• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Man kommer till jobbet och ens skrivbord är laddat med choklad... helt ok kollegor man har.
20220406_081250.jpg
 

Bilagor

  • 20220406_081254.jpg
    20220406_081254.jpg
    463.8 KB · Visningar: 3

Utvisaren

Patek
har sagt upp bekantskapen med ryska VK. Skall se hur lång tid det tar innan FSB har plockat bort mitt konto...

В Украине нет нацистов; Россия проводит этническую чистку украинского народа. То, что Россия делает сейчас, это именно то, что описывает Тимофей Сергейцев: https://ria.ru/20220403/ukraina-1781469605.html

Просто замените все слова "нацист" на "Украина", и даже самый простой человек сможет понять, что происходит.

Нацисты нашего времени, к сожалению, все русские. Нет, конечно, не все... но те русские, которые выступают за вторжение, те, кто даже не ставит под сомнение пропаганду, и все те русские, которые молчат и ничего не делают. Они являются молчаливыми соучастниками массового убийства мирных жителей и поэтому так же виновны.

Печально то, что российскому народу придется столкнуться с последствиями.
На западе, похоже, возможно появление нового "железного занавеса".
На востоке ослабленной России придется "начисто вылизывать ботинки Китая", чтобы продавать нефть и газ. Интересно, что после этого потребует Китай, чтобы продолжать поддерживать Россию?

Ну что ж, удачи всем. Было приятно познакомиться с некоторыми людьми здесь и поговорить обо всем.

Интересно, сколько времени пройдет, прежде чем ФСБ удалит сообщение и удалит мой аккаунт? 1 час?

К черту ФСБ.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
har sagt upp bekantskapen med ryska VK. Skall se hur lång tid det tar innan FSB har plockat bort mitt konto...

В Украине нет нацистов; Россия проводит этническую чистку украинского народа. То, что Россия делает сейчас, это именно то, что описывает Тимофей Сергейцев: https://ria.ru/20220403/ukraina-1781469605.html

Просто замените все слова "нацист" на "Украина", и даже самый простой человек сможет понять, что происходит.

Нацисты нашего времени, к сожалению, все русские. Нет, конечно, не все... но те русские, которые выступают за вторжение, те, кто даже не ставит под сомнение пропаганду, и все те русские, которые молчат и ничего не делают. Они являются молчаливыми соучастниками массового убийства мирных жителей и поэтому так же виновны.

Печально то, что российскому народу придется столкнуться с последствиями.
На западе, похоже, возможно появление нового "железного занавеса".
На востоке ослабленной России придется "начисто вылизывать ботинки Китая", чтобы продавать нефть и газ. Интересно, что после этого потребует Китай, чтобы продолжать поддерживать Россию?

Ну что ж, удачи всем. Было приятно познакомиться с некоторыми людьми здесь и поговорить обо всем.

Интересно, сколько времени пройдет, прежде чем ФСБ удалит сообщение и удалит мой аккаунт? 1 час?

К черту ФСБ.

VK?
 

Delgada

Patek
har sagt upp bekantskapen med ryska VK. Skall se hur lång tid det tar innan FSB har plockat bort mitt konto...

В Украине нет нацистов; Россия проводит этническую чистку украинского народа. То, что Россия делает сейчас, это именно то, что описывает Тимофей Сергейцев: https://ria.ru/20220403/ukraina-1781469605.html

Просто замените все слова "нацист" на "Украина", и даже самый простой человек сможет понять, что происходит.

Нацисты нашего времени, к сожалению, все русские. Нет, конечно, не все... но те русские, которые выступают за вторжение, те, кто даже не ставит под сомнение пропаганду, и все те русские, которые молчат и ничего не делают. Они являются молчаливыми соучастниками массового убийства мирных жителей и поэтому так же виновны.

