• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

MAz_666

Rolex
Blev en till Vostok något år efter den första. Snubblade över den på Ebay med några minuter kvar på auktionen. En snubbe i Ukraina som säljer ut sin samling pga. finns viktigare saker än klockor… Tyckte priset var för lågt för klockans skick så tänkte buda upp det lite och vips hade jag vunnit den. Och nu är den här.
86531A5A-9A6B-4E75-9A35-A0F233E00786.jpeg
Grymt fångat! Grymt skick!
Men försvinn nu fortare än kvickt;
snart mumlar du om en 9:e sex-klockslåda från Amazon för att ryssarna ej får plats! 😉😂😂
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
På väg hem på tåget efter lite längre dag på jobbet. Hinner ändå smita förbi PN på vägen hem för att hämta upp mitt klockpaket.
Budar samtidigt på grym väldigt mint Sturmanskie från 1988, men misstänker att priset kommer att springa iväg på ett osunt sätt. Några dagar kvar. Bäst att vänta och ligga lågt tills på slutet...
20230228_175150.jpg
 

Delgada

Patek
Mitt sista wrist shot i den här tråden på ett tag...😱....
Dock inte av någon sån där rättshaveristisk orsak vi stött på emellanåt. 😁
Tänkte ge mig in i OWG under mars. Med GUL.
Jag kommer dock lurka runt i tråden och kanske göra ett och annat inlägg. Men inga WS... tror jag. ..Om jag inte straffar ut mig från OWG.
20230228_201342.jpg
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
De här verkar väl trevliga, har jag inte sett förut. Har just köpt en svart. Hoppas hitta en blå också senare. Jag hade precis satt klockköpförbud på mig ett tag. Det varade inte lång stund😐 Jag får skärpa mig.

 

Rikala

Patek
2-Faktor
De här verkar väl trevliga, har jag inte sett förut. Har just köpt en svart. Hoppas hitta en blå också senare. Jag hade precis satt klockköpförbud på mig ett tag. Det varade inte lång stund😐 Jag får skärpa mig.


De är coola!

Själv har jag en Ostwok med Gagarin på, kanske skall bli morgondagens klocka?

Nej, nu skall jag fortsätta med den här..

20230228_205319.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
De här verkar väl trevliga, har jag inte sett förut. Har just köpt en svart. Hoppas hitta en blå också senare. Jag hade precis satt klockköpförbud på mig ett tag. Det varade inte lång stund😐 Jag får skärpa mig.

De där är riktigt fina och inte helt enkla att hitta. Tyvärr kan prislappen vara lite saftig ibland. Jag var på väg att lägga ett riktigt fint exemplar i inkorgen för ngt halvår sedan, men den försvann bokstavligt talat framför ögonen på mig.
 

MAz_666

Rolex
De här verkar väl trevliga, har jag inte sett förut. Har just köpt en svart. Hoppas hitta en blå också senare. Jag hade precis satt klockköpförbud på mig ett tag. Det varade inte lång stund😐 Jag får skärpa mig.

Jag ser att italienaren undrar vilken bezel som är korrekt på hans två transitionals. Det är väl knappast den svarta vänstra? Det måste väl vara den klassiska ”after market-bezelen” med felvänd 30. Inte var det felvända 30 på de sovjetiska 80- 90-tal? Tycker också att lume-pluppen och dess kromade lilla hus är väldigt ”moderna” i färg och tydlighet.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag ser att italienaren undrar vilken bezel som är korrekt på hans två transitionals. Det är väl knappast den svarta vänstra? Det måste väl vara den klassiska ”after market-bezelen” med felvänd 30. Inte var det felvända 30 på de sovjetiska 80- 90-tal? Tycker också att lume-pluppen och dess kromade lilla hus är väldigt ”moderna” i färg och tydlighet.

Nja, nej den på den svarta är nog bytt.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Jag ser att italienaren undrar vilken bezel som är korrekt på hans två transitionals. Det är väl knappast den svarta vänstra? Det måste väl vara den klassiska ”after market-bezelen” med felvänd 30. Inte var det felvända 30 på de sovjetiska 80- 90-tal? Tycker också att lume-pluppen och dess kromade lilla hus är väldigt ”moderna” i färg och tydlighet.

Den som är på väg hem till mig har den "vanliga" rödsvart-cirklade krombezeln, som den på nedre högra på sidan fast utan "lumedutt" vid 12an, och samma boett.

Tavlan är likadan som de övre, med reflexerna i framdelen av visiret som man ser på de två på övre raden men utan landsangivelse. Den som på sidan benämns soviet-version har cccp på tavlan med reflektioner i visiret. Men denna är en transitional med samma sovjet-visir. De 2 nedre på sidan utan landangivelse har inte de reflexerna.
 
Senast ändrad:

Watchvintage

Cartier
Klurar på om det är möjligt att köpa, eller om någon gör såna här "öglor"?
Borde gå att göra om man är händig och har rätt verktyg etc. Känner en kille som gör otroliga grejer i rostfritt med polering och allt. Klurar på om han skulle kunna göra...förbaskat smått bara...

Heter de "eared swing lugs"? EDIT: "Wire lugs" fick jag lära mig😀
Klurar på om det skulle kunna vara en coolare förlängning än de jag köpte.

OBS! Inte min klocka, tog den från ebay😀
Screenshot_20230301_190620_eBay.jpg


Screenshot_20230301_192015_eBay.jpg
 
Senast ändrad:

MAz_666

Rolex
Klurar på om det är möjligt att köpa, eller om någon gör såna här "öglor"?
Borde gå att göra om man är händig och har rätt verktyg etc. Känner en kille som gör otroliga grejer i rostfritt med polering och allt. Klurar på om han skulle kunna göra...förbaskat smått bara...

Heter de "eared swing lugs"?
Klurar på om det skulle kunna vara en coolare förlängning än de jag köpte.

Screenshot_20230301_190620_eBay.jpg


Screenshot_20230301_192015_eBay.jpg
Dom där kallas oftast WIRE LUGS. De platta "plåtbitarna" kallas SWING LUGS.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Klurar på om det är möjligt att köpa, eller om någon gör såna här "öglor"?
Borde gå att göra om man är händig och har rätt verktyg etc. Känner en kille som gör otroliga grejer i rostfritt med polering och allt. Klurar på om han skulle kunna göra...förbaskat smått bara...

Heter de "eared swing lugs"? EDIT: "Wire lugs" fick jag lära mig😀
Klurar på om det skulle kunna vara en coolare förlängning än de jag köpte.

OBS! Inte min klocka, tog den från ebay😀
Screenshot_20230301_190620_eBay.jpg


Screenshot_20230301_192015_eBay.jpg

Jodå, dom där går o köpa. Skall kolla i lådan om jag har något extra par...
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Servat denna ikväll, lite småmeckigt med litet urverk.

Fick sno en shims till balansen från den andra Suran. Den andra Suran har kass balans, så där behöver jag skaffa reservurverk om jag skall få igång den.

Nu funkar denna fint, förutom att jag behöver tajta till minutröret. Har fin anplitud nu, men lite hög beat error, dock har urverket ingen justering av beat error och jag är inte så bra på och jobba med balanser så jag låter nog det vara.


20230301_200729.jpg
20230301_192946.jpg

20230301_203956.jpg
 

MAz_666

Rolex
Topp