• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

MAz_666

Rolex
NU börjar semestern😎👍
Bara ett par möten i nästa vecka, men tillräckligt med semester för att prova en ny öl (den var billig och bra) och börja gräva lite i jorden.

Har svarta fingrar så jag får plantera nytt varje år🤣
Krusbär och vinbär är jag proffs på att döda, så fort jag planterat dem börjar de dö och förmultna👍😎

Men en bira, m90 och m59 och trevlig klocka lättar upp växtdöden😅
20230707_153633.jpg
Är ingen öl-kille, men hörde historien nyligen om just den där sorten. Coolt!
2008 upptäckte Eminem Åbro, eller som han uttalade det i en video på Youtube: Ey'Bro. Tolv år senare, släppte Åbro en öl under namnet Ey'Bro.
Cool historia!!!
 

Delgada

Patek
Är ingen öl-kille, men hörde historien nyligen om just den där sorten. Coolt!
2008 upptäckte Eminem Åbro, eller som han uttalade det i en video på Youtube: Ey'Bro. Tolv år senare, släppte Åbro en öl under namnet Ey'Bro.
Cool historia!!!
Är det sant?
Fantastiskt i så fall. Om inte, en kul historia som jag kommer sprida vidare som om den vore sann.😁
 

Watchvintage

Cartier
Ska erkännas att jag tog av mig klockan nu när jag skulle fixa fontänen min morfar byggde på 50-talet. Jag renovera den för ca 20 år sen.

Pumpen är samtida vintage och den enda med kvalitet. Bränt av typ 5 st moderna sista 20 åren. Landar alltid i den här. Vintage är kvalitet, därför jag gillar CCCP uren👍😎

20230707_170938.jpg
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Хронограф <Стрела> из 1 МЧЗ им. Кирова. Г. Москва. Часы космонавт Алексей Леонов, первый человек в мире, вышедший в открытый космос 1965 году.

1965, under världens första rymdpromenad, bar den sovjetiske kosmonauten Alexeij Leonov en Strela från Moskvas Första Urfabrik. Det som sedan kom att bli "Poljot".

Min Strela är från tiden och av samma modell hjälten Leonov bar. Helt kyrillisk och märkt "1 МЧЗ". Vi önskar er alla en fin kväll!

Screenshot_20230707_210900_Gallery.jpg


Screenshot_20230707_211001_Gallery.jpg


Screenshot_20230707_210929_Gallery.jpg
 

Samlarn

Rolex
Хронограф <Стрела> из 1 МЧЗ им. Кирова. Г. Москва. Часы космонавт Алексей Леонов, первый человек в мире, вышедший в открытый космос 1965 году.

1965, under världens första rymdpromenad, bar den sovjetiske kosmonauten Alexeij Leonov en Strela från Moskvas Första Urfabrik. Det som sedan kom att bli "Poljot".

Min Strela är från tiden och av samma modell hjälten Leonov bar. Helt kyrillisk och märkt "1 МЧЗ". Vi önskar er alla en fin kväll!

Screenshot_20230707_210900_Gallery.jpg


Screenshot_20230707_211001_Gallery.jpg


Screenshot_20230707_210929_Gallery.jpg
Japp! Leonov bar exakt en sån där på den första rymdpromenaden någonsin.
Din urtavla är också märkt "KA1" och det gör den lite extra speciell. Det ställdes högre krav på monteringen av de klockorna. De klockorna var - vad jag har förstått - inte avsedda för den sovjetiska allmänheten.
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Japp! Leonov bar exakt en sån där på den första rymdpromenaden någonsin.
Din urtavla är också märkt "KA1" och det gör den lite extra speciell. Det ställdes högre krav på monteringen av de klockorna. De klockorna var - vad jag har förstått - inte avsedda för den sovjetiska allmänheten.

Stämmer. Min kom från en samlare i Belarus 😊
 

Beo

Patek
2-Faktor
Хронограф <Стрела> из 1 МЧЗ им. Кирова. Г. Москва. Часы космонавт Алексей Леонов, первый человек в мире, вышедший в открытый космос 1965 году.

