Läser man Kronofogdens villkor vid sina försäljningar så skriver de att "Kronofogden ansvarar för att den lämnade informationen är korrekt". Nu var ju uppenbart att inte den lämnade informationen ivar korrekt då Jonny Westling skrev ett felaktigt äkthets/värderingsintyg.
Då har jag två val. 1. Stämma Westling värdering AB för att på så vis få rätt urtavla i klockan eller 2. Sälja den men då med tydlig information om att även urtavlan är custom. Jag har en närstående person som är försäkringsjurist och han så att en stämning skulle jag vinna. Jonny Westling är förordnad värderingsman och jag är lekman.... och det alternativet finns fortfarande men då säljer jag hellre och bara går vidare. Livet är för kort för att hålla på med karaktärer av Jonny Westling typ. Att ta ansvar för sina fel och misstag känns som något som glömts bort numera både hos Kronofogden och hos Westling värdering AB.
Alternativ 3 är väl att stämma Kronofogden om det stämmer det du skriver att de ansvarar för att den lämnade informationen är korrekt. Vad har din vän sagt om ett case mot KFM?
Jag en nog en smula cynisk, men jag tror tyvärr inte att det räcker med att ha rätten på sin sida i en sån dispyt utan det måste till en riktigt modig rådman som vågar döma till din favör då det skulle slå upp tidigare prejudikat.