• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DB15

Panerai
Pledge Member
Mailade idag angående en 114060
Fick detta svar av Krons, tråkigt är ordet :(
AFB19E6C-DAE7-4762-8C6A-FCF758D996FC.jpeg
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Mailade idag angående en 114060
Fick detta svar av Krons, tråkigt är ordet :(
AFB19E6C-DAE7-4762-8C6A-FCF758D996FC.jpeg
In och snacka med de olika AD som finns i stan, visa seriöst intresse och var beredd att lägga en handpenning. Enligt min ringa erfarenhet behöver det som förmedlas i dessa mejl inte vara hugget i sten :)
 

cesa

Breitling
Sen uppdatering!

Besökt alla AD för rolex i Stockholm, väntelistaaa, väntelista, fulla väntelistor och inget roligt i butikerna. Konstiga vibbar, dåliga vibbar från andra återförsäljare/handlare. Ser verkligen klockvärlden ut så här? Måste vara något sjukt eller så är jag omedveten om hur den här branschen funkar??

(Kan rekommendera Erikson Urhandel, om ni vill ha bra bemötande och service)

Jag skippar nog Rolex för stunden! Kanske blir det en till Breitling eller så funderar jag på Omega!
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Sen uppdatering!

Besökt alla AD för rolex i Stockholm, väntelistaaa, väntelista, fulla väntelistor och inget roligt i butikerna. Konstiga vibbar, dåliga vibbar från andra återförsäljare/handlare. Ser verkligen klockvärlden ut så här? Måste vara något sjukt eller så är jag omedveten om hur den här branschen funkar??

(Kan rekommendera Erikson Urhandel, om ni vill ha bra bemötande och service)

Jag skippar nog Rolex för stunden! Kanske blir det en till Breitling eller så funderar jag på Omega!
Köp en Omega. :)
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Är det någon som vet om det ser lika illa ut i Spanien? Har semesterboende i Torrevieja och AD finns i ju trots allt i Alicante samt Madrid.
Lite långt att spontant åka till Santiago :p
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Är det någon som vet om det ser lika illa ut i Spanien? Har semesterboende i Torrevieja och AD finns i ju trots allt i Alicante samt Madrid.
Lite långt att spontant åka till Santiago :p
Vad jag hört ser det mer eller mindre lika dant ut i åtminstone hela västvärlden. Med det sagt tror jag det blir svårt att få tag på något i Spanien också, men kan inte ta gift på det :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Sen uppdatering!

Besökt alla AD för rolex i Stockholm, väntelistaaa, väntelista, fulla väntelistor och inget roligt i butikerna. Konstiga vibbar, dåliga vibbar från andra återförsäljare/handlare. Ser verkligen klockvärlden ut så här? Måste vara något sjukt eller så är jag omedveten om hur den här branschen funkar??

(Kan rekommendera Erikson Urhandel, om ni vill ha bra bemötande och service)

Jag skippar nog Rolex för stunden! Kanske blir det en till Breitling eller så funderar jag på Omega!
Skrev han.. på sida 128.
 

Simpa1989

Breitling
Hej,

Planerar att köp en Rolex Lady Datejust för ca 55000, diamanter och pärlemo som urtavla.

Klockan är från 2000 med jubileumsarmband och servad förra året.

Nu till min fråga - är det dumt att köpa en så pass gammal klocka? Den är i mycket gott skick och går fint enligt säljaren.

Något annat att tänka på? Finns hos Milton Diamond i UK på Chrono24

Tack på förhand!
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag har i detta nu en Rolex Explorer från 1995 på armen. För mig är inte det särskilt gammalt. Är klockan i bra skick, du har gjort sedvanlig research och du anser den vara värd priset så är det ju inget att fundera på.
 
Topp