• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Chrisse

Patek
2-Faktor
Привет

C043BC5B-ED6E-4A1D-8E31-CC3A66DC2B5C.jpeg
 

Vostok

Audemars
Nu är den fönad blev varm och skön i stålet. Låter de vara nu över natten. Får beställa silikon fett till packningarna. Har inget sådant. Behöver man göra något mer när man sätter ihop allt, vore ju smart att beställa en annan krona när de är så pass lätt att montera och demontera den. Ingår det oring när man beställer en ny?. Men först är de bäst att testa o montera allt smörja och dra fast o kolla ifall den blir tät alternativt trycktesta när allt är klart
Ja packningen brukar medfölja när man köper en ny krona men det är ju inte säkert det är något fel på den du har så pröva silikonfett och dra åt så kanske det är löst! :)
 

Delgada

Patek
Vad var det vi sa om onsdagen. Ombyggd-onsdag? Ja man får väl anpassa sig efter egen förmåga och kapacitet. Ombygge för mig innebär byte av band och bezel. Men tycker nog ändå att man kan komma långt med det för att förändra och skapa ett nytt uttryck i en klocka.
Visar upp min första ryss som jag köpte för snart 2 år sedan. Bedrev fast spaning på denna tråd och på klockanett.se under en period och valde boett och tavla och bezel efter noggrant övervägande. Jag är fortfarande nöjd med kombon, även om den inte är särskilt spektakulär.
20210707_080040.jpg
20210707_080203.jpg


Och tips till kamrat @MAz_666 nu finns den inne på soviet.market igen.😉👍
 

MAz_666

Rolex
Vad var det vi sa om onsdagen. Ombyggd-onsdag? Ja man får väl anpassa sig efter egen förmåga och kapacitet. Ombygge för mig innebär byte av band och bezel. Men tycker nog ändå att man kan komma långt med det för att förändra och skapa ett nytt uttryck i en klocka.
Visar upp min första ryss som jag köpte för snart 2 år sedan. Bedrev fast spaning på denna tråd och på klockanett.se under en period och valde boett och tavla och bezel efter noggrant övervägande. Jag är fortfarande nöjd med kombon, även om den inte är särskilt spektakulär.
20210707_080040.jpg
20210707_080203.jpg


Och tips till kamrat @MAz_666 nu finns den inne på soviet.market igen.😉👍
Nä nu jävlar ... :mad:🤬;)😂🤣

Japp, den är cool som en barstol.
Himla tur att det är köpstopp sedan lång tid tillbaka!
 

Delgada

Patek
Nä nu jävlar ... :mad:🤬;)😂🤣

Japp, den är cool som en barstol.
Himla tur att det är köpstopp sedan lång tid tillbaka!
... och som vi vet är begreppet "köpstopp" endast en social konstruktion och ingen naturlag.... och som fri tänkande människa är det vår plikt att frigöra oss från de sociala bojorna och utvecklas till vår fulla kraft och kreativitet....🤣
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Vad var det vi sa om onsdagen. Ombyggd-onsdag? Ja man får väl anpassa sig efter egen förmåga och kapacitet. Ombygge för mig innebär byte av band och bezel. Men tycker nog ändå att man kan komma långt med det för att förändra och skapa ett nytt uttryck i en klocka.
Visar upp min första ryss som jag köpte för snart 2 år sedan. Bedrev fast spaning på denna tråd och på klockanett.se under en period och valde boett och tavla och bezel efter noggrant övervägande. Jag är fortfarande nöjd med kombon, även om den inte är särskilt spektakulär.
20210707_080040.jpg
20210707_080203.jpg


Och tips till kamrat @MAz_666 nu finns den inne på soviet.market igen.😉👍

Den kombon med polerat case & ring är faktiskt j-vligt vacker!

Tur att jag med har köpstopp...
 
Topp