Håller med. Den skapar en symmetri och motvikt till datumfönstret.Det är ju den som balanserar upp hela tavlan. För mig var "pinnen" en av grejerna jag gillade mest med tavlan just för att den bryter av på ett snyggt sätt. Smaken är olika![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller med. Den skapar en symmetri och motvikt till datumfönstret.Det är ju den som balanserar upp hela tavlan. För mig var "pinnen" en av grejerna jag gillade mest med tavlan just för att den bryter av på ett snyggt sätt. Smaken är olika![]()
Pröva maila om du inte gillar att ringa? Lite beroende på vart du bor kanske du har fler alternativ isf maila samtliga. Lycka till!Hej,
Det här kanske framstår som en trollfråga, men jag är uppriktig. Vilka Rolexklockor kan man "knalla in i affären" och köpa direkt?
Jag är, så klart, intresserad av en särskild klocka men är alldeles för blyg för att ringa och fråga. Det är inte en Sub. Eller något sådant. Nej! Men en helt vanlig Datejust i stål med silvertavla. Är dom också sån här väntlista på som man måste smöra sig in på med en massa värdelösa köp?
/efterbliven lantis och klocknovis
I min jakt på en OP41 fick jag bland annat veta från en Engströms i Jönköping att Datejust i inte för ovanliga modeller bör att få tag på ganska snart.Hej,
Det här kanske framstår som en trollfråga, men jag är uppriktig. Vilka Rolexklockor kan man "knalla in i affären" och köpa direkt?
Jag är, så klart, intresserad av en särskild klocka men är alldeles för blyg för att ringa och fråga. Det är inte en Sub. Eller något sådant. Nej! Men en helt vanlig Datejust i stål med silvertavla. Är dom också sån här väntlista på som man måste smöra sig in på med en massa värdelösa köp?
Har det blivit sa illa aven i Sverige?Möjligheten är nog större i Sthlm. Här i Gbg fanns det en svart 126234 inne i måndags, men exhibition only. Så inte ens datejust får man köpa direkt..
Jag ar overtygad om att det ar battre att ga och halsa pa an att ringa/maila.I min jakt på en OP41 fick jag bland annat veta från en Engströms i Jönköping att Datejust i inte för ovanliga modeller bör att få tag på ganska snart.
Så med den modell du beskrivit borde det nog gå...
I övrigt tycker jag absolut att du kan slå en signal eller maila speciellt om du har intentioner av att köpa en om svaret är rätt.
Innan sommaren 2021 kunde man hitta både DJ36, YM, TT sub och en hel del andra modeller i montern hos flera ADs i Stockholm om du hade lite tur, men nu är det 6-12 mnd kö på en vanlig DJ36 hos samma AD så mycket har förändrats senaste 6-12 månederna.Iofs sa var det val bara en tidsfraga da utbudet var helt otroligt i somras jmfrt med har.
Jag upplever att jag blivit trevligt bemött av AD i Stockholm över telefon.Jag ar overtygad om att det ar battre att ga och halsa pa an att ringa/maila.
Du blir ett ansikte,och du kanner igen vem du talat med.
Dessutom sa framstar det nog fran AFs sida som seriosare att ta sig tid att besoka butiken an enbart vara ett telefon/internetspoke. Personligen sa tycker jag aterkoppling via telefon/mail fran Sveriges storsta (?) AF ar minst sagt sporadiskt om jag ska uttrycka mig snallt.
Trevlig bemott pa telefon.Absolut.Jag upplever att jag blivit trevligt bemött av AD i Stockholm över telefon.
Sa sent som September 2021 samtalade jag med en fransman over det makalsoa utbudet av Rolex hos Krons&Nymans jamfort med hur det sag ut "hemma".Innan sommaren 2021 kunde man hitta både DJ36, YM, TT sub och en hel del andra modeller i montern hos flera ADs i Stockholm om du hade lite tur, men nu är det 6-12 mnd kö på en vanlig DJ36 hos samma AD så mycket har förändrats senaste 6-12 månederna.
Det är nog fortfarande bättre än de flesta ADs i andra städer runt om i världen, men har varit i princip bara two tone, med diamanter eller modeller som är 34mm och under dom senaste gångerna jag har varit förbi och tittat. Dock har dom jo alltid några på bakrummetSa sent som September 2021 samtalade jag med en fransman over det makalsoa utbudet av Rolex hos Krons&Nymans jamfort med hur det sag ut "hemma".
