• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Torsdagstips! Ser korrekt och fin ut förutom ena paddelvisaren. Kommer i burken. Är fortfarande i lågt pris. Kan väl kanske bortse att säljaren skriver att den är från -77. Gissar att han utgår från burkens nummer.

Check out the lot on the "Meshok" internet auction https://meshok.net/en/item/241428824
Screenshot_20210708_122308.jpg
 

Vostok

Audemars
Det kan alltid bli värre 😉


Börjar du samla på mask tror jag tyvärr du kommer "behöva" köpa några från ryssland med 😉

Screenshot_20210708-121654_Chrome.jpg
Ja det är som vanligt... Precis när man tror att det inte kan bli värre så blir det de!!
Måste dock citera det otroligt roliga som står på deras sida som du länkade till: "Vi på PostNord kommer att jobba som vanligt med att leverera dina försändelser när de väl kommit till Sverige" 😂🤣😂🤣🤮
 

MAz_666

Rolex
Torsdagstips! Ser korrekt och fin ut förutom ena paddelvisaren. Kommer i burken. Är fortfarande i lågt pris. Kan väl kanske bortse att säljaren skriver att den är från -77. Gissar att han utgår från burkens nummer.

Check out the lot on the "Meshok" internet auction https://meshok.net/en/item/241428824
Screenshot_20210708_122308.jpg
Såg den där. Fint skick, förutom som du säger: "trasiga paddeln".
Men 1977 måste vara fel. Burkens nummer är ju typ deras patent-/M-nummer - inte med koppling till årtal på själva klockan.
De första tunnorna började ju göras 1979, och enligt klassiska "historiesidan" om Nvch30 så kom de första militära tunnorna ca 1981.
Fin hursom!
 
Senast ändrad:

Vostok

Audemars
Torsdagstips! Ser korrekt och fin ut förutom ena paddelvisaren. Kommer i burken. Är fortfarande i lågt pris. Kan väl kanske bortse att säljaren skriver att den är från -77. Gissar att han utgår från burkens nummer.

Check out the lot on the "Meshok" internet auction https://meshok.net/en/item/241428824
Screenshot_20210708_122308.jpg
Nja burken är ej från -77... Det där är ett nummer som används av det så kallade Gost standardiserings systemet som finns i Ryssland och just det där numret står för 300m dykarklocka och den standarden eller numret är från -77, (finns 69 med och tror det är gen 1 om jag inte minns helt fel), Minns ej exakt vad det stod mer men det går att söka upp om man vill nörda mer om det :)

1625740274401.png
 
Senast ändrad:

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Nja burken är ej från -77... Det där är ett nummer som används av det så kallade Ghost standardiserings systemet som finns i Ryssland och just det där numret står för marinens 300m dykarklocka och den standarden eller numret är från -77, (finns 69 med och tror det är gen 1 om jag inte minns helt fel), Minns ej exakt vad det stod mer men det går att söka upp om man vill nörda mer om det :)
Jo, exakt det jag menade 😉 Att säljaren skriver att den är från -77 är säkert att han/hon missuppfattat numret på burken.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Ja det är som vanligt... Precis när man tror att det inte kan bli värre så blir det de!!
Måste dock citera det otroligt roliga som står på deras sida som du länkade till: "Vi på PostNord kommer att jobba som vanligt med att leverera dina försändelser när de väl kommit till Sverige" 😂🤣😂🤣🤮

Jo, men frågan är hur det blir med momsen nu från Nederländerna som Vostok24 skickar ifrån pga av dessa nya regler.

Jag antar att momsen var 0 då de skickade via Nederländerna om paketets deklarerade värde var mindre än 22€? Får se vad som händer.
 

Vostok

Audemars

Rikala

Patek
2-Faktor

Vostok

Audemars
Lite mer info om TU-numret som verkar vara standard för materialet.

Ja en teknisk specifikation/dokumentation alltså med ritningar och hela faderullan :)
Det används till allt möjligt så det är inget militärt nummer utan finns på allt från toalettborstar till betongblandare :)
Vore dock kul att se specen på NCVh-30 i sin helhet men antar det ej går att få ut den :)
Systemet existerar fortfarande..
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Ja en teknisk specifikation/dokumentation alltså med ritningar och hela faderullan :)
Det används till allt möjligt så det är inget militärt nummer utan finns på allt från toalettborstar till betongblandare :)
Vore dock kul att se specen på NCVh-30 i sin helhet men antar det ej går att få ut den :)
Systemet existerar fortfarande..

Du får väl ringa Putin o be snällt?
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Mitt lite onödiga, men kul, inköp landade i dag (trots att posten var inblandad... )
Tyvär missade Fylle-Oleg att skriva:
модифицировано в Швеции
вонсток
Så det blev bara bilden...
Surt, men det funkar ändå. Hade dock varit ännu roligare med texten dock
@Von såhär blev de (alltså inte som beställt 🤣 )
20210708_134238.jpg
 
Senast ändrad:

Beo

Patek
2-Faktor
Mitt lit eonödiga, men kul, inköp landade i dag (trots att posten var inblandad... )
Tyvär missade Fylle-Oleg att skriva:
модифицировано в Швеции
вонсток
Så det blev bara bilden...
Surt, men det funkar ändå. Hade dock varit ännu roligare med texten dock
@Von såhär blev de (alltså inte som beställt 🤣 )
20210708_134238.jpg
Vrålcool!var beställde du dem?😛
 

v0n

Patek
2-Faktor
Mitt lit eonödiga, men kul, inköp landade i dag (trots att posten var inblandad... )
Tyvär missade Fylle-Oleg att skriva:
модифицировано в Швеции
вонсток
Så det blev bara bilden...
Surt, men det funkar ändå. Hade dock varit ännu roligare med texten dock
@Von såhär blev de (alltså inte som beställt 🤣 )
20210708_134238.jpg
Tuffa ändå, spritpenna funkar lika bra 😘
 

MAz_666

Rolex
@Vostok
Detta va vad frugan hitta i butiken hör ute i bushen. Duger detta till att smörja o ringen som ska täta mot bakstycket?
DSC_4280.JPG
Blir perfekt!
Den där, eller tuben som heter Glidex (inget skämt!) är några som funkar bra, och inte påverkar gummit. Glidex som jag har, är faktiskt till för att smörja saker där man KAN få i sig ämnet - så det alltså ej skall vara giftigt. Nyttjas t.ex. till att smörja de rörliga delarna i en espressomaskin. Mindre bra att äta petroleumprodukter där ...
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Komandirskie erbjuder "gravering" där man själv skickar bild och text till den. 1000 rubel kostar det, så inte hela världen :D
Fick precis svar att jag skulle ha skickat den färdiga layouten... De "kan" tydligen inte sätta dit texten själva :facepalm:
Bra att tänka på om det skulle bli en ny beställning. Dvs skicka bilden så som ni förväntar er att den ska bli, med evt text osv (färdig layout)
 

Vostok

Audemars
Mitt lite onödiga, men kul, inköp landade i dag (trots att posten var inblandad... )
Tyvär missade Fylle-Oleg att skriva:
модифицировано в Швеции
вонсток
Så det blev bara bilden...
Surt, men det funkar ändå. Hade dock varit ännu roligare med texten dock
@Von såhär blev de (alltså inte som beställt 🤣 )
20210708_134238.jpg
Skulle det verkligen stå "modifierad i Sverige handfat" på den??
 
Topp