• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mario1971

Rolex
Green Mint.
20221228_093252.jpg
 

SkrivbordsdykarEric

Cartier
2-Faktor
Hej,

Någon som har koll på någon i Stockholm som för ett humant pris utför rengöring av urtavla eller mer specifikt rengöring av diamant infattningar på en 16233, kristallglas 1991. Värst är vid kl 10...

1672339588831.jpeg
 

Newbadboy

Breitling
Köpte en nyservad datejust 26mm från 1985 till min fru. Den har en gångreserv på 12-15h. Känns som det är för lite eller hur?

Ska jag dra upp klockan för hand och mäta tiden? Sen får jag väl höra av mig till butiken så får de fixa den.
 
  • Like
Reactions: Man

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Köpte en nyservad datejust 26mm från 1985 till min fru. Den har en gångreserv på 12-15h. Känns som det är för lite eller hur?

Ska jag dra upp klockan för hand och mäta tiden? Sen får jag väl höra av mig till butiken så får de fixa den.

Som andra redan skrivit börja med att försäkra dig att klockan är fullt uppdragen genom att dra upp manuellt +25 varv.
Allt över 35 timmar gångreserv skulle jag säga är acceptabelt på 2135 cal.
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Fast det visar ju bara att det funkar manuellt, automaten ska ju vara fungerande också

Jag tolkar TS att han menar att klockan stannar efter 15 timmar när klockan inte använts.

Stannar klockan på armen efter 15 timmar är det forfarande en rekommendation att börja med att fastställa att klockan är fullt uppdragen innan man börjar använda den.
 
Topp