Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
"Strindberg var en gång i Denmark och vet du vad han kallade det? -Ett fekalt helvete. Det är inte speciellt särskilt smickrande men ganska träffande."Hur kunde jag glömma? De 99 problemen härrör från Danmark. Let's cancel Danskj*vlarna! Ut med pölsen och Carlsberg från våra butiker!
Vet inte varför men det här såg ballt ut.. Lägg ihop det med klockan få seJaha ja. Tänkte banda den här. Svart, svart eller fult?
Och ja det är inte en visare rätt på den.
Nån kolfiberimitation. Alltid lite skevt med nytt band på sleten klocka.Vet inte varför men det här såg ballt ut.. Lägg ihop det med klockan få se
Såg riktigt ballt ut tycker jag trots att det är en vintage klockaNån kolfiberimitation. Alltid lite skevt med nytt band på sleten klocka.
Ja de andra är nog lite väl prydliga i sammanhanget? Har ett par räjsing på väg hem men det kan man ju inte vänta på.Såg riktigt ballt ut tycker jag
Jag håller med. Det bandet var nummer ett även enligt mig.Såg riktigt ballt ut tycker jag trots att det är en vintage klocka
Jag håller med. Det bandet var nummer ett även enligt mig.
Och så en bild med klockan på förstås
Strelasöndag var det ja
Så den var värd den hundralapp jag betalade?Juste!
Det där är ju den superovanliga two-tone i guld o blått som är väldigt ovanlig! Har aldrig sett en bild på den förut, bara hört talas om den ryktesvägen!!!
Oh yes... kan lätt vara värd det dubbla skulle jag säga! Ett riktigt klipp!Så den var värd den hundralapp jag betalade?
Referens: 470304Så den var värd den hundralapp jag betalade?
Oxidgula/oxidröda pigment håller bra... de blå/lila organiska inte lika så...Referens: 470304
Produktion: andra hälften av 80-talet, början av 90-talet
Kaliber: 2409a med 17 juveler
Mörkblå urtavla med iriserande smaragdgröna reflektioner. Gråblå cirkel. Röd triangel klockan 12. Vita index. Urtavla inspirerad av en tonneau modell från några år tidigare. Med tiden blir det blå ofta gyllenbrunt.
Oxidgula/oxidröda pigment håller bra... de blå/lila organiska inte lika så...
Då kan vi utesluta oxidrött. Vanliga röda och gula (organiska) är... kass. Nähä om man skulle skruva ihop sin snajper kanske? Den har ju gottat till sig sedan i januari på operationsbordet.Ja här är en som inte hunnit brytas ner ännu
Och här har vi en som gått över helt i guldbrunt.. Notera även att den röda triangeln kl:12 blivit orange/gul
Hoppas katten inte dansat på bordet då när Husse ej varit på platsDå kan vi utesluta oxidrött. Vanliga röda och gula (organiska) är... kass. Nähä om man skulle skruva ihop sin snajper kanske? Den har ju gottat till sig sedan i januari på operationsbordet.
Jag har glaskupor över allt känsligt och smått. Nån fjäder ligger fri men de är ju så stora att man hittar dem i alla fallHoppas katten inte dansat på bordet då när Husse ej varit på plats
Så den var värd den hundralapp jag betalade?
Inte så pjåkig...
Nej nej. Jag har inte råd med sånt.Är det din?
Lucköppning i april är väl i tidigaste laget?It's Luch!
Who's Luch?
Luch's dead, baby. Luch's dead.
Är lite otrogen och håller på med något helt annat ikväll!
Lucköppning i april är väl i tidigaste laget?