• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

MAz_666

Rolex
Klockan är ju ny jäkla trist. Kan man få kronan utbytt mot pirat hos vilken uris som helst eller är de rysk special?
Nu är det killgissnng på hög nivå, men jag tror inte kronan är problemet - såvida den har en packning ”i locket” och var stabilt iskruvad. Rostighet ser man, och en ny varken är eller blir rostig på lååång tid.
Och även OM den skulle vara rostig så är det ju gängorna som i så fall är anlupna; drar man åt den så pressas ju packningen mot boettens öppning. Såvida inte rosten ”sköljt över” packningen så tätar den.
 

Vostok

Audemars
Inte super hårt inte super lätt nånstans där mitt emellan.
Jaa dom brukar ju sitta åt men svårt att säga... och kronan va åtdragen med alltså...
Låt den torka upp helt och smörj packningen med silikonfett så den blir glatt och dra ihop klockan så får du väl hålla lite koll.. Annars ta den till en urmakare och låt trycktesta den vid tillfälle..
Men smörj packningarna till att börja med... Även packningen i kronan skulle nog må bra av lite silikonfett..
 

Vostok

Audemars
Nu är det killgissnng på hög nivå, men jag tror inte kronan är problemet - såvida den har en packning ”i locket” och var stabilt iskruvad. Rostighet ser man, och en ny varken är eller blir rostig på lååång tid.
Och även OM den skulle vara rostig så är det ju gängorna som i så fall är anlupna; drar man åt den så pressas ju packningen mot boettens öppning. Såvida inte rosten ”sköljt över” packningen så tätar den.
Jag tänkte mer att dom där kronorna verkar ha varit en katastrof redan vid tillverkningen så det kanske är mer problem än rost med dem? :)
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Om dom inte "hinner" med sitt uppdrag kanske dom inte ska hålla på med sin jävla stasikontroll.. Leverera posten istället och sluta lek tullverk.. 😤🤬

Problemet är väl egentligen att tullförhandlingarna inte är ifyllda korrekt.

Kan tänka mig att de inte hinner anställa folk i den takt mängden ökar, eller ens har råd med det och får en himla massa paket de helt enkelt inte hinner med, då är ju alternativet bara att skicka tillbaka eller skita i att göra sitt jobb och skicka utan att ta betalt.

Det är coolt och betala moms, fastän jag helst skulle slippa! 😇

Vill bara nämna att även jag är lite frustrerad, men det finns ju inte så mycket mer man kan göra än att försöka få avsändaren fylla i CN22/23 på rätt sätt, så man slipper problem.

Edit: Här är en länk så ryssarna fattar hur man skall fylla i: https://www.pochta.ru/support/post-rules/customs-declaration
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Tisdagen avslutas med äldre tunna på handleden, samtidigt som kvällens mat tillagas.
20210706_184829.jpg
 

Vostok

Audemars
Problemet är väl egentligen att tullförhandlingarna inte är ifyllda korrekt.

Kan tänka mig att de inte hinner anställa folk i den takt mängden ökar, eller ens har råd med det och får en himla massa paket de helt enkelt inte hinner med, då är ju alternativet bara att skicka tillbaka eller skita i att göra sitt jobb och skicka utan att ta betalt.

Det är coolt och betala moms, fastän jag helst skulle slippa! 😇

Vill bara nämna att även jag är lite frustrerad, men det finns ju inte så mycket mer man kan göra än att försöka få avsändaren fylla i CN22/23 på rätt sätt, så man slipper problem.
Hehehe! Problemet är att Postnord inte ska hålla på med tullverksamhet utan leverera post :D
Jag får nästan sätta på mig bettskena när jag pratar om Postnord så jag tänker inte säga något mer om dom :D
 
  • Like
Reactions: Jox

Delgada

Patek
Blandade känslor i kväll inte kan man väl få fukt i klockan 2 ggr per dag med olika klockor...
DSC_4224.JPG
Så otroligt coolt att du gjorde slag i saken och skaffade en Pamphibia också. Jag brukar ju säga att om man endast fick ha en Amphibia skulle det nog vara en sån. Men nu får man ju ha fler så det har inte blivit nån sån för min del. Men snygga är de. Och en Panerai som jämförelse är säkert dubbel så dyr.... nästan...🤔
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Så otroligt coolt att du gjorde slag i saken och skaffade en Pamphibia också. Jag brukar ju säga att om man endast fick ha en Amphibia skulle det nog vara en sån. Men nu får man ju ha fler så det har inte blivit nån sån för min del. Men snygga är de. Och en Panerai som jämförelse är säkert dubbel så dyr.... nästan...🤔
Jag sålde av ett par andra klockor som bara låg och skräpa, la in en köpes annons här och fick napp. Försökte först beställa från utlandet men de verkade va slut på de flesta ställena. De mest fantastiska med Vostok är ju priset så mycket skoj för pengarma
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Allt är ryskt special med Vostok... Till och med gummiblandningen i packningen är special..
Ta bort packningen du det kan va fukt under den och fetta in den som sagt..
Okej känns som jag börjar lära mig mer o mer är typ samma som ryska och tjeckiska traktorer allt är egen utvecklat. Tips på att få bort packning utan att skada den? Sorry för alla amatör frågor. Riktigt tacksam för all hjälp jag får @Vostok 👌
 

Vostok

Audemars
Okej känns som jag börjar lära mig mer o mer är typ samma som ryska och tjeckiska traktorer allt är egen utvecklat. Tips på att få bort packning utan att skada den? Sorry för alla amatör frågor. Riktigt tacksam för all hjälp jag får @Vostok 👌
Ta en tandpetare och pilla upp den bara.. Packningen tål ganska omild behandling så ingen fara med att den går sönder :)
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Ja det där verkar ju rätt!
Nu är den fönad blev varm och skön i stålet. Låter de vara nu över natten. Får beställa silikon fett till packningarna. Har inget sådant. Behöver man göra något mer när man sätter ihop allt, vore ju smart att beställa en annan krona när de är så pass lätt att montera och demontera den. Ingår det oring när man beställer en ny?. Men först är de bäst att testa o montera allt smörja och dra fast o kolla ifall den blir tät alternativt trycktesta när allt är klart
 
Topp