• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har fått upp intresset för modellerna och skulle gärna vilja gräva ner mig lite djupare på dem just innan jag inskaffar någon, får vara ett fint ex med full dokumentation helst.
Är det tidigare modeller du är ute efter dvs med Gilt tavla eller senare? Personligen hade jag inte fokuserat på dokumentationen utan själva skicket på klockan, tavlan, case osv.
edit. Bara att googla runt lite, finns massor med information där ute.
 
Senast ändrad:

mega

Rolex
Brutal baksida, oavsett vad man tycker om övriga klockan.

Screenshot from 2022-11-02 17-59-49.png
 

SportRolex

Cartier
2-Faktor
Är det tidigare modeller du är ute efter dvs med Gilt tavla eller senare? Personligen hade jag inte fokuserat på dokumentationen utan själva skicket på klockan, tavlan, case osv.
edit. Bara att googla runt lite, finns massor med information där ute.
Just av den anledningen jag frågade, ingen aning vad som skiljer tidigare / senare modeller, vilka tavlor som finns osv vad som man helst skall fokusera på, det här med äldre klockor är inte min avdelning 😅

Får sätta mig ikväll och kika lite 😃
 
Just av den anledningen jag frågade, ingen aning vad som skiljer tidigare / senare modeller, vilka tavlor som finns osv vad som man helst skall fokusera på, det här med äldre klockor är inte min avdelning 😅

Får sätta mig ikväll och kika lite 😃
Finns en del att gå igenom, men som tur är så finns det en del information där ute. När det kommer till dessa äldre klockor så sitter mycket av värdet i tavlan, vilken tavla som sitter i klockan, skicket på tavlan etc.
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Någon är i tråden / forumet som har lite djupare kunskap angående submariner modellerna 5512 och 5513 ? :)
Ser att du har fått bra länkar men denna kan också vara till bra hjälp. Som föregående talare tycke jag verkligen du ska gå på skick förrän dokumentation.

Lycka till med letandet. Bjuder på en bild av min 5513.

01B77B15-0C42-4824-BB2E-969571F3B7DC.jpeg


 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Är det helt omöjligt att byta urtavla på en DJ som fortfarande är inom garantitiden, särskilt om den är köpt innan Rolex nya policy infördes kring tavelbyten?
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Är det helt omöjligt att byta urtavla på en DJ som fortfarande är inom garantitiden, särskilt om den är köpt innan Rolex nya policy infördes kring tavelbyten?
Det är väl lugnt om det är en trasig tavla. Att däremot välja en ny tavla som avviker från hur klockan såldes är väl ajabaja under klockans fem första år.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Det är väl lugnt om det är en trasig tavla. Att däremot välja en ny tavla som avviker från hur klockan såldes är väl ajabaja under klockans fem första år.
Ingen trasig tavla, utan tänkte just om man kan byta tavla bara så. Vet om att det ej länge tillåts inom garantiperioden, men den policyn infördes väl i år? Tänkte om de gör några undantag ifall klockan är köpt innan policyn infördes. :)
 
Topp