FlipSwede
Guld
Nu far jag val pa kaften igen for att jag sticker ut hakan....men nej.Var inne hos Engströms i Jönköping. Mycket riktigt var det väldigt utplockat. Hade som mål att åtminstone kunna prova och klämma lite på en Explorer eller DJ, men icke. Kändes inte så spexigt att dra på sig en DJ 28. Man vet ju att det är så här, men det känns nästan lite förminskande att gå in i en butik där det inte finns något att se, och än mindre köpa. Bara ett enkelt konstaterande att man inte har något där att göra. Det naggar mitt klockintresse lite i kanten måste jag ändå säga. håller ni med eller är ni helt överens med ”spelreglerna” som råder?
Jag personligen har inga som helst problem,nervosa ryckningar,angest eller somnloshet over hur marknaden ser ut idag.
Trakigt att jag inte kan fa hundratusen eller mer i omdelebar fiktiv vinst for att jag koper en mer eller mindre menigslos pafagelfjader vilket de flesta lyxvaror anda ar.
Men ett foretag i vinstdrivande syfte ska huvudsakligen gora en sak. Maximera sin vinst.
Sedan ska de anstallda givetvis inte vara rent oforskamda eller nedlatande mot kunder,men som kund ar det bara att rosta med fotterna om det inte passar.
Utan kunder sa gar foretaget i konkurs ratt snart.
Da Rolex AP PP mfl tydligen saljer allt de bonkar ihop utan problem oavsett om de saljer till mig eller ej sa far jag anpassa mig efter det.
naturligtvis gar jag dit dar det ar billigast forst dvs AF. De har hittills varit artiga,talat om vad som ar mojligt att fa kopa,vad som ar omojligt,och vad som med vantan kan vara mojligt.
Darefter sa gor iallfall jag ett snabbt overslag pa vad jag varderar mest. fa min pryl nu,vanta avsta eller ga och handla den i en dyrare butik.
For klockor av ovanstaende marken ar den ingen brist pa. Vi kan bada i dem inom 48timmar om vi vill och har slantar.
Problemet ar att vi inte vill betala vad det kostar,men en fri marknad skiter i fattiglappar som oss och saljer till hogsbjudande. Precis som det skall vara.