• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Godmorgon medmänniskor.
20220628_081942.jpg

20220628_083746.jpg
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Skön patina på visare och som sagt kanske inte den vanligaste ringen. Men tavlan... ser rätt hemmapulad ut. Amatörgissning...
Ett annan skäl till att jag inte riktigt kan släppa Vostoken med den märkliga och eventuellt handmålade "Dude"-tavlan är att den har ett lite speciellt bakstycke, som ju normalt hör hemma på den ganska sällsynta första utgåvan av Desert Shield. Vad sjutton är det här för märklig klocka?
1656405944758.png

1656406048964.png
 
Senast ändrad:

MAz_666

Rolex
Sista arbetsdagen innan semestern.
Perfekt att då njuta av en fusion-combo utan dess like.
Ryskt-Amerikanskt-Svenskt.
En DesertShieldGen1:a på det garanterat enda m/90-bund-bandet i detta utförande - i världen!!! (Sytt av undertecknad ca 1989).
Glaset har en känsla av NVCh: MAGI!!!
99FEAE11-7FFB-4833-B689-86C0859A5BF9.jpeg

D1F492D2-302F-4B7C-8511-13D3D403F328.jpeg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ett annan skäl till att jag inte riktigt kan släppa Vostoken med den märkliga och eventuellt handmålade "Dude"-tavlan är att den har ett lite speciellt bakstycke, som ju normalt hör hemma på den ganska sällsynta första utgåvan av Desert Shield. Vad sjutton är det här för märklig klocka?
1656405944758.png

1656406048964.png
Äh, vad tusan, jag gav ett skambud, fick backa lite och slog till. Jag är för nyfiken på vad detta kan vara för att vilja släppa tanken. Om inte annat råkar jag ha en korrekt tavla till en Desert Shield liggandes hemma, så jag skulle kunna skruva ihop en alldeles egen franken Desert Shield Series 1 som åtminstone på utsidan har samtliga attribut på plats... :) You only live twice.
 

Utvisaren

Patek
Äh, vad tusan, jag gav ett skambud, fick backa lite och slog till. Jag är för nyfiken på vad detta kan vara för att vilja släppa tanken. Om inte annat råkar jag ha en korrekt tavla till en Desert Shield liggandes hemma, så jag skulle kunna skruva ihop en alldeles egen franken Desert Shield Series 1 som åtminstone på utsidan har samtliga attribut på plats... :) You only live twice.
Gör som jag...

"den klockan såg kul ut den köper vi..."

"inte en chans att @Rikala har denna"

Och så klickade man hem den här...

1656407819993.png


Kosher? Inte fn vet jag men den såg kul ut.
 

Beo

Patek
2-Faktor
Ett annan skäl till att jag inte riktigt kan släppa Vostoken med den märkliga och eventuellt handmålade "Dude"-tavlan är att den har ett lite speciellt bakstycke, som ju normalt hör hemma på den ganska sällsynta första utgåvan av Desert Shield. Vad sjutton är det här för märklig klocka?
1656405944758.png

1656406048964.png
Har du öppnat baklocket och kollat rotorn?det kan ju vara nån mupp som bytt tavla?
Regn o svalka idag,då krävs trycktestad NVCh-30 gen 3 homage!😁
image.jpg

på Falklandstap issued -82
image.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Äh, vad tusan, jag gav ett skambud, fick backa lite och slog till. Jag är för nyfiken på vad detta kan vara för att vilja släppa tanken. Om inte annat råkar jag ha en korrekt tavla till en Desert Shield liggandes hemma, så jag skulle kunna skruva ihop en alldeles egen franken Desert Shield Series 1 som åtminstone på utsidan har samtliga attribut på plats... :) You only live twice.

Kanske Oleg, kanske prototyp? Kanske... Cool oavsett! Släng upp en bild på Wus senare o fråga när du fått hem den, finns en tråd om det för ryska ur där.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Har du öppnat baklocket och kollat rotorn?det kan ju vara nån mupp som bytt tavla?
Regn o svalka idag,då krävs trycktestad NVCh-30 gen 3 homage!😁
image.jpg

på Falklandstap issued -82
image.jpg
Fortfarande hos säljaren, men jag har definitivt tänkt öppna bakstycket det första jag gör när den har anlänt. Vore ju helt vrickat om även rotorn är märkt som en Desert Shield. Så tror jag dock inte att det är, men man vill ju veta... ;)
 

Vostok

Audemars
Jo men den blir snygg med ett mörkblått band. Står ju Dnipropetrovsk över hela tavlan och bara det är argument nog för mig :)

Stukturen i den påminner om de man ser på de uren med Slava/Poljot verk i tänkte jag.
Strukturen ser ut som bläckstråleskrivare tycker jag.. Även om du kikar runt datumhålet ser det ut som det är skuret i papper.
Jag har någon sådär utskriven urtavla med och tror att det kan vara någon special beställning av små serier typ en par klockor bara med eget tryck men vet inte hundra?
Min urtavla är av mässing och bara en platt rondell med trycktpapper på.
 
Topp