• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag inser plötsligt att jag har sex klockor på väg in från både Ukraina och inom EU, samtidigt som jag har en klar mental bild av att jag har tagit en paus i mina klockköp. Kanske behöver lite semester. Då får jag ju å andra sidan ännu mer tid att tänka på klockor... 🤔
 

Beo

Patek
2-Faktor
Strax schlut för idag!😁
image.jpg
 

Utvisaren

Patek
Jag inser plötsligt att jag har sex klockor på väg in från både Ukraina och inom EU, samtidigt som jag har en klar mental bild av att jag har tagit en paus i mina klockköp. Kanske behöver lite semester. Då får jag ju å andra sidan ännu mer tid att tänka på klockor... 🤔
Att du köper sexklockor är liiite mer info än nödvändigt för undertecknad.
Dock en riktigt fet like från grisen! 🐷😅🐷
 

Utvisaren

Patek
Jag har en 3AKA3 med samma boett men annan tavla och den borde rimligtvis inte vara tillverkad efter 1991, men man kan ju aldrig så noga veta.
1655902569791.png
Lesa hade ju 2 lumepluppar vid klockan 12. Kom inte de runt 90? I katalogen 92 är ju 2 lumeplupps tänker jag.

Syns ju skapligt på den svarta. Så 1991 kanske inte är en så tokig gissning?

Samtidigt ser ju datumet ut att vara av den tjockare typen. Pekar ju på innan 87? 🤔

1655910774485.png
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Lesa hade ju 2 lumepluppar vid klockan 12. Kom inte de runt 90? I katalogen 92 är ju 2 lumeplupps tänker jag.

Syns ju skapligt på den svarta. Så 1991 kanske inte är en så tokig gissning?

Samtidigt ser ju datumet ut att vara av den tjockare typen. Pekar ju på innan 87? 🤔

1655910774485.png
Mroatman har två som på olika sätt är daterade till 1991. Den gröna har han kvar papperen på och den andra talar sitt eget tydliga språk...
Screenshot_20220622-185733_Chrome.jpg

Screenshot_20220622-190127_Chrome.jpg
 

Utvisaren

Patek
Fiskargubben har fått konkurrens i stugorna!
Sicken fuling!
1655912412437.png

Mroatman har två som på olika sätt är daterade till 1991. Den gröna har han kvar papperen på och den andra talar sitt eget tydliga språk...
Screenshot_20220622-185733_Chrome.jpg

Screenshot_20220622-190127_Chrome.jpg
Intressant vilken skillnad det är på datumens tjocklek även i om samma år. Inte mycket till indikator. Men jag kan ju ha snurrat ihop det hela med datumen.
 

Vostok

Audemars
Hur ser det ut, kan man beställa direkt från vostoks hemsida?
Ja det finns ju en länk till "webbutik" på deras hemsida men jag har aldrig prövat faktiskt? Det står även att dom leverar till hela världen men gå in och läs själv där så får du bättre svar :)
 

Rooster91

Panerai
Ja det finns ju en länk till "webbutik" på deras hemsida men jag har aldrig prövat faktiskt? Det står även att dom leverar till hela världen men gå in och läs själv där så får du bättre svar :)
Vart köper man annars? Jo men känns ju sådär med att handla från ryssland just nu också 😅
 
Topp