1965, under världens första rymdpromenad, bar den sovjetiske kosmonauten Alexeij Leonov en Strela från Moskvas Första Urfabrik. Det som sedan kom att bli "Poljot".

Min Strela är från tiden och av samma modell hjälten Leonov bar. Helt kyrillisk och märkt "1 МЧЗ". Vi önskar er alla en fin kväll!

Screenshot_20230707_210900_Gallery.jpg


Screenshot_20230707_211001_Gallery.jpg


Screenshot_20230707_210929_Gallery.jpg
Grattis till en grymt fin klocka!😍
Den historiken slår Omega i min värld!👍😊
 

Beo

Patek
2-Faktor
Tror mig ha sett den röda förut.
Måste vara från samma tidsera som den våldsamt ljusgröna som också finns där ute.
IMG_1570.jpeg

Just den här har nog nybytta visare, där ngn satt på paddlar - för att man vet att ”paddlar säljer”.
Eller som i mitt fall på min ”grönis” som har kyrillisk text rakt över och guld paddlar,frågan om det är civil modell av NVCh-30?
20190930_100923.jpeg
 

Watchvintage

Cartier
Internet ljuger inte. Finns nog t.o.m. just det där YouTube-klippet att finna, där Eminem ropar efter en Åbro! "Ey'bro".
Meta-humor att Åbro då gör en smak som heter det!!!
😅😅 hitta YouTube klippet.
Riktigt festligt. Vet inte om det går att lägga upp klipp och bakdatera, tror inte det. Eminem lär väl vara äldre idag än i filmen också förmodar jag.

Extremt imponerad av den reklamare på Åbro som fångat upp det.👍😀

 

MAz_666

Rolex
Eller som i mitt fall på min ”grönis” som har kyrillisk text rakt över och guld paddlar,frågan om det är civil modell av NVCh-30?
20190930_100923.jpeg
Har sagt det flera gånger, men katalogerna säger inte allt - MEN de civila 350 fanns ju i katalogerna redan t.ex. 1972, men då med slipsvisare.
Paddlarna syntes sedan (tror jag) först på 1190-boetterna 1977, och lite senare på Old Ministry.
Sedan tror jag det var typ 1983 som de klassiska Amphibian-visarna med "pilen" dök upp, och nyttjas än idag.
Kommer själv inte ihåg att jag sett 70- 80-talskataloger med 350 med paddlar.
Men minnet är toppen, men kort ...
;) 🤣🤣🤣:cool:
 

Beo

Patek
2-Faktor
Har sagt det flera gånger, men katalogerna säger inte allt - MEN de civila 350 fanns ju i katalogerna redan t.ex. 1972, men då med slipsvisare.
Paddlarna syntes sedan (tror jag) först på 1190-boetterna 1977, och lite senare på Old Ministry.
Sedan tror jag det var typ 1983 som de klassiska Amphibian-visarna med "pilen" dök upp, och nyttjas än idag.
Kommer själv inte ihåg att jag sett 70- 80-talskataloger med 350 med paddlar.
Men minnet är toppen, men kort ...
;) 🤣🤣🤣:cool:
Så kan det mycket väl vara!😊👍
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Har sagt det flera gånger, men katalogerna säger inte allt - MEN de civila 350 fanns ju i katalogerna redan t.ex. 1972, men då med slipsvisare.
Paddlarna syntes sedan (tror jag) först på 1190-boetterna 1977, och lite senare på Old Ministry.
Sedan tror jag det var typ 1983 som de klassiska Amphibian-visarna med "pilen" dök upp, och nyttjas än idag.
Kommer själv inte ihåg att jag sett 70- 80-talskataloger med 350 med paddlar.
Men minnet är toppen, men kort ...
;) 🤣🤣🤣:cool:

Säkert nån som bytt visare om inte orginal. Kan ju vart omlumade med och klarat sig fint pga det. 😁
Killgissar som vanligt.
 
Topp