• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vesper

Rolex
A-serie är 99 om jag inte missminner mig, och vid de åren gick de väl över till 14060M. Har klockan i fråga 2 eller 4 linjer på tavlan? :)
Vilka tillbehör de kom med vet jag ej.
Yes 99, 2 linjer, 4 kom väl ganska mycket senare? Vart mest osäker, för på certifikatet så sitter det en klisterlapp och på den står det bara 14060 men jag tror att det är en 14060M.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Yes 99, 2 linjer, 4 kom väl ganska mycket senare? Vart mest osäker, för på certifikatet så sitter det en klisterlapp och på den står det bara 14060 men jag tror att det är en 14060M.
Ja det stämmer nog att 4 linjer kom mycket senare än så, 14060 är inte min starka sida. Alternativ är att få det kollat hos urmakare vilket verk som sitter i.
 

Carl.N

Breitling
Hej,

Jag ska köpa min första lite dyrare klocka. Är intresserad av en Rolex Sub 14060M, HULK eller Sea Dweller.

På Sub tänkte jag köra no date, har någon erfarenhet av både och? Vad är skönast att ha i längden? Den ser smidigare ut utan bubblan.

Jag hade tänkt köpa begat, antingen från KS eller Chrono24. Vad är viktigt att tänka på? Uppskattar om det finns papper och box.

Tack på förhand!
Med vänlig hälsning
C
 
Senast ändrad:
Villa Balbianello, Lenno Lago di Como:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

N.Bathes

Cartier
image.jpeg
Hur fungerar det!
Om det är tex 48 Tim gångreserv på en klocka,
Är det om man vrider upp klockan manuellt maximalt Eller vad är genomsnitts gångreserven om man bär den med "normala" rörelser i tex ca 16 Tim?:cool:
 

Zalath

Panerai
image.jpeg
Hur fungerar det!
Om det är tex 48 Tim gångreserv på en klocka,
Är det om man vrider upp klockan manuellt maximalt Eller vad är genomsnitts gångreserven om man bär den med "normala" rörelser i tex ca 16 Tim?:cool:
Då har du 48 timmar från att den är fullt uppvriden. När du går omkring och härjar en vanlig dag så borde den vara fullt uppvriden. Du behöver sitta ganska stilla för att den inte ska bli det från min erfarenhet. Vissa klockor går snabbare eller långsammare att vrida upp dock. Min Rolex GMT får jag röra en hel del på för att den ska ticka igång, men mina Seiko drar iväg bara jag lyfter på dem.
 

N.Bathes

Cartier
Då har du 48 timmar från att den är fullt uppvriden. När du går omkring och härjar en vanlig dag så borde den vara fullt uppvriden. Du behöver sitta ganska stilla för att den inte ska bli det från min erfarenhet. Vissa klockor går snabbare eller långsammare att vrida upp dock. Min Rolex GMT får jag röra en hel del på för att den ska ticka igång, men mina Seiko drar iväg bara jag lyfter på dem.
Aha ok Tack:)
Min GMT går igång snabbt men det är intressant att veta hur den vrider upp sig fullt vid en viss tids rörelse!!
 
Topp