FlipSwede
Guld
Ferrari red I assume Mr Elkann?Korrekt, uppsydd av Rubinacci inför första styrelsemötet i Maranello…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ferrari red I assume Mr Elkann?Korrekt, uppsydd av Rubinacci inför första styrelsemötet i Maranello…
Korrekt, uppsydd av Rubinacci inför första styrelsemötet i Maranello…
Korrekt!Ferrari red I assume Mr Elkann?
Ja vi är ju flockdjur,,,, jag tror på ett ökat intresse för Eii och Air king, båda har en stark egen karaktärNoterar hur folkets syn på olika modeller varierar över tid och ofta är relativt likriktad. För 10år sedan var det daydate och sub alla skulle ha. Explorer 2, köptes främst av kvinnor och intresset för datejust var mkt lågt, det var pensionärsklockor på den tiden. Intresset för explorer 1 var obefintligt. Sedan blev daydate för dyr, suben för otillgänglig, paul newman auktionerades och pepsi gmt återlanserades då blev det daytona och gmt alla skulle ha. När daytonan blev för dyr gick man ned på datejusts, explorer 1or och op’s. Noterar att alla helt plötsligt skall ha just ”mintgrön” datejust. Skall bli spännande att se vad som blir norm härnäst.
Det var just det jag menade längre upp i tråden, men kunde inte förklara så snyggt som du gör. Så ta något nu som inte är stor favorit för att ligga i framkanten om några årNoterar hur folkets syn på olika modeller varierar över tid och ofta är relativt likriktad. För 10år sedan var det daydate och sub alla skulle ha. Explorer 2, köptes främst av kvinnor och intresset för datejust var mkt lågt, det var pensionärsklockor på den tiden. Intresset för explorer 1 var obefintligt. Sedan blev daydate för dyr, suben för otillgänglig, paul newman auktionerades och pepsi gmt återlanserades då blev det daytona och gmt alla skulle ha. När daytonan blev för dyr gick man ned på datejusts, explorer 1or och op’s. Noterar att alla helt plötsligt skall ha just ”mintgrön” datejust. Skall bli spännande att se vad som blir norm härnäst.
Klocksnack startar Air-King hypenDet var just det jag menade längre upp i tråden, men kunde inte förklara så snyggt som du gör. Så ta något nu som inte är stor favorit för att ligga i framkanten om några år![]()
Jag tror på den!Klocksnack startar Air-King hypen
Den hypen pågick ju 22/33……Jag tror på den!
Klocksnack startar Air-King hypen
Tycker? Om vadå?hej! Hur ser ut väntelista i dagsläge? Jag är jätte sugen på en Sub Date. Är det fortfarande 1-2 år på dem? Googlade lite och kollade på yt, det verkar som att snart kommer det här skiten med "waitlist" ta slut? vad tycker ni?
Personlig handlar det inte om otålighet utan ovisshet, kan jag lägga en beställning på en pepsi idag och få veta att jag får den om två år så kan jag lätt gå och längta. Men att lägga en intresseanmälan och kanske få en om x antal månader är inte njutbart.Folk har blivit så fruktsnsvärt otåliga, förr väntade man 50år innan man fick ärva faderns daydate. 2-3års väntan på en klocka man suktar efter bör vars både hanterbart och njutbart för de flesta.
Får man fråga vad du fick?Bytte in min sub på Nymans fick helt ok betalt. Hade kanske fått en tia till om jag sålde den här men tyckte det var värt att lämna in istället.
Då det var ett år sen så är summan inte riktigt relevant idag då efterfrågan inte är densamma som när jag sålde.Får man fråga vad du fick?
Fattar. Fick du någon fördel från Nymans då i form av kortare väntetid på någon annan modell?Då det var ett år sen så är summan inte riktigt relevant idag då efterfrågan inte är densamma som när jag sålde.
Men jag kan säga att jag fick 10 tusen mindre än vad den kostade på beg.marknaden.
Det vet jag inte.Fattar. Fick du någon fördel från Nymans då i form av kortare väntetid på någon annan modell?
Plus att du då slipper de "problem" andra har beskrivit.Det vet jag inte.
Men jag vill tro att det är ett sätt att odla relationen, om jag säljer tillbaka klockor dom en gång sålt till mig så får dom ju tjäna pengar på mig två gånger.
De gånger jag frågat om vad jag kan tänkas få har det varit helt okej handlarpris. Kanske 20% under vad jag själv möjligtvis kunnat få med lite tur.Hur är era erfarenheter med inbyte hos AD?
Har en Explorer 2 som behöver service och passade på att fråga om att byta till en ny. Inga problem var svaret och jag behöver inte vänta, men inbytesvärdet är rätt så lågt, därför min fråga.
Hellre AD då än auktionshus, känns som att man blir genomblåst a la pantbank på Kaplans/Bukowskis med deras provision på både säljare och köpare. Lär nog i bästa fall ligga på samma nivå som AD betalar.De gånger jag frågat om vad jag kan tänkas få har det varit helt okej handlarpris. Kanske 20% under vad jag själv möjligtvis kunnat få med lite tur.
Jag slipper allt jobb med att sälja och kan vara fet&lat och får väga detta mot att lägga ner säljjobbet själv och kanske få ut mer.
Alternativet är ju ta klockan till auktionshus och (vilja) sätta utrop på vad du blivit bjuden.
Du får direkt veta om det öht är intressant.
Varför skulle du som säljare betala någon provision om det du vill sälja är värt mer än kaffepengar?Hellre AD då än auktionshus, känns som att man blir genomblåst a la pantbank på Kaplans/Bukowskis med deras provision på både säljare och köpare. Lär nog i bästa fall ligga på samma nivå som AD betalar.
Kaplans brukar ta säljarprovision på utropspriset såvitt jag vet.Varför skulle du som säljare betala någon provision om det du vill sälja är värt mer än kaffepengar?
Edit
Med sälja menas lämna till auktion hos just deras auktionshus
Givetvis om du inte förhandlar bort det.Kaplans brukar ta säljarprovision på utropspriset såvitt jag vet.