• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mario1971

Rolex
Right.JPG


Jubilee är ju trevligt på Pepsin, men undrar om jag inte föredrar Oyster ändå... :rolleyes:
Och jag har mer av det feminina, eftersom jag gillar Jubilee mer. :rolleyes: Igår betalade jag precis för det andra armbandet.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Ok, nu har jag googlat i 30 sekunder men hittar inte boken.
Får krypa till korset och fråga vilken det är?
Mycket bilder eller bara text?
Det du ser på bilden är en film

Men bygger på en bok av Tom Wolfe
 

mario1971

Rolex
Jag har alltid velat att Hulken skulle paras ihop med Batman. Tyvärr fick jag en Cermit, vilket inte passade mig helt. Nu undrar jag om Pepsi kommer att glädja mig eller om jag kommer att fortsätta leta. Det ser bra ut som duo, men jag kan inte stå still. Och här är min fråga: att leta efter Hulken, eller kanske den tredje GMT till uppsättningen - Rootbeer?
20220507_123229-COLLAGE.jpg
 
Jag har alltid velat att Hulken skulle paras ihop med Batman. Tyvärr fick jag en Cermit, vilket inte passade mig helt. Nu undrar jag om Pepsi kommer att glädja mig eller om jag kommer att fortsätta leta. Det ser bra ut som duo, men jag kan inte stå still. Och här är min fråga: att leta efter Hulken, eller kanske den tredje GMT till uppsättningen - Rootbeer?
20220507_123229-COLLAGE.jpg
Ooo en Rothbeer hade smakat för de fina kvällarna 🍺
 

rdLAN

Breitling
Jag har alltid velat att Hulken skulle paras ihop med Batman. Tyvärr fick jag en Cermit, vilket inte passade mig helt. Nu undrar jag om Pepsi kommer att glädja mig eller om jag kommer att fortsätta leta. Det ser bra ut som duo, men jag kan inte stå still. Och här är min fråga: att leta efter Hulken, eller kanske den tredje GMT till uppsättningen - Rootbeer?
20220507_123229-COLLAGE.jpg
Om du får Rootber i din samling, kan du döpa samlingen till GMTre ;)
(har hört någon annan dra de skämtet här på KS)
 

Gverra

Omega
Hej! Jag har en blå DJ 116234 som jag vill testa den rosa urtavlan på. Går det att traska in och beställa hos en AD, eller byter de ut den och behåller min ursprungliga?
 

Anand

Omega
Tjena!

Såg för ett par dagar sen att jag fått en fläck i datumbubblan på klockan, försökte ta bort med fiberduk och vatten men det gjorde ingen skillnad. När jag duschar brukar jag byta mellan hett och iskallt vatten så jag undrar om den här fläcken kanske är kondensation? Vad tror ni?
 

Bilagor

  • 33D00D1E-14E8-46B1-AEA4-A519AC3C5200.jpeg
    33D00D1E-14E8-46B1-AEA4-A519AC3C5200.jpeg
    307.1 KB · Visningar: 24
  • B3A2EC37-89C8-4494-B8FD-0332C4A1875F.jpeg
    B3A2EC37-89C8-4494-B8FD-0332C4A1875F.jpeg
    357.1 KB · Visningar: 24

pelagos1

Cartier
2-Faktor
Tjena!

Såg för ett par dagar sen att jag fått en fläck i datumbubblan på klockan, försökte ta bort med fiberduk och vatten men det gjorde ingen skillnad. När jag duschar brukar jag byta mellan hett och iskallt vatten så jag undrar om den här fläcken kanske är kondensation? Vad tror ni?
Skulle inte säga att det beror på kondens. Haft ett par subbar med datum och på vissa har det sett ut som på din. Har för mig att det sitter AR coating på dem som fått sig en smäll och då ser det ut så tyvärr!
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Skulle inte säga att det beror på kondens. Haft ett par subbar med datum och på vissa har det sett ut som på din. Har för mig att det sitter AR coating på dem som fått sig en smäll och då ser det ut så tyvärr!

Rolex har väl ingen AR på utsidan av glaset?

Edit: tji fick jag. Tydligen AR på bubblan. Hade inte en aning om detta 🧐
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Tjena!

Såg för ett par dagar sen att jag fått en fläck i datumbubblan på klockan, försökte ta bort med fiberduk och vatten men det gjorde ingen skillnad. När jag duschar brukar jag byta mellan hett och iskallt vatten så jag undrar om den här fläcken kanske är kondensation? Vad tror ni?
Ser onekligen konstigt ut men är antagligen nåt med AR-behandlingen.
 
Topp