• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Lindahl

Omega
Nytt armband till en klocka jag köpte av @Samlarn Inte helt övertygad om bandet än. Ska bära den ett tag och se om jag blir nöjd.
 

Bilagor

  • 2C0B5438-4A33-44DF-8006-FBD698EB8F4E.jpeg
    2C0B5438-4A33-44DF-8006-FBD698EB8F4E.jpeg
    435.4 KB · Visningar: 20

MAz_666

Rolex
De nya Scuba dudes utan datum är lätta att hitta.
Det finns vintage från början av 90-talet - transitional - som är mycket svårare att hitta. De är lite snyggare med "large lumedots" och ofta i en speciell boett. Det här är en så'n. Grön urtavla. Jag har bara sett totalt 3 såna. Den ena tillhör en kille här i forumet. Den andra var ganska skadad. Den här tredje ser ut att vara i perfekt skick:
s-l1600.jpg

https://www.ebay.com/itm/Rare-vinta...90s/133644747992?_trksid=p2485497.m4902.l9144

Det finns även svarta och blåa och jag har hört talas om en gul urtavla också.
Synd att jag sålde en av mina dubletter annars hade du kunnat fått köpa den.
De här klockorna brukar komma fram kanske en eller två gånger per år på eBay. De är inte omöjliga att hitta.
Nu är i alla fall en ute (ledsen om jag missat att ngn annan gjort en heads-up)
 

Vostok

Audemars

Jox

Rolex
2-Faktor
Skoja bara, vill inte ens sälja egentligen men tänkte underlätta owg-grejen du vet 😇
Du kan skicka den till mig, så får du den tillbaka i April ;) win/win jag får se en vonstick live och du slipper ha den ligga där och tjata om lite tlc och armtid 🤔

Skoja bara, du är stark nog att klara en månad med den snygga certinan!

nu tittade jag igen,den är fantastisk! Mått på den? Fasen oxå
 

v0n

Patek
2-Faktor
Du kan skicka den till mig, så får du den tillbaka i April ;) win/win jag får se en vonstick live och du slipper ha den ligga där och tjata om lite tlc och armtid 🤔

Skoja bara, du är stark nog att klara en månad med den snygga certinan!

nu tittade jag igen,den är fantastisk! Mått på den? Fasen oxå
hehe, äh det är ganska lugnt faktiskt.
Den blå är byggd på en 150349 som jag borstat själv så man kan väl säga att det blev en 170... hokus pokus.
 

Kreacon

Audemars
Är det någon som kan tipsa ang var man kan få tag på 18 mm bandstift? Standardstiften till Vostok brukar ju vara typ 2 mm tjocka. Iof en ganska schysst modell, men till många läderarmband är det för tjockt. Jag hittar massvis med typ 4-pack, men jag vill hellre köpa en litet lager på säg 100 st som sedan räcket ett tag.

Edit: Tjockleken jag tänker mig är alltså typ 1,45 mm
Tror jag har ett tiopack från cousins som inte kommer till användning. Hojta om du är intresserad!
 

Delgada

Patek
Det är ju tur att det just är dessa klockor man utvecklat ett visst beroende av.

Tänkte på det jag skojade om häromdagen, att köpa en bil för att klockorna ska kännas billigare i jämförelse.

Det finns säkert trådar om andra märken där resonemanget går tvärtom. "Köp dig en klocka samma dag som du köper en ny bil, så verkar bilen i jämförelse billig... he he he"

Det blir väl lite glesare mellan klockköpen då...
 
Senast ändrad:

Vostok

Audemars
Det är ju tur att det just är dessa klockor man utvecklat ett visst beroende av.

Tänkte på det jag skojade om häromdagen, att köpa en bil för att klockorna ska kännas billigare i jämförelse.

Det finns säkert trådar om andra märken där resonemanget går tvärtom. "Köp dig en klocka samma dag som du köper en ny bil, så verkar bilen i jämförelse billig... he he he"

Det blir väl lite glesare mellan klockköpen då...

;) 😂
1615100332694.png
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Farsan snöade in på Vaz en period, vi hade både en Lada och en Niva
Kommer ihåg när vi var I Linköping och hälsade på släktingar och de tog med oss till en bilhandlare som sålde dessa. De hade en lite bana som avslutades med att ta sig upp för en backe med hyfsat kraftig lutning och Nivan klarade det galant. Efter det blev det köp av en begagnad. Men oj va spartanska de var 😂
 
Topp