Vostok
Guld
Ja det är sant men jäklar vad läcker!!Läcker tavla men synd att det var a verket.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja det är sant men jäklar vad läcker!!Läcker tavla men synd att det var a verket.
Är det bara en par öl eller blir det en rejäl "lume-fylla" med kalsongbyte och en massa konstigt målade urtavlor och lume på köksklockan imorgon??Vik hädan sötvattenspirater.
Beer o clock tror jag bestämt!
![]()
Det är lite oklart. Skall möta upp ett par polare framåt kvällen då det är någon festival i stan. Kan bli både en och två öl till innan läggdags.Är det bara en par öl eller blir det en rejäl "lume-fylla" med kalsongbyte och en massa konstigt målade urtavlor och lume på köksklockan imorgon??![]()
Fattar inget. När jag registrerade mig sades det att avataren/”ikonen” skulle vara en aktuell bild av mig. Så gjorde jag …En skönhet kan man inte fotografera för många gånger!
Edit: vi noterar att ingen av oss har lagt upp sitt självporträtt.![]()
Ok då. Här är jag och min halvbror/kusin/morbror.En skönhet kan man inte fotografera för många gånger!
Edit: vi noterar att ingen av oss har lagt upp sitt självporträtt.![]()
Jag är helt säker på att detta är den absolut första gången i världshistorien som jag nämns i samma mening som alpha-hanne. Jag är skeptisk!Jag är världens mes, bara så ni vet! Absolut ingen aplha!![]()
Jag tycker också att det ser ut som lim när jag kikar riktigt nära.Jag tycker mig se att det är lim och inget annat (kolla övriga index)?
Kanske bara Oleg som målade över desert shield tavlan och målade dit en scuba istället då han hellre ville ha en sådan?
Oästeroik! Några stenkast norr om mina himtrakter!Känns lite ryskt att äta snabbmat utan massor amerikans reklam på förpackningarnaVärldens bästa hambugarehak i Västervik btw
![]()
Ja, det känns som om många här är ifrån eller bor i dessa trakter. Jag emigrerade dock från Västervik för 20 år sedanOästeroik! Några stenkast norr om mina himtrakter!
Corners?Känns lite ryskt att äta snabbmat utan massor amerikans reklam på förpackningarnaVärldens bästa hambugarehak i Västervik btw
![]()
Och jag immigrerade hit för 22 år sedan.Ja, det känns som om många här är ifrån eller bor i dessa trakter. Jag emigrerade dock från Västervik för 20 år sedan![]()
Åhmans såklart! Har nog aldrig hälsat på min mor i Västervik utan ett stopp på ÅhmansCorners?
Och jag immigrerade hit för 22 år sedan.
Har nu permanent uppehållstillstånd.
En Vostok Komandirskie. Den tavlan har jag inte sett tidigare.(men förmodligen har @Rikala minst 4 st sådana) Verkar vara någon slags hyllning till pansartrupperna med en kavalkad av olika modeller. Kl 8 ser ut som en T-24, kl 10 ser ut som en T-26, kl 2 är en T-34, kl 4 verkar vara T-44 Och kl 6 är förmodligen en T-64.Fick med denna i en hög av blandat vintage. Någon som kan identifiera vad jag har och berätta lite mer? Visste inte riktigt vart jag skulle vända mig men denna tråden känns passandeAtt det är en manuell guldpläterad Vostok är allt jag lyckats klura ut
![]()
![]()
En Vostok Komandirskie. Den tavlan har jag inte sett tidigare.(men förmodligen har @Rikala minst 4 st sådana) Verkar vara någon slags hyllning till pansartrupperna med en kavalkad av olika modeller. Kl 8 ser ut som en T-24, kl 10 ser ut som en T-26, kl 2 är en T-34, kl 4 verkar vara T-44 Och kl 6 är förmodligen en T-64.
Mässingboett?
Den är ju varken märkt cccp eller Ryssland. Övergången kring 91-92 då allt var lite gungfly med de detaljerna kanske.
Mina högst amatörmässiga bedömningar. Hoppas någon mer insatt kan ge bättre info.
Nja... jag ser fyra klockor i bild. Man får inte glömma mannen i blå t-shirt som går över gatan. Han som är så stolt över sitt armbandsur.Tack Lufthansa för att man får uppleva en oplanerad extra dag i ett nytt land när man är på väg hem...
Lite frukost!
![]()
Och sightseeing...
Kolla, tre klockor i bild!
![]()
Referens: 349xxx (xxx = har ej koll på numret på urtavlan)Fick med denna i en hög av blandat vintage. Någon som kan identifiera vad jag har och berätta lite mer? Visste inte riktigt vart jag skulle vända mig men denna tråden känns passandeAtt det är en manuell guldpläterad Vostok är allt jag lyckats klura ut
![]()
![]()
Näää!alla verktyg som man kan tänkas behöva och extra händer till och med!För hand eller?![]()
En Vostok Komandirskie. Den tavlan har jag inte sett tidigare.(men förmodligen har @Rikala minst 4 st sådana) Verkar vara någon slags hyllning till pansartrupperna med en kavalkad av olika modeller. Kl 8 ser ut som en T-24, kl 10 ser ut som en T-26, kl 2 är en T-34, kl 4 verkar vara T-44 Och kl 6 är förmodligen en T-64.
Mässingboett?
Den är ju varken märkt cccp eller Ryssland. Övergången kring 91-92 då allt var lite gungfly med de detaljerna kanske.
Mina högst amatörmässiga bedömningar. Hoppas någon mer insatt kan ge bättre info.
@eNielsen
Japp, kan bara hålla med om infon om tillverkningsår etc.
Dock ej gulddouble utan Titanium-nitrid på mässing.
Tror nog jag ev. kan ha en likadan eller åtminsyone tavlan och säkert en lös boett eller en boett med annan tavla. Har iallafall likadan tavla med stjärna fast med flygplan istället för massa tanks.
Har dålig koll på ref o liknande, men kolla på wus, där finns en tråd med massa kataloger, kolla runt 91-92. Inte omöjligt att den även hittas på Vostok's officiella sida med!
Stort tack alla tre!Referens: 349xxx (xxx = har ej koll på numret på urtavlan)
Kaliber: 2414a med 17 juveler
Boettlock: "lilla måsen" utan serienummer märkning = ca 1993