Butikerna vet precis (jaja så autisterna inte skriker nästan precis) vad årets tilldelning är.
Däremot vet de väl inte exakt när just den klockan kommer,men ju längre året lider desto större sannolikhet den är med i nästa leverans.
Självklart har de klockor tillsalu eller redan sålda och väntande på att hämtas alla,dagar i veckan man har dörrarna öppna.
Att DU inte får köpa något betyder ju inte att det inte finns varor.
Dom vet precis, fast tydligen inte ens vilket år den kommer. Att man inte kan köpa direkt över disk är för att det inte finns någon tillgänglig av den modellen man önskar. Jag har däremot fått besked att en klocka går ut på den ”fria marknaden” om inte beställaren hämtar upp den senast om två dagar.
Tidigare hade man en massa hyllvärmare som var svåra att bli av med, men nu har man en hype.
Det finns en hel del nya Rolex till salu. Jag tror inte att dessa är köpta av privatpersoner.
Jag är osäker om en del klockor ens kommer till lastbryggan hos AD eller om den helt enkelt lastas över direkt från transporten.
Vissa klockor går fort och andra långsamt.
Det kan vara så enkelt att man har infört någon LEAN filosofi och börjar tillverka mycket enbart vid beställning. Man kanske även ger besked till gruvbolagen att börja bryta malmen så man har råvaran.
Redan sålda klockor finns givetvis och det hade sett dumt ut om man sålde en sådan till en random typ som knallar in i butiken.
Rolex är massproduktionsbolag som är duktiga på att skapa hype…tillsammans med sin fanclub.
Inget fel med Rolex, jag skulle gärna ha en eller annan klocka, men jag stöttar inte andrahandsmarknaden eller köper någon substitutklocka.
Jag kan gärna betala för en klocka i förväg, så länge det finns ETA med max avvikelse på en månad eller två med delay.
Finns många saker jag har köpt som tillverkas efter betalning, så jag ser ingen skillnad där.