Grattis!Vi firar en godkänd uppkörning på första försöket! Som Gagarin sade det, Поехали!
Lycka x2 alltså!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis!Vi firar en godkänd uppkörning på första försöket! Som Gagarin sade det, Поехали!
Äsch; ingen re-lume behövs.Blev den här idag
Hade ju problem med minutvisaren, så byte visare och nu funkar det. Var nog så att gamla visaren inte satt ordentligt. Satte dit nya paddlar istället.
De andra visarna var för vita och utan lumen så matcha inte riktigt, så att paddlarna är nya och inte riktigt matchar lumen gör mig inget. Får väl luma om i framtiden kanske. Men har ont i höger överarm så skakade så in i bängen att jag knappt fick på visarna, brukar vara svårt i vanliga fall också
Tidigare visare
Veckan fortsätter med Junkers/Poljot-3133.
Här är det ju tom så att de manuella kronografverken är de som är snyggast att exponera eftersom de inte skyms av ngn rotor.Det är ju nästan som man måste bara ha en kronograf med glasbaklock i sin ägo, det är så snyggt!
Kanske skulle man också bära den upp o ner bara för att se underverket?! Eller göra en upp och ner mod som jag gjorde med ett Vostokverk.
Fredagen avnjutes med klassiska Ministerial i gamla originalmodellen 1,5 från ca 1983.
Brutna luggar. Kupolkrona. 22mm lug width. Krackelering deluxe. Espresso-tintade paddelvisare.
Vad mer behövs?
God helg klockomaner!
Använder fickur exakt 1ggr/år - och har ett sunkigt. (Som under en bal aldrig, eller max 1 gång, tas ur fickan ...)Gokväll gubbs! O ha en trevlig fredagskväll...
Fixade till den här genom o sno lite delar från ett reserverk som kom i senaste paketet.
Den här saknade balansaxel o fjäder när den kom. Kronhjul hade jag snott till min 80-os boxare så det saknades med.
Donatorn, var komplett
Så lite transplantation och tillverkning av distansbricka till balansen så tickar den numera på...
Då, nu har jag även en fungerande Molnia med skepp.
Använder fickur exakt 1ggr/år - och har ett sunkigt. (Som under en bal aldrig, eller max 1 gång, tas ur fickan ...)
Men ändå blir jag lite drägglig av ett sånt här!
CRAVINGS!!!
Snyggt jobbat, gillar verkligen fickur!Gokväll gubbs! O ha en trevlig fredagskväll...
Fixade till den här genom o sno lite delar från ett reserverk som kom i senaste paketet.
Den här saknade balansaxel o fjäder när den kom. Kronhjul hade jag snott till min 80-os boxare så det saknades med.
Donatorn, var komplett
Så lite transplantation och tillverkning av distansbricka till balansen så tickar den numera på...
Då, nu har jag även en fungerande Molnia med skepp.
Snyggt jobbat, gillar verkligen fickur!
Hmm, just det, fickur får jag ju inte glömma att ha ngn dag på jobbet...
Tänkte mer på själva klockanJuri Gagarin!
Jaha!sorry.Tänkte mer på själva klockan
Aha, toppen tack Nu måste man ha en "Lejon-som jagar fjäril med håv-klocka" ocksåZaria. Står ju tydligt på urtavlan!
Edit: det ginns många fina Zaria, om man ändå hade en sådan här...
Ok, spännande, stort tack! Har du någon länk till den infon?Hittade lite mer info om Zaria:n. Antagligen från 1990-talet, borde sitta ett Zaria 2009 urverk i. Damklocka.
Luch lördag var det ju!
Köpte denna på loppis igår! Tänkte googla vad det var men här fick jag svaret!Zaria. Står ju tydligt på urtavlan!
Edit: det ginns många fina Zaria, om man ändå hade en sådan här...
Köpte denna på loppis igår! Tänkte googla vad det var men här fick jag svaret!
Fantastiskt!
Tillägg! Undrar om räven med glad gubbe på nosen är någon saga?
Ok, spännande, stort tack! Har du någon länk till den infon?