• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Ackee

Panerai
2-Faktor
Nix, hittade samma klocka till salu hos en rysk säljare som skrev denna info. Ta det med en halv nypa salt...

"Kolobok (Cyrillic: колобо́к) is the main character of an East Slavic national fairy-tale with the same name, represented as a small yellow spherical bread-like being. The story is often called "Little Round Bun"[1][2][3] and sometimes "The Runaway Bun."[4]"


Denna minns jag, "Sagan om pannkakan", där pannkakan rymmer iväg.

 

Rikala

Patek
2-Faktor
Dagens Elektronika 5 som fått ett nytt batteri som passar bättre än det tillfälliga jag satte i...
20230924_140853.jpg
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Japp, är en saga. Kanske även lejonet och fjärilen är?

Kul loppis fynd!!!
Jag tror (hälften gissning hälften fakta)
Att lejonet och fjärilen inte är en saga men baserat på en mycket populär animation från Sovjetunionen (70-tal) eller iaf lejonets design.


Den heter löst översatt "Hur det lilla lejonet och sköldpaddan sjöng en sång"
Väldigt populär.

Slava har ju ett liknande motiv på en barn klocka.
InShot_20230924_163108084.jpg


Nix, hittade samma klocka till salu hos en rysk säljare som skrev denna info. Ta det med en halv nypa salt...

"Kolobok (Cyrillic: колобо́к) is the main character of an East Slavic national fairy-tale with the same name, represented as a small yellow spherical bread-like being. The story is often called "Little Round Bun"[1][2][3] and sometimes "The Runaway Bun."[4]"

Det stämmer väl så det kan tas som fakta, välkänd och populär saga i bla Ryssland.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag tror (hälften gissning hälften fakta)
Att lejonet och fjärilen inte är en saga men baserat på en mycket populär animation från Sovjetunionen (70-tal) eller iaf lejonets design.


Den heter löst översatt "Hur det lilla lejonet och sköldpaddan sjöng en sång"
Väldigt populär.

Slava har ju ett liknande motiv på en barn klocka.
InShot_20230924_163108084.jpg



Det stämmer väl så det kan tas som fakta, välkänd och populär saga i bla Ryssland.

Ah, så kan det vara. Jo, det lejonet har man ju faktiskt sett så det är säkert så! Kul, tack för info!

Fasen, varför drar det i köptarmen på o köpa udda barnklockor nu också.
Nåja, får stilla mig lite, köpte en till Kristall häromdagen och håller på med badrumsrenovering så får väl hålla lite i slantarna...
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Ah, så kan det vara. Jo, det lejonet har man ju faktiskt sett så det är säkert så! Kul, tack för info!

Fasen, varför drar det i köptarmen på o köpa udda barnklockor nu också.
Nåja, får stilla mig lite, köpte en till Kristall häromdagen och håller på med badrumsrenovering så får väl hålla lite i slantarna...
Haha ja köptarmen är ju ständigt inflammerad på något sätt och behöver nytt 😂

Men ett nytt badrum är ju också rätt bra, du kan ju tvätta länkarna i handfatet, lite långsökt men allt går ju att vrida in till klock nörderiet om man jobbar på det 🤣

Frågan är vad det blir för klocka i badrummet? Hade varit coolt med en riktig skeppsklocka kanske
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Ah, så kan det vara. Jo, det lejonet har man ju faktiskt sett så det är säkert så! Kul, tack för info!

Fasen, varför drar det i köptarmen på o köpa udda barnklockor nu också.
Nåja, får stilla mig lite, köpte en till Kristall häromdagen och håller på med badrumsrenovering så får väl hålla lite i slantarna...
Nått i denna stilen
Screenshot_2023-09-24-17-54-29-265_com.android.chrome-edit.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Nått i denna stilen
Screenshot_2023-09-24-17-54-29-265_com.android.chrome-edit.jpg

Hehe, jo det hade jag kunnat tänka mig men det där går inte hem hemma om man säger så...

Får nöja mig med att jag lyckats få forcera in en Strela väggklocka och ett Kristallbordsur i gästrummet! 😇

Blir nog ingen klocka eller ev någon som inte tickar alls då dottern är känsligare för ljud än prinsessan på ärten! 🙂
 
Senast ändrad:

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
⚠️ 🚨 eBay är farligt nu om man gillar zlatoust… en tysk samlare som säljer av delar av sin samling.

Råkade klicka hem ytterligare en idag. Kunde blivit två, men förlorade den ena budgivningen 😢 Den här kommer förhoppningsvis i veckan och gör resten i min samling sällskap.
IMG_8511.jpeg
Riktigt tung, jäkligt bra tavla. 😎💪
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Provar den här innan den åker upp på tratten... Ja, det är sant, jag skall sälja min första klocka 😱😱😱
20230925_132624.jpg


Edit: Egentligen borde man väl byta tavla för och få lite bättre betalt, är det någon som sitter på en Vostok 22xx Amphibiatavla som vill byta tavla mot någon annan fin Vostok-tavla? Har en del...
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Provar den här innan den åker upp på tratten... Ja, det är sant, jag skall sälja min första klocka 😱😱😱
20230925_132624.jpg


Edit: Egentligen borde man väl byta tavla för och få lite bättre betalt, är det någon som sitter på en Vostok 22xx Amphibiatavla som vill byta tavla mot någon annan fin Vostok-tavla? Har en del...
Jag kollade i mina gömmor, men inser att jag bara har tavlor till 24xx och dessutom nästan bara till Komandirskie... 🙄
 
Topp