Denna tunna hittade hem med posten idag. Ja, det finns fortfarande enstaka ryssar som klarar av att bifoga en korrekt tulldeklaration
Att glaset hade fått sig en törn visste jag om. Priset var ganska humant, om man säger så. Sedan visade det sig att minutvisaren, som av en händelse, var placerad på så sätt att den dolde en konstig rund fläck på tavlan på alla bilder som säljaren hade lagt upp (se kl 5). Nåväl, det bidrar till personligheten. Bezeln visade sig vid en närmare titt snarare höra till en 350-dykare (ngt mindre ytterdiameter jämfört med nyare varianter). Nåväl, en sådan tar jag tacksamt emot, inte så lätta att hitta egentligen...
Under huven såg det lite märkligt ut. Notera låsbläcket som hålls på plats av skruven bredvid knappen som lossar bommen!
Skruven som egentligen skall hålla fast verket tycks ha gått av (kolla kl 6 mellan klicket och spärrhjulet...
) Nåväl, verket går sådär med ganska dålig amplitud, så jag behöver nog oavsett ta isär det vid någon tidpunkt. Går det inte att få loss det som är kvar av skruven har jag nog reservdelar att ta av. Det gick hyfsat att regulera verket iafall.
Så, med nytt glas, en annan bezel och ett provisoriskt svart nato-band har jag iafall fått till en fullt fungerande och väldigt personlig tunna i min stegvis växande samling!