Ja, för antal år sedan förstod jag att på en Omega så var det runt 45%, dvs om list är 100k så betalar dom 55k. Skiljer väl mellan fabrikat men torde inte vara lägre idag.Är normen för branschen och ännu högre marginal på smycken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, för antal år sedan förstod jag att på en Omega så var det runt 45%, dvs om list är 100k så betalar dom 55k. Skiljer väl mellan fabrikat men torde inte vara lägre idag.Är normen för branschen och ännu högre marginal på smycken.
I och med Rolex egna krav på deras återförsäljare med fina lokaler på fina gator etc. Så hade nog 10-15% marginal inte gått ihop. Marginalen på 30-40% går nog mer hand i hand med kraven mot AD’n.
Har också läst att marginalen respektive återförsäljare har går ihop med avtalet Rolex tecknat med just dom.
Engströms Urmakeri i Jönköping sitter nog på lägre marginaler än vad tex. Nymans gör pga. bla. Omkostnader.
Ja, för antal år sedan förstod jag att på en Omega så var det runt 45%, dvs om list är 100k så betalar dom 55k. Skiljer väl mellan fabrikat men torde inte vara lägre idag.
Mycket.Ni som plockat ut pepsi/batgirl och andra lite ”hetare” modeller, vad har ni haft för historisk etc innan det?
Ingen historik. Första klockan jag köpte var pepsin.Ni som plockat ut pepsi/batgirl och andra lite ”hetare” modeller, vad har ni haft för historisk etc innan det?
Den är ändå imponerande! Nyfiken på att höra mer här.Ingen historik. Första klockan jag köpte var pepsin.
Den är ändå imponerande! Nyfiken på att höra mer
Fick vänta 919 dagar innan jag fick den. Stod först på intresselistan för Daytona i stål men efter ett tag var AD’n tydlig med att det kommer bli svårt och ta lång tid. Bytte därför till intresselistan för pepsin.Den är ändå imponerande! Nyfiken på att höra mer här.
Ingenting alls hos en ÅF som nu levererat både Starbucks och SpriteNi som plockat ut pepsi/batgirl och andra lite ”hetare” modeller, vad har ni haft för historisk etc innan det?
Hej,Fick vänta 919 dagar innan jag fick den. Stod först på intresselistan för Daytona i stål men efter ett tag var AD’n tydlig med att det kommer bli svårt och ta lång tid. Bytte därför till intresselistan för pepsin.
Snyggt!Fick vänta 919 dagar innan jag fick den. Stod först på intresselistan för Daytona i stål men efter ett tag var AD’n tydlig med att det kommer bli svårt och ta lång tid. Bytte därför till intresselistan för pepsin.
Så är det absolut.Mycket.
Kan säga dock att minst lika mycket handlar om relationen och tillit. Finns alltid någon som spenderar mer, får förtur ändå och kommer först, även för de som handlar jätte mycket.
Så är det absolut.
En vän till mig skrev upp sig på precis samma konfig som den jag hämtade ut, dock exakt 1år innan jag gjorde det. AD har fortfarande inte kontaktat honom och vi hade samma historik.
Ingen av oss hade historik, eller jag hade en Tissot för 10+ år sedan för runt 6-7tkr till frugan.Och hur var det med er historik?
Hade ni köpt en, två eller flera klockor där?
Eller ingen alls?
Om ni köpt fler, har du bytt in och därmed bevisat att du är trogen och din vän inte gjort det eller hur såg det ut?
Ingen av oss hade historik, eller jag hade en Tissot för 10+ år sedan för runt 6-7tkr till frugan.
Svårt att se att det var den som gjorde att jag hamna före i turordningen, förövrigt inget som nämndes heller så vet ej om den historiken är bokförd under min profil.
6-7 klockor in och ändå får du inte plocka ut någon SS? det låter ju ”galet”.Ingenting alls hos en ÅF som nu levererat både Starbucks och Sprite
6-7klockor hos en annan som klart och tydligt meddelat att någon SS från Rolex kan jag se mig i stjärnorna efter.
Kommer inte hända.
Varför det?6-7 klockor in och ändå får du inte plocka ut någon SS? det låter ju ”galet”.
Okej, vad har du fått för förklaring när du frågat då?Varför det?
Man har klargjort att man inte tänker sälja någon sådan till mig.
Mitt val blir ju nu att antingen köpa det jag vill ha annorstädes,eller fortsätta handla det de vill leverera eftersom jag gillar butiken och personalen .
Allt handlar inte om att få köpa billiga plåtklockor. Många andra modeller I Rolexkatalogen är lika "svåra" att få loss om vi håller oss till just Rolex.
Helt rätt, gillar ditt svar där!Varför det?
Man har klargjort att man inte tänker sälja någon sådan till mig.
Mitt val blir ju nu att antingen köpa det jag vill ha annorstädes,eller fortsätta handla det de vill leverera eftersom jag gillar butiken och personalen .
Allt handlar inte om att få köpa billiga plåtklockor. Många andra modeller I Rolexkatalogen är lika "svåra" att få loss om vi håller oss till just Rolex.
Att man inte vill/får.Okej, vad har du fått för förklaring när du frågat då?
Framgår på Rolex.com efter du specat modell?Hej, undrar var man kan se listpriser på Rolex-klockor? Känns som att de försvunnit från hemsidorna?
Tack, kollade mest hos våra lokala AD:er. Såg en Sky Dweller hos Rob Engström och blev nyfiken på priset. Måste varit en 326235. 530k enligt Rolex.com.Framgår på Rolex.com efter du specat modell?
Kör! Bossig juTack, kollade mest hos våra lokala AD:er. Såg en Sky Dweller hos Rob Engström och blev nyfiken på priset. Måste varit en 326235. 530k enligt Rolex.com.
Allt som är sportstål går väl över list. GMT och Daytona går väl bäst, sett till % över list.Vad tror ni om värdeökning, det har gått stadigt nedåt nu rätt länge? Känns som OP är de som går bäst för tillfället? Kommer det fortsätta neråt? ser att en del modeller är billigare på grå marknaden än från AD i nuläget, trots att det är fortsatt svårt att köpa från AD.
Tänker på explorer II exempelvis, den går nog under..Allt som är sportstål går väl över list.
Även Explorer 1 går under listAllt som är sportstål går väl över list. GMT och Daytona går väl bäst, sett till % över list.
Vad tror ni om värdeökning, det har gått stadigt nedåt nu rätt länge? Känns som OP är de som går bäst för tillfället? Kommer det fortsätta neråt? ser att en del modeller är billigare på grå marknaden än från AD i nuläget, trots att det är fortsatt svårt att köpa från AD.