Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Asch ja!du bist bund kansler?MiniMåndag!
Idag möte med stridskraftens general.
Då gör man sig fin!
Penza Officers' watch #1 Zvezda (Звезда - “Stjärna”). Verket märkt: 3-53, d.v.s. tillverkat Q3 1953 - 70 år precis nu!!!
På bredaste bund!![]()
Japp!Funderar på att komponera ihop ett längre och informativt inlägg om vad man ska tänka på om man är intresserad av att införskaffa en 3017-kronograf. Historia, bakgrund, modeller. Något av intresse?![]()
Jag tycker det vore jätte intressant att få mer info om dessa härliga klockor!Det borde forskas mer om dessa sovjetiska klockor från västligt håll, vore mycket roligt att upplysa om Leonov, Komarov, Gubarev och deras respektive modeller av "Strela". Jag kan tänka mig att kontakta mina diverse kontakter i Tyskland och Ryssland för att få en så bred informativ grund som bara möjligt.
Postnord släpade hit denna idag: Poljot 3017 i halvkomplett skick
![]()
![]()
Funderar på att komponera ihop ett längre och informativt inlägg om vad man ska tänka på om man är intresserad av att införskaffa en 3017-kronograf. Historia, bakgrund, modeller. Något av intresse?![]()
MiniMåndag!
Idag möte med stridskraftens general.
Då gör man sig fin!
Penza Officers' watch #1 Zvezda (Звезда - “Stjärna”). Verket märkt: 3-53, d.v.s. tillverkat Q3 1953 - 70 år precis nu!!!
På bredaste bund!![]()
Han bjöd på lyxig kanelbulle!Grattis på 70-års dagen! Blir de tårta nu?![]()
Vi kör Albatrossfredag båda!Oj, man skulle haft kronograf på idag verkar det som. Får nöja mig med en Albatross.
Ha en go fredag!
![]()
Jättekul! Stort grattis till båda tillökningarna!Glädjande nyheter! Zlatoust-familjen ska få tillökning igen och den här ska bli pappa till en liten 46 mm zlatoust i stål med meteoriturtavla. Säljare stavade dock mitt namn fel på paketet. Det här kommer bli spännande. Frågan är om jag kommer kunna prata omkull den buttra kvinnan vid paketutlämningen.
Och det handlar om en tillökning i dubbel bemärkelse, då vi även väntar en tredje ”sladdis” i familjen.
![]()
Tack så mycket! Är 6 år till närmsta. Kanske inte riktigt en sladdis, men det känns så i och med att det var så tätt mellan de andra tvåJättekul! Stort grattis till båda tillökningarna!
Barn är häftigare än alla klockor!❤
Sladdis... hur många år till närmsta syskon?![]()
Glädjande nyheter! Zlatoust-familjen ska få tillökning igen och den här ska bli pappa till en liten 46 mm zlatoust i stål med meteoriturtavla. Säljare stavade dock mitt namn fel på paketet. Det här kommer bli spännande. Frågan är om jag kommer kunna prata omkull den buttra kvinnan vid paketutlämningen.
Och det handlar om en tillökning i dubbel bemärkelse, då vi även väntar en tredje ”sladdis” i familjen.
![]()
Tack för tipset! Har nästan glömt hur man tar hand om bebisar. Hoppas nr 3 kommer med en manualGrattis till båda!
Passa på o njut nu av klockan innan barnet kommer, sedan orkar man ju inte då mycket mer än ta hand om barn!![]()
Grattis önskar vi!!Glädjande nyheter! Zlatoust-familjen ska få tillökning igen och den här ska bli pappa till en liten 46 mm zlatoust i stål med meteoriturtavla. Säljare stavade dock mitt namn fel på paketet. Det här kommer bli spännande. Frågan är om jag kommer kunna prata omkull den buttra kvinnan vid paketutlämningen.
![]()