytterligare fabrik för att dra ner andrahands-värdet på sig själva? (Iom att du hävdar att de blåser upp sina egna priser).
Du verkar förbaskat orolig. Kanske index vore bättre än stålrollar?

Fick allt från AD på list innan en massa otrevliga typer som dig började spekulera. Jag hoppas, och tror, att Rolex kommer bli ett märke klockentusiaster återigen dras till.
Då kan de nog lägga ner verksamheten helt.

De få procent utav köparna som anser sig vara klockentusiaster i större utsträckning än att man vill unna sig något fint som dessutom kan vara något som har ett hyfsat restvärde om man en dag vill sälja tror jag inte räcker långt som kundbas.

Ungefär precis som det var innan Corona.

De har ju själva sagt att de kommer att bygga upp tillfälliga produktionslinor för att sedan konsolidera de till den nya fabriken för just klocktillverkning.

The new production site in Bulle, just like these three temporary installations, will allow Rolex to expand its production capacity, support growth and meet ever-increasing demand,” the company in an email to Bloomberg.

Tudor har ju en ny fabrik så varför skulle de inhysa sig i en obyggd Rolex produktionssite?
Det uttalandet hade jag inte läst,så det verkar ju som du har rätt i antagandet att det är just Rolexklockor som ska,skruvasihop där.

Även om "Production Capacity" kan täcka ett större område än just (slut)montering.

Det uttalandet hade jag inte läst,så det verkar ju som du har rätt i antagandet att det är just Rolexklockor som ska,skruvasihop där.

Även om "Production Capacity" kan täcka ett större område än just (slut)montering.
Jag kan läget!

Casio still God. Och såklart -- Rolex-ägare som är trevliga!

Bilagor

• IMG_6354.jpeg
    IMG_6354.jpeg
    355.3 KB · Visningar: 2
Senast ändrad:
Bara inte till DIG

Det är väldigt få klockor som säljs via butik.
Ta vilken random flygplats som helst, det är fan inte många klockor som lämnar butiken via huvudentrén.
Stäng butiken och gör av med de anställda.

Det är som att jag skulle sälja jordgubbar, öppna butik, sälja slut, bygga större butik och anställa folk bara för att stå i min fina butik.
Det är ju en masspsykos

Tillbaka
Topp