• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Senast ändrad:
Nä, det är taskigt med respekt för tidigare ägare tycker jag 😇
Hmmm lite fundersam på hur jag ska göra men väljer ändå att skriva ut att den klockan jag köpte av ovan nämnda säljare hade ett defekt verk. Klockan beskrevs som ”bättre begagnad” och skulle gå fint men väl på hemma hos mig betedde den sig märkligt. Stannade emellanåt och höll inte tiden. Han har kompenserat mig genom att dra av på priset och varit väldigt trevlig och tillmötesgående rakt igenom.

Edit han ska själv ha köpt den beggad och jag har ingen aning om hur posten hanterat klockan. Har å andra sidan fått xx antal mekaniska klockor skickade till mig utan problem.

Senast ändrad:
Hmmm lite fundersam på hur jag ska göra men väljer ändå att skriva ut att den klockan jag köpte av ovan nämnda säljare hade ett defekt verk. Klockan beskrevs som ”bättre begagnad” och skulle gå fint men väl på hemma hos mig betedde den sig märkligt. Stannade emellanåt och höll inte tiden. Han har kompenserat mig genom att dra av på priset och varit väldigt trevlig och tillmötesgående rakt igenom.

Edit han ska själv ha köpt den beggad och jag har ingen aning om hur posten hanterat klockan. Har å andra sidan fått xx antal mekaniska klockor skickade till mig utan problem.
Kan väl tillägga att jag öppnade upp klockan och fann rotorn löst hängande i ingenting och rotorskruven hade trasslat in sig i balansfjädern.
Det var inte allt men ska inte tråka ut er så här på en lördagskväll 🥳

Kan väl tillägga att jag öppnade upp klockan och fann rotorn löst hängande i ingenting och rotorskruven hade trasslat in sig i balansfjädern.
Det var inte allt men ska inte tråka ut er så här på en lördagskväll 🥳
Nä fy vad tråkigt 🙄

Äh nytt verk på väg, tänker att detta inte ska få sabba framtiden med klockan som jag tycker är grym! En jäkla tur att @Von finns! Så här ser den ut med nya visare!
84EF464C-D981-4091-942E-3BC58C50BD8D.jpeg

Äh nytt verk på väg, tänker att detta inte ska få sabba framtiden med klockan som jag tycker är grym! En jäkla tur att @Von finns! Så här ser den ut med nya visare!
84EF464C-D981-4091-942E-3BC58C50BD8D.jpeg
Som jag å Krille sa, är tavlan gjord för dessa visare månne? Har aldrig sett maken till perfekt linjering, timvisaren smeker första "cirkeln" och timvisaren träffar index på ett föredömligt vis :cigar:

Som jag å Krille sa, är tavlan gjord för dessa visare månne? Har aldrig sett maken till perfekt linjering, timvisaren smeker första "cirkeln" och timvisaren träffar index på ett föredömligt vis :cigar:
Går nog inte få det mycket bättre än sådär!
Men, är inte sekundvisaren lite.... Äh, bara skojar. Tamigfaen så nära perfektion man kan komma!

Även att jag inte ska handla ngt kan jag inte låta bli att kika på klockor. Den här Raketan fastnade jag för när jag gick igenom bukten, mest för urtavlan. Någon som kan fylla på med fakta? Har inte lyckats hitta så mkt information.

Visarna är väl lite off på den där. Skall vara röd sekundvisare med rund plupp på. De andra visarna är inte heller orginal. Gillar dock klockan, har vart lite sugen på pgon liknande...

• Like
Reactions: Jox
Trevlig söndag, forsätter helgen med en av de fyra nya 😎

Lite kul blandning på tavlan, ankare och flygplan. Kanske kan flygplanet starta och landa på ett hangarfartyg?
Npgon som har koll på vad det är för flygplan?

20210228_103721.jpg
En gång i tiden hade jag mtrl-kort Sovietunionen väl inpräntat i skallen, och jag skulle snabbgissa på Tu-22 Backfire. Planet är ett strategiskt bombplan ca 40 meter långt och 30 meter vingspann. Jag tror inte att det kan vara hangarfartyg baserat.

Tillbaka
Topp