• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Vostok

Audemars
Trevlig Fredag på er!! :)

IMG_20210305_173813_resized_20210305_053906825.jpg
 
Senast ändrad:

TotteH

Patek
2-Faktor

MAz_666

Rolex
Måhända får ni kicka mig för kapitalistisk propaganda men har ändå noterat att vissa av er kör med lädernato. CNS kör nån sorts rea. Har ej provat själv och borgar inte för kvaliten men de läderband jag köpt har varit bra. http://email.mail7.smartrmail.co/c/...Anw746YD_pwM-pvFXfy5TM1_HR3_5XZ8bLidE_AO0ECwr
3EC463FE-0884-4E81-A828-F0DD2458B116.jpeg
Japp, många av dom är sköna och prisvärda. Köpte dock det som ligger horisontellt ”ovanpå” till höger (blå Salt-klocka). Något sorts tunt ljusbrunt mocka/nubuck. Extremt sladdrigt. Tunt så man nog kan slita av det. Syns nästan på bilden (slutet av remmen, som ligger bortåt) hur sladdrigt det är. Hemskt.
De andra har jag varit supernöjd med.
 

MAz_666

Rolex
God morgon Ryss-lovers!
Har ju lite svårt för 18mm-band till "större" klockor.
Funderar lite på band till de gamla 119-boetterna (Tonneau).
Finns tips om bra länkar eller läder med 18mm som "sväller" till större?
Skulle ju vilja undvika att skära i läderband som sedan börjar "fnasa" sig ...
Här är lite vad jag letar efter:
1615019278311.png
1615019403028.png
 

Delgada

Patek
Måhända får ni kicka mig för kapitalistisk propaganda men har ändå noterat att vissa av er kör med lädernato. CNS kör nån sorts rea. Har ej provat själv och borgar inte för kvaliten men de läderband jag köpt har varit bra. http://email.mail7.smartrmail.co/c/...Anw746YD_pwM-pvFXfy5TM1_HR3_5XZ8bLidE_AO0ECwr
3EC463FE-0884-4E81-A828-F0DD2458B116.jpeg
Jag förmodar att CNS syftar till återförsäljaren av klockarmband och inte till Centrala Nervsystemet. 😄
Ja de har ju ett bra utbud och väldigt förmånliga priser måste jag säga. Jag beställde ett bund därifrån igår.
Själv är jag en utpräglad läderkille. Har svårt för nylon-nato, både utseende och känsla. Länk kan vara riktigt snyggt men jag gillar inte riktigt känslan på armen.
Men det är kul att se olika smaker, och rätt som det är så ändrar man sig. Så vem vet, om ett år kanske jag stolt propagerar för nylon-natos fördelar.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Måhända får ni kicka mig för kapitalistisk propaganda men har ändå noterat att vissa av er kör med lädernato. CNS kör nån sorts rea. Har ej provat själv och borgar inte för kvaliten men de läderband jag köpt har varit bra. http://email.mail7.smartrmail.co/c/...Anw746YD_pwM-pvFXfy5TM1_HR3_5XZ8bLidE_AO0ECwr
3EC463FE-0884-4E81-A828-F0DD2458B116.jpeg
Tack för tipset. Riktigt bra priser i vilket fall. Har aldrig handlat därifrån innan, men nu lade jag en order på några olika band. 👍
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Måhända får ni kicka mig för kapitalistisk propaganda men har ändå noterat att vissa av er kör med lädernato. CNS kör nån sorts rea. Har ej provat själv och borgar inte för kvaliten men de läderband jag köpt har varit bra. http://email.mail7.smartrmail.co/c/...Anw746YD_pwM-pvFXfy5TM1_HR3_5XZ8bLidE_AO0ECwr
3EC463FE-0884-4E81-A828-F0DD2458B116.jpeg

Rack för tipset! Har bara ett natoläder sedan tidigare, men det används flitigt på flera klockor, riktogt skönt o snyggt! Dpck skulle jag vilja ha ett spänne i äldre stil, kan kanske låna ett från min nya Vostok med orginalläder.

Härligt väder idag, flyttade över urverket jag pillade igår till den här boetten istället och bytte tavla. Så här är min franken radioroom. 😇

20210306_110709.jpg


Tyvärr lite omständigt att dra upp och ställa tiden då jag får plocka ut urverket, sätta i en annan bom för det. Men, det löser sig nog när jag kollat lite mer på det.

Ha en skön lördag, förhoppningsvis i solsken! 😎
 

MAz_666

Rolex
Kan du lägga upp en eller par bilder på den gula @Vostok ?
Är man ute efter lite "gula" ovanliga tavlor är den här inte så dum.
Ovanpå detta: en Neptune med härligt rassliga originallänken! ;) 😂
Skiftet 80- 90-tal at its finest!
1615025925257.png
 

Rikala

Patek
2-Faktor

Vostok

Audemars
Två sprillans nya "gamlingar" med original etiketter kvar, alltså helt oanvända..
Tänker aldrig bära dem heller (den ena pga motivet och den andra pga att jag har en likadan "Titan" till) :)

resized_20210306.jpg



Här är båda Titan Amphibia syskonen på samma bild, lite olika färger på urtavlorna i övrigt lika..

IMG_20210306_115806_resized_20210306_120023836.jpg
 

Beo

Patek
2-Faktor
Två sprillans nya "gamlingar" med original etiketter kvar, alltså helt oanvända..
Tänker aldrig bära dem heller (den ena pga motivet och den andra pga att jag har en likadan "Titan" till) :)

resized_20210306.jpg



Här är båda Titan Amphibia syskonen på samma bild, lite olika färger på urtavlorna i övrigt lika..

IMG_20210306_115806_resized_20210306_120023836.jpg
Åhhhh!de är så fina och det grämer mig att jag missade den grå vargen jag var med på!😟
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Är det någon som kan tipsa ang var man kan få tag på 18 mm bandstift? Standardstiften till Vostok brukar ju vara typ 2 mm tjocka. Iof en ganska schysst modell, men till många läderarmband är det för tjockt. Jag hittar massvis med typ 4-pack, men jag vill hellre köpa en litet lager på säg 100 st som sedan räcket ett tag.

Edit: Tjockleken jag tänker mig är alltså typ 1,45 mm
 
Senast ändrad:
Topp