• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

När livet ger en hög med sura citroner (läs kvinnor...😉) i knäet och man tvingas reducera sin ryssurssamling och det är minst sagt svårt att välja bort😳
Då får man göra Margeritas av citronerna och glädjas åt det lilla😅

En riktig Margerita är två ur jag väntat länge på och fick idag med hjälp av @Samlaren och som definitivt är keepers i samlingen!😎

Från vänster till höger...

Original Vostok Supercompressor, olika siffror på hur många som finns kvar men ca 30-tal. Inköpt på 90-talet, legat i låda tills servad av @Beo

Limiterad Vostok Supercompressor re-issue av Meranom 800b28 nr 110/250, köpt av @Samlarn

NY!! Limiterad Vostok Superkomressor WatchUSeek projekt med strul där. 98 st. tillverkade, 59 med orange 12:a och 39 st med grön - min är grön

Ny!!! Limiterad Vostok DeCompressor WatchUSeek projekt 100 st, två varianter, 50 st Oranga. Ingen superkompressor men riktigt trevlig måste jag säga!

Keepers är lätt att hitta i samlingen, de som ska bort är svårare😅

Någon som har tips på vad som saknas i Vostok kompressor gänget?
Någon trevlig re-issue jag missat? Inte aktuellt med inköp nu, men räknar med att framtiden kommer med vindruvor istället för citroner😉

20240130_153053.jpg
AAAARGH!!! 😲😍🤪😵‍💫

När livet ger en hög med sura citroner (läs kvinnor...😉) i knäet och man tvingas reducera sin ryssurssamling och det är minst sagt svårt att välja bort😳

En riktig Margerita är två ur jag väntat länge på och fick idag med hjälp av @Samlaren och som definitivt är keepers i samlingen!😎

Original Vostok Supercompressor, olika siffror på hur många som finns kvar men ca 30-tal. Inköpt på 90-talet, legat i låda tills servad av @Beo

Limiterad Vostok Supercompressor re-issue av Meranom 800b28 nr 110/250, köpt av @Samlarn

NY!! Limiterad Vostok Superkomressor WatchUSeek projekt med strul där. 98 st. tillverkade, 59 med orange 12:a och 39 st med grön - min är grön

Ny!!! Limiterad Vostok DeCompressor WatchUSeek projekt 100 st, två varianter, 50 st Oranga. Ingen superkompressor men riktigt trevlig måste jag säga!

Någon trevlig re-issue jag missat? Inte aktuellt med inköp nu, men räknar med att framtiden kommer med vindruvor istället för citroner😉

20240130_153053.jpg
Mmmm!den samlingen är fin du!men jag lider med dig.😔

20240130_153053.jpg
Förutom att din kompressor-samling är oerhört imponerande missade jag helt att nämna att jag verkligen beklagar situationen du befinner dig i. Relationer är både det bästa och något av det värsta man kan drabbas av.

Senast ändrad:
Nu har jag äntligen hittat en säljare av min drömklocka. En zlatoust i zirkonium med damaskusurtavla. Måtte han inte dra sig ur affären. Går allt som det ska så avslutar vi affären imorgon och jag har förhoppningsvis klockan i mitten av nästa vecka. Nu håller jag tummarna så att de blir blå 😬 Bild på motsvarande klocka från Zlatousts hemsida
IMG_9485.jpeg

Nu har jag äntligen hittat en säljare av min drömklocka. En zlatoust i zirkonium med damaskusurtavla. Måtte han inte dra sig ur affären. Går allt som det ska så avslutar vi affären imorgon och jag har förhoppningsvis klockan i mitten av nästa vecka. Nu håller jag tummarna så att de blir blå 😬 Bild på motsvarande klocka från Zlatousts hemsida
IMG_9485.jpeg
Shit vilken grym klocka, hoppas verkligen att du håvar hem den! Oerhört snygg tavla. Damaskusstål är över huvud taget väldigt häftigt. Ser fram emot bilder i tråden! 😍🤞

IMG_9485.jpeg

From "Mr. 3017 Sweden" to "Mr. Zlatoust Sweden" - ett varmt lycka till! Jag tycker det är extra roligt när någon snöar in sig, eller nördar ner sig, totalt på ett specifikt område! Hoppas affären går fint! 🤝

Ps. Är det Vostok-urverk i alla nyare Zlatoust?

From "Mr. 3017 Sweden" to "Mr. Zlatoust Sweden" - ett varmt lycka till! Jag tycker det är extra roligt när någon snöar in sig, eller nördar ner sig, totalt på ett specifikt område! Hoppas affären går fint! 🤝

Ps. Är det Vostok-urverk i alla nyare Zlatoust?
Tack! 😍 Ja, i de nya är det i regel vostok-urverk. Skriver i regel, för att jag sprungit på några begagnade på nätet med andra typer som tillverkats efter kunders önskemål (specialbeställda). Man släppte även en ny kollektion får något halvår sedan som heter ”Aesthete collection” med ”PVD coated steel” som har Miyota 8215 urverk. Färgglada och fina klockor som dock inte är något för mig. Men smaken är som baken…

Nu är köpet som jag skrev om igår klart! Eller jag hoppas det iaf. För PayPal har meddelat att de tillfälligt stoppat transaktionen för att granska den. Hittar inte någon info om att jag förväntas göra något eller bistå deras granskning. Någon här som råkat ut för det?

Säljaren har dock fått en notis om att pengarna är på väg och han ska skicka klockan imorgon även om pengarna inte finns på hans konto än. Har köpt en del av honom tidigare, så det finns ett visst mått av tillit.
IMG_9513.jpeg

Senast ändrad:
Kirova caliber 59

Vänner!
Jag är lite i chocktillstånd men på ett positivt sätt. o_O
Man fantiserar ju om vad man kan lägga i sin samling. Vissa klockor kan man ju bara drömma om. Det här är en så'n klocka.
Jag känner att jag måste lägga ut en bild på klockan jag lyckades köpa idag. Klockan kallas ofta Kirova Caliber 59 och är lite av "The Holy Grail" bland samlare av ryska klockor. Mer orkar inte jag skriva om den här idag. Jag darrar lite fortfarande. Skämtar såklart men lite tagen är jag. :nailbiting:

20240201_204751(1).jpg

20240201_210512.jpg

Senast ändrad:
Kirova caliber 59

Vänner!
Man fantiserar ju om vad man kan lägga i sin samling. Vissa klockor kan man ju bara drömma om. Det här är en så'n klocka.
Jag känner att jag måste lägga ut en bild på klockan jag lyckades köpa idag. Klockan kallas ofta Kirova Caliber 59 och är lite av "The Holy Grail" bland samlare av ryska klockor. Mer orkar inte jag skriva om den här idag. Jag darrar lite fortfarande. Skämtar såklart men lite tagen är jag. :nailbiting:

20240201_204751(1).jpg
WOW! EN HELIG GRAAL!
Grattis som f*n!
Har läst mycket om den där, och halvbrorsorna som ej är kronografer!
Cool satan!

Kirova caliber 59

Vänner!

20240201_204751(1).jpg
Stort GRATTIS! Vad är det för ålder på den där godingen? 😍

Tillbaka
Topp