Men sjalvklart enbart en tidsfraga innan det blev utplockat dar med. Varlden krymper for varje dag som gar.
Exhibition only?![]()
Inte lika trevligt när det är inplastat.
YesExhibition only?
Paragon BKK?
Hej,
Är väl knappast detta som är problemet..Dessa klockor växer inte på träd. Vi har en råvarukris och coronakris i nuläget.
Jag var in en sväng i Paragon och det var tomt ”överallt” förutom att det fanns en JLC som var intressant, en HMC Endeavour perpetual och Cartier (en massa).Yes
Nope
De kunde ha hojt de modeller som har arslanga/stangda listor med 50-100% och det hade inte paverkat ett enda dugg.
Salange du som kund far betalt for att ta emot en vara (dvs 2ahandsmarknaden varderar varan hogre an nypris) sa kommer efterfragan vara hogre an utbudet.
For det finns val ingen som tackar nej till gratis pengar?
Edit
Som svar pa din fraga ar jag forvanad att de inte hojde mer. 3-4% pa ungefar 90% av produktionslinjen tacker inte ens inflationen de senaste tva aren.
Rolexklockor har alltsa blivit billigare.
Kunde ju köpt den och sen sålt den för listpris till någon entusiast här på forumet.Blev erbjuden en Daytona för ca 2 månader sen hos AD och tackade nej för den klockan gör absolut inget för mig! Visst kunde jag köpt och sålt klockan med förtjänst men valde att släppa den för nånstans därute finns en klocksnackare som drömmer om just den klockan och kommer att köpa för att behålla...så ja vi finns!
Klocksnack och klockor är bara en hobby, pengar tjänar jag någon annanstans.
Som hobbyist skulle du val anda ha plockat ut klockan och sedan salt den for samma pris till nagon som inte har mojligheten att kopa till listpris?Blev erbjuden en Daytona för ca 2 månader sen hos AD och tackade nej för den klockan gör absolut inget för mig! Visst kunde jag köpt och sålt klockan med förtjänst men valde att släppa den för nånstans därute finns en klocksnackare som drömmer om just den klockan och kommer att köpa för att behålla...så ja vi finns!
Klocksnack och klockor är bara en hobby, pengar tjänar jag någon annanstans.
Ja skulle nagon bli erbjuden Meteorit Daytona eller GMT och kanna att detta inte ar nagot for Eder sa vore jag tacksam om jag fick kopa den.Väntar fortfarande på min goda karma!
Haha helt rätt. Har du vägarna förbi ändå rekommenderar jag att stiga in, ibland har de en del skoj modeller och är ofta mycket trevlig.Jag var in en sväng i Paragon och det var tomt ”överallt” förutom att det fanns en JLC som var intressant, en HMC Endeavour perpetual och Cartier (en massa).
Jag orkade inte springa runt hela stan och mötas av tomma butiker, så jag drack mig full och satte igång med att jobba.
Ad har säkert flera klocksnackare på sin lista, för eller senare hamnar klockan säkert hos någon som uppskattar den. Vore helt omöjligt för mig att veta vem som kommer behålla och vem kommer sälja vidare så överlät det till AD att överväga.Kunde ju köpt den och sen sålt den för listpris till någon entusiast här på forumet.
Jobba ihop lite bra karma tänker jag! Haha. Vilken daytona var det du fick möjlighet att plocka ut?
Är väl knappast detta som är problemet..
Massproducerade klockor som finns i överflöd på C24 och hos gråhandlare
Jag var på Paragon senast i december och nästa gång blir förhoppningsvis i mars.Haha helt rätt. Har du vägarna förbi ändå rekommenderar jag att stiga in, ibland har de en del skoj modeller och är ofta mycket trevlig.
Har du fått skriva upp dig på klockor hos dem?Jag var på Paragon senast i december och nästa gång blir förhoppningsvis i mars.
Ja, riktigt trevliga är dom i butikerna så jag kliver alltid in och tar ett snack med personalen.
Är det någon klocka som inte finns inne i butiken så ringer dom gärna runt och gör med andra butiker så får man svaret ”in two hours the watch will be here”.
Mycket trevligt folk
Ja, men om man hamnar i papperskorgen eller på någon lista vet jag inte.Har du fått skriva upp dig på klockor hos dem?