• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Godmorgon.
20220401_063019.jpg
 

Utvisaren

Patek
Godmorgon på er! Det är fredag och jag passar på att lyxa till det med Exacta/Poljot Alarm från uppskattat 60-tal.
💙💛
20220401_073727.jpg
Just det som är jobbigt med klockor frpn 40s talet. Sällan ett uppskattat årtionde.
Idag helgar vi fredagen med en favorit.
Kom på att jag hade en kronograf - en Luminox. Så detta är min andra!
GILLAR!
Ha en fin helg russkie-watch-loverz!!!
AD2BCA53-BC88-4B94-B0F4-D27195F97395.jpeg
Det sista guldkornet innan ridån föll. 👍 👍 👍
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Idag helgar vi fredagen med en favorit.
Kom på att jag hade en kronograf - en Luminox. Så detta är min andra!
GILLAR!
Ha en fin helg russkie-watch-loverz!!!
AD2BCA53-BC88-4B94-B0F4-D27195F97395.jpeg

Just det som är jobbigt med klockor frpn 40s talet. Sällan ett uppskattat årtionde.

Det sista guldkornet innan ridån föll. 👍 👍 👍

Jag ser minst 5st guldkorn, glänser starkt!

Det är inte många som vet att just guldkorn börjar glänsa i närheten av ryska ur...

Under Sovjettiden, när det var ont om el så använde man ofta just guldkorn för att få stämningsfull belysning när elen var avstängd.

Ha en god fredagskväll!
 

Delgada

Patek
Jag ser minst 5st guldkorn, glänser starkt!

Det är inte många som vet att just guldkorn börjar glänsa i närheten av ryska ur...

Under Sovjettiden, när det var ont om el så använde man ofta just guldkorn för att få stämningsfull belysning när elen var avstängd.

Ha en god fredagskväll!

Så förnuftigt. Kanske något att ta till nu om elen bli dyr; använd guld istället.
 
  • Like
Reactions: Beo

Vostok

Audemars
Godmorgon!

Hittade lite varumärkesregistrering för Ostwok!

Screenshot_20220402-100121_Chrome.jpg


Här får du lite mer info jag rotade fram engång ang detta:
"Ostwok watches were manufactured by Vostok for the Swiss company Ostwok S.A. Illnau starting from approximately 1995. These watches differ from original Vostok watches only by the use of the Ostwok logo on the dial. The company went into liquidation in 2000."
 

Vostok

Audemars
Efter årtal av att fulländat mina moddningsfärdigheter, efter tusentals sönderrivna (och ibland förintade) klockor, kan jag äntligen visa upp min absolut bästa mod hittills.
Inga skambud tack, jag vet vad jag har här!

1648891171343.png
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Efter årtal av att fulländat mina moddningsfärdigheter, efter tusentals sönderrivna (och ibland förintade) klockor, kan jag äntligen visa upp min absolut bästa mod hittills.
Inga skambud tack, jag vet vad jag har här!

1648891171343.png

Ah, just det, du är ju ett stort fan! Det hade jag glömt av, tack för att du påminde mig!

Shit, vilka skills du har! Bra jobbat!!! 😃
 

Delgada

Patek
Näe.... Vad är det här? Har alla gått på OWG april eller??

Tyst som i graven både fredag och lördag kväll. I rysstråden!!
Är det Psykopat-Putte i Kreml som gör detta mot oss?

Bara för att man inte kan eller inte vill köpa nåt mer från Ryssland just nu, innebär väl inte det att vi inte får glädjas åt våra klockor vi har!
Skål medmänniskor!
20220402_194921.jpg
 
Topp