Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, jag tycker det är lustigt. Jag måste ha sett mängder med äldre Vostoks, men har bara sett en sådan bezel två ggr (igår på Meshok då tanken dök upp och sedan på @Johanaxe66 DS). Kan säkert ha missat en del då de inte syns direkt osv, men ändå.Kul och spännande funderingar. Jag tänker samma om de (ändå) rätt många/olika gummi-/dykarband man såg på amphibians på 80- och 90-tal.
Kommer nog inte ihåg en endaste gång man sett en säljas med ett sånt.
Däremot ”småprickiga bezelen på vanlig klocka” har jag sett säljas en gång (!)
Det stämmer bra med Desert Shield. Samtliga DS "Series 1" skall ha en sådan bezel för att vara OK.Ja, jag tycker det är lustigt. Jag måste ha sett mängder med äldre Vostoks, men har bara sett en sådan bezel två ggr (igår på Meshok då tanken dök upp och sedan på @Johanaxe66 DS). Kan säkert ha missat en del då de inte syns direkt osv, men ändå.
I en katalog från - 93 har 5 av 15 Amphibias dessa bezels, alltså en tredjedel. Jag tror på teorin att de helt enkelt övergav dessa och att slumpen gjorde att de användes i katalogen.
För övrigt var jag ju tvungen att köpa klockan med bezeln
@MAz_666 ang. banden var de väl främst för "show" då klockorna i regel såldes utan band?
Kul och spännande funderingar. Jag tänker samma om de (ändå) rätt många/olika gummi-/dykarband man såg på amphibians på 80- och 90-tal.
Kommer nog inte ihåg en endaste gång man sett en säljas med ett sånt.
Däremot ”småprickiga bezelen på vanlig klocka” har jag sett säljas en gång (!)
Inte funderat så mycket på frågan (egentligen) utan sitter mest och killgissar!Kan bara instämma, spännande! Antagligen gjorde de inte så många?
Har du kollat eller frågat på WUS rysstråd, kanske finns någon där som har koll?
Inte funderat så mycket på frågan (egentligen) utan sitter mest och killgissar!
Vore ju extra kul om Vostok (nästan) inte hade några gummiband alls själva, utan lånade andras till fotosessourerna!
Hämtade ut den här 470302 nyss.
Hittade ett band hemma som passade rätt så bra till den brunaktiga krackelerade tavlan med gulnade index.
Och Oleg misslyckades med den enda uppgiften han hade: Att sätta gummiarmbanden åt rätt håll!Inte funderat så mycket på frågan (egentligen) utan sitter mest och killgissar!
Vore ju extra kul om Vostok (nästan) inte hade några gummiband alls själva, utan lånade andras till fotosessourerna!
För lite vodka den dagen...Och Oleg misslyckades med den enda uppgiften han hade: Att sätta gummiarmbanden åt rätt håll!
Tycker det röda är klart roligare.Vad sägs om band byte?rött eller grå beige?
Eller rött sommar,grått vinter?
Ja sommar och det händer mer va?Tycker det röda är klart roligare.
Man kan ju aldrig ha för många band, så att spara det gråa till en doktorspromotion eller tilldelande av Nit och redlighet är ju toppen.Vad sägs om band byte?rött eller grå beige?
Jag håller nog med föregående talare ang att det röda ger bra fart och känns som riktigt mycket sommar.Vad sägs om band byte?rött eller grå beige?
Man kan ju aldrig ha för många band, så att spara det gråa till en doktorspromotion eller tilldelande av Nit och redlighet är ju toppen.
Men sett till snygghet, coolhet, och lite "håll käften-klocka" tycker jag det röda var super!
Jag håller nog med föregående talare ang att det röda ger bra fart och känns som riktigt mycket sommar.
Det grå de dagar du jobbar och det röda på semesterdagar!Hehehe!js lite så tänker jag med!
Jag svarar ändå Det ser väldigt fin ut och är väl som sagt bezeln som är utbytt isf, även om det säkert kan vara så att den är original från början. Det låter jag någon annan svara på.Vad säger ni som vet om den här. För mycket pengar för mig oavsett, men vad tror ni? Skicket är ju nästan otäckt bra. Antar att bezeln borde vara en annan, men samtidigt kanske sena exemplar av gen 1 fick denna variant av bezel.
Rare soviet VOSTOK AMPHIBIAN Divers watch NVCh-30 300m Excellent Shape | eBay
It was made in the late 1960s atChistopol Watch Factory. The dial is signed:VOSTOK. Water-resistant 300m. A great addition to your watch collection! Luminescent hands and hour markers;. 18 Jewels;.www.ebay.com
Snaslöst bra skick och de har den bezelen med faktiskt om jag inte misstar mig och verknummret börjar på 33 ser det ut som så den är troligen okay för verken brukar börja på 33 eller 00 eller är jag och cyklar? @Samlarn @Vostok @FixoflexVad säger ni som vet om den här. För mycket pengar för mig oavsett, men vad tror ni? Skicket är ju nästan otäckt bra. Antar att bezeln borde vara en annan, men samtidigt kanske sena exemplar av gen 1 fick denna variant av bezel.
It was made in the late 1960s atChistopol Watch Factory. The dial is signed:VOSTOK. Water-resistant 300m. A great addition to your watch collection! Luminescent hands and hour markers;. 18 Jewels;.www.ebay.com
Vad sägs om band byte?rött eller grå beige?
Den 1:a generationen Nvch30 är min favorit bland alla ryska klockor.Vad säger ni som vet om den här. För mycket pengar för mig oavsett, men vad tror ni? Skicket är ju nästan otäckt bra. Antar att bezeln borde vara en annan, men samtidigt kanske sena exemplar av gen 1 fick denna variant av bezel.
Grymt!! Den där är tidig med ATM!!