• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

MAz_666

Rolex
Sommardinkan.....byte av band är det tänkt. Vad föreslår ni?
Nato är alltid en bra ersättare på sommaren till den rassliga kult-länken.
Vill man vara lite extra crazy kan man försöka hitta fler färger ur klockan, TYP detta (ok, du har inget blått - men lite av vad jag menar)
1622212235285.png

Eller detta:
1622212304041.png

Eller varför inte testa ett MN-strap:
1622212450958.png
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Äldsta dottern frågade plötsligt idag om hon kunde få låna någon av mina klockor på en konsert tillsammans med Norrköpingsfilharmonikerna. Hon spelar kontrabas (för er som inte vet är det alltså en sådan där jättestor basfiol) och gymnasieskolan där hon läser skulle ha ett digitalt, direktsänt, "Kammarmusikmarathon" idag (det fortsätter sändas med andra medverkande när jag skriver detta). Självklart var jag uteslutande oerhört positivt inställd till detta och vi letade igenom lådorna tills vi hittade en klocka som matchade den aktuella klädkoden. Trevligt och bara roligt för en stolt pappa att kunna hjälpa till på detta sätt.

1622307128057.png


Bilden nedan är klippt från direktsändningen och jag har dotterns tillstånd att lägga upp den här i vår tråd. 😍

1622306814137.png
 

MAz_666

Rolex
Vart hitta du dessa band? Skulle vilja ha lite roliga färger till sommaren.
Jag bara bild-googlade "nato strap orange red" och valde dina bilder.
Vill man testa lite "billigt och kul" i 3913 st versioner och färger skulle jag tipsa om Cheapestnatostraps.
Ser inte ut att vara det, men är ett svenskt bolag.
Ok kvalitet. Mkt bra priser.
Har nästan allt och lite till!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Vart hitta du dessa band? Skulle vilja ha lite roliga färger till sommaren.

Jag bara bild-googlade "nato strap orange red" och valde dina bilder.
Vill man testa lite "billigt och kul" i 3913 st versioner och färger skulle jag tipsa om Cheapestnatostraps.
Ser inte ut att vara det, men är ett svenskt bolag.
Ok kvalitet. Mkt bra priser.
Har nästan allt och lite till!

Det finns uppsjö olika sajter, t.ex. https://www.watch-band-center.com/watchstrap-h1215-ALL-WATCH-STRAPS.html har en massa olika band.

Det är bara o googla o hitta din favorit på någon av alla sajter 😀
 

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
En sak jag tänkte på när jag såg en Amphibia på Meshok var varför "småprickiga" (vet inte om de har något namn) bezels syns till väldigt sällan. Jag förstår ju att de generellt inte är lika vanliga, men de är ju ändå standardbezel på flera amphibias. I kataloger från 90-talet ses de på flera olika modeller, men det är sällan man ser dem. Med tanke på "frankens" både från fabrik (får vi väl ändå anta till viss del) och ihopplock efterhand så borde det skymta till fler på begagnatmarknaden.
Någon med förklaring/gissning? Kan det vara så enkelt att de tog de slut på fabriken eller slutade tillverkas av någon anledning?

Exempel på katalogbild:
Screenshot_20210530_230000.jpg
 

MAz_666

Rolex
En sak jag tänkte på när jag såg en Amphibia på Meshok var varför "småprickiga" (vet inte om de har något namn) bezels syns till väldigt sällan. Jag förstår ju att de generellt inte är lika vanliga, men de är ju ändå standardbezel på flera amphibias. I kataloger från 90-talet ses de på flera olika modeller, men det är sällan man ser dem. Med tanke på "frankens" både från fabrik (får vi väl ändå anta till viss del) och ihopplock efterhand så borde det skymta till fler på begagnatmarknaden.
Någon med förklaring/gissning? Kan det vara så enkelt att de tog de slut på fabriken eller slutade tillverkas av någon anledning?

Exempel på katalogbild:
Screenshot_20210530_230000.jpg
Kul och spännande funderingar. Jag tänker samma om de (ändå) rätt många/olika gummi-/dykarband man såg på amphibians på 80- och 90-tal.
Kommer nog inte ihåg en endaste gång man sett en säljas med ett sånt.
Däremot ”småprickiga bezelen på vanlig klocka” har jag sett säljas en gång (!)
 
Topp