Vesper
Silver
Ingen?Är en 14060 A serie likamed 14060M? Vilka tillbehör kom dom med som nya? Skickades det med Explorer bruksanvisning till dessa?
Tacksam för svar![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen?Är en 14060 A serie likamed 14060M? Vilka tillbehör kom dom med som nya? Skickades det med Explorer bruksanvisning till dessa?
Tacksam för svar![]()
Hur stort nono är det att AR coata sin Rolex 116334???????????
Både ja och nej.Är det verkligen ett så stort problem med reflektioner i glaset?
A-serie är 99 om jag inte missminner mig. Har klockan i fråga 2 eller 4 linjer på tavlan?
Om det är ett så stort problem så köp ett glas till och lämna iväg för AR-coating och montera så finns möjligheten att återställa till original.Både ja och nej.
Ser stor skillnad på de andra exklusiva klockmärken jag ägt.
Yes 99, 2 linjer, 4 kom väl ganska mycket senare? Vart mest osäker, för på certifikatet så sitter det en klisterlapp och på den står det bara 14060 men jag tror att det är en 14060M.A-serie är 99 om jag inte missminner mig, och vid de åren gick de väl över till 14060M. Har klockan i fråga 2 eller 4 linjer på tavlan?
Vilka tillbehör de kom med vet jag ej.
Ja det stämmer nog att 4 linjer kom mycket senare än så, 14060 är inte min starka sida. Alternativ är att få det kollat hos urmakare vilket verk som sitter i.Yes 99, 2 linjer, 4 kom väl ganska mycket senare? Vart mest osäker, för på certifikatet så sitter det en klisterlapp och på den står det bara 14060 men jag tror att det är en 14060M.
Jag har haft en 14060 A-serie och det var inte en "M"Yes 99, 2 linjer, 4 kom väl ganska mycket senare? Vart mest osäker, för på certifikatet så sitter det en klisterlapp och på den står det bara 14060 men jag tror att det är en 14060M.
Hmm okej, vad stod det på tavlan? Swiss Made eller Swiss t-25?Jag har haft en 14060 A-serie och det var inte en "M"
Swiss madeHmm okej, vad stod det på tavlan? Swiss Made eller Swiss t-25?
Okej, jag trodde det stod Swiss t-25 på dem som inte var "M" Då har man lärt sig något nyttSwiss made
har för mig att M kom 2000-2001.Okej, jag trodde det stod Swiss t-25 på dem som inte var "M" Då har man lärt sig något nytt![]()
allt är möjligt när det kommer till Rolex...Men kom inte "M" sent -98 tidigt -99? Stämmer såvitt jag vet ska det båda varianterna finnas som "M" också.
Okej, jag trodde det stod Swiss t-25 på dem som inte var "M" Då har man lärt sig något nytt![]()
Okej, men det finns både "M" och icke "M" 98-99?SWISS-T>25 gjordes fram till U-serien 97-98, med A-serien som kom 98 så började dom med SWISS MADE tavla.
Okej, men det finns både "M" och icke "M" 98-99?
Tänkte mest på att det finns en hel del som är från 98-99 som annonseras som 14060M. Får helt enkelt be nån annonsör skicka bilder på verket, ska vara 3130 i "M" varianten?Det borde det inte finnas, M kom väl senare som @Aboynamedsue nämde runt 2001.
Tänkte mest på att det finns en hel del som är från 98-99 som annonseras som 14060M. Får helt enkelt be nån annonsör skicka bilder på verket, ska vara 3130 i "M" varianten?
Men det är väl inte samma verk i icke M och M modellen?Caliber 3130 kom väl på dom 4 radiga 14060M, före det satt det väl ett caliber 3100!
Är det verkligen ett så stort problem med reflektioner i glaset?
Med tanke på att jag sålde min 116600 efter 10 dygn och min 16570 efter ett dygn pga det så skulle jag säga att det är ett stort problem, för mig.
M=3130Men det är väl inte samma verk i icke M och M modellen?
Edit: Vad jag kan Googla fram så har alla M varianter 3130, icke M 3000.
Då har du 48 timmar från att den är fullt uppvriden. När du går omkring och härjar en vanlig dag så borde den vara fullt uppvriden. Du behöver sitta ganska stilla för att den inte ska bli det från min erfarenhet. Vissa klockor går snabbare eller långsammare att vrida upp dock. Min Rolex GMT får jag röra en hel del på för att den ska ticka igång, men mina Seiko drar iväg bara jag lyfter på dem.Hur fungerar det!![]()
Om det är tex 48 Tim gångreserv på en klocka,
Är det om man vrider upp klockan manuellt maximalt Eller vad är genomsnitts gångreserven om man bär den med "normala" rörelser i tex ca 16 Tim?![]()
Aha ok TackDå har du 48 timmar från att den är fullt uppvriden. När du går omkring och härjar en vanlig dag så borde den vara fullt uppvriden. Du behöver sitta ganska stilla för att den inte ska bli det från min erfarenhet. Vissa klockor går snabbare eller långsammare att vrida upp dock. Min Rolex GMT får jag röra en hel del på för att den ska ticka igång, men mina Seiko drar iväg bara jag lyfter på dem.