Печально то, что российскому народу придется столкнуться с последствиями.
На западе, похоже, возможно появление нового "железного занавеса".
На востоке ослабленной России придется "начисто вылизывать ботинки Китая", чтобы продавать нефть и газ. Интересно, что после этого потребует Китай, чтобы продолжать поддерживать Россию?

Ну что ж, удачи всем. Было приятно познакомиться с некоторыми людьми здесь и поговорить обо всем.

Интересно, сколько времени пройдет, прежде чем ФСБ удалит сообщение и удалит мой аккаунт? 1 час?

К черту ФСБ.
Väl skrivet!
 

Vostok

Audemars
har sagt upp bekantskapen med ryska VK. Skall se hur lång tid det tar innan FSB har plockat bort mitt konto...

Det finns inga nazister i Ukraina; Ryssland genomför etnisk rensning av det ukrainska folket. Vad Ryssland gör nu är exakt vad Timofey Sergeytsev beskriver: https://ria.ru/20220403/ukraina-1781469605.html

Byt bara ut alla orden "nazist" med "Ukraina", och även den enklaste personen kommer att kunna förstå vad som händer.

Vår tids nazisterna är tyvärr alla ryska. Nej, naturligtvis inte alla... men de ryssarna som är för invasionen, de som inte ens ifrågasätter propagandan, och alla de ryssarna som är tysta och inte gör någonting. De är tysta medbrottslingar i massakern på civila och därför lika skyldiga.

Det tråkiga är att det ryska folket kommer att få ta konsekvenserna.
I väst ser det ut som att en ny "järnridå" kan dyka upp.
I öst kommer ett försvagat Ryssland att behöva "slicka Kinas skor rena" för att sälja olja och gas. Jag undrar vad Kina kommer att kräva efter det för att fortsätta stödja Ryssland?

Nåväl, lycka till alla. Det var trevligt att träffa lite folk här och prata om allt.

Jag undrar hur lång tid det tar innan FSB raderar meddelandet och raderar mitt konto? 1 timme?

Åt helvete med FSB.
Drick aldrig mer te med okända ryssar efter det där ;)
 

Utvisaren

Patek
Drick aldrig mer te med okända ryssar efter det där ;)
Det var väl en som fick sina underkläder preparerade med ryskt Tigerbalsam (Novitjok)?
Skall bada i sprit och ångakoka mina kalsonger i 30 minuter innan jag använder dem hädanefter.
Bada i sprit gjorde jag iofs redan innan. Även om det mest var ett invändigt tvagande. 😁
 

Utvisaren

Patek
Kylskåp möter Nautilus lite grann? Inte helt rysk precis men lite lik kylskåpet eller?

1649311507983.png
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Kylskåp möter Nautilus lite grann? Inte helt rysk precis men lite lik kylskåpet eller?

1649311507983.png

Jodå, det är lite likt, särskilt sjuttiotalsskylkåpen, t.ex här från vetemannen. 70-talarna har ju lite mindre fönster och tjockare kanter på sidorna runt tavlan.

I bilden ser man ju även 80-tals skylskåpet som en del här äger.

Screenshot_20220407-121046_Chrome.jpg


Dessutom skriver ju MAEN att de inspirerats av 70-talsklockor när de designade denna. "The Manhattan 37 is a modern re-interpretation of landmark timepieces from the 1970"

Finns ju även a dra klockor från 70-talet med liknande utseende, t.ex.

Screenshot_20220407-122634_Chrome.jpg


Söker man på oktagonformade klockor, som Manhattan är så hittar man fler exempel. Vad jag hittade var att oktagonformen väldigt populär design under 70-talet rent generellt.

Sedan har vi ju den här Raketan i lite samma stuk, oktagonformad i frysformat.

Screenshot_20220407-122541_Chrome.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Kylskåp möter Nautilus lite grann? Inte helt rysk precis men lite lik kylskåpet eller?

1649311507983.png
Slava Fridge gillar vi i vilket fall som helst! (gammal bild, därav att veckodagen är fel :) )
1649331828016.png
 
Topp