• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

xuper

Cartier
2-Faktor
Det var besynnerligt. Så här ser det ut i min lur.
Screenshot_20210708-135214_Chrome.jpg
Screenshot_20210708-135228_Chrome.jpg


Okej.. det verkar som att den finns i lager om man har hemsidan på tyska, väljer man engelska så finns den inte.. luktar diskriminering 🌞
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Japp!! Jag har använt liknade och även ABU:s silikonfett för kastspörullar när jag ej hittat något annat..
Kanonbra tack då kan jag pyssla ikväll om tid blir över.

Idag kom den 3 dagar tog det från Polen, DHL. Riktigt snabb frakt. Köpte den på Chrono 24. Har ju en förkärlek till flygplan så del passar ju bra på så vis. Fixade på ett armband som låg hemma
Screenshot_20210708-152500.png
DSC_4297.JPG
 

Vostok

Audemars
Kanonbra tack då kan jag pyssla ikväll om tid blir över.

Idag kom den 3 dagar tog det från Polen, DHL. Riktigt snabb frakt. Köpte den på Chrono 24. Har ju en förkärlek till flygplan så del passar ju bra på så vis. Fixade på ett armband som låg hemma
Screenshot_20210708-152500.png
DSC_4297.JPG
Grymt snygg urtavla!! Den där är ej vattentät så du vet, men det kanske du redan har koll på :)
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Torsdagstips! Ser korrekt och fin ut förutom ena paddelvisaren. Kommer i burken. Är fortfarande i lågt pris. Kan väl kanske bortse att säljaren skriver att den är från -77. Gissar att han utgår från burkens nummer.

Check out the lot on the "Meshok" internet auction https://meshok.net/en/item/241428824
Screenshot_20210708_122308.jpg

Tur att man har köpstopp!

Har dock 5 paket på väg, men ett till verkar har blivit returnerat av posten, undra varför då jag givit instruktioner till hur de skall skriva. Postnord har säkert misslyckas med att skicka ut brev för att betala moms eller något!

Har ni sett deras nya postlastbilar?

 

Samlarn

Rolex
Torsdagstips! Ser korrekt och fin ut förutom ena paddelvisaren. Kommer i burken. Är fortfarande i lågt pris. Kan väl kanske bortse att säljaren skriver att den är från -77. Gissar att han utgår från burkens nummer.

Check out the lot on the "Meshok" internet auction https://meshok.net/en/item/241428824
Screenshot_20210708_122308.jpg
Man ska ju kolla på helheten när man kollar på de där klockorna. Jag reagerade lite på den här bilden:

241428824.3.jpg

Jag har inte hunnit kolla så noga men har för mig att boetten ska vara formad som en "båge" på NVCh-30 och inte ha den där platta delen i mitten.

tBp44We.jpg

Som sagt, man ska kolla på helheten och knske inte hänga upp sig för mycket på detaljer. Plåtburkarna brukar vara svåra att hitta.
 

Vostok

Audemars
Man ska ju kolla på helheten när man kollar på de där klockorna. Jag reagerade lite på den här bilden:

241428824.3.jpg

Jag har inte hunnit kolla så noga men har för mig att boetten ska vara formad som en "båge" på NVCh-30 och inte ha den där platta delen i mitten.

tBp44We.jpg

Som sagt, man ska kolla på helheten och knske inte hänga upp sig för mycket på detaljer. Plåtburkarna brukar vara svåra att hitta.

Helt rätt!! Jag va inte så intresserad av klockan så kollade knappt :D Va bara tu numret som jag intresserade mig för :D

1625754190399.png
 

Samlarn

Rolex
Helt rätt!! Jag va inte så intresserad av klockan så kollade knappt :D Va bara tu numret som jag intresserade mig för :D

1625754190399.png
Det är mycket som är rätt på klockan i annonsen och man ska se på helheten men det vore tråkigt om någon som letar efter en helt perfekt generation 2 NVCh-30 tror att de hittat en pefekt klocka. Diskussionen här kan bli lång, och jag ska till jobbet snart. Det var någon annan detalj som jag också reagerade på.
 

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Man ska ju kolla på helheten när man kollar på de där klockorna. Jag reagerade lite på den här bilden:

241428824.3.jpg

Jag har inte hunnit kolla så noga men har för mig att boetten ska vara formad som en "båge" på NVCh-30 och inte ha den där platta delen i mitten.

tBp44We.jpg

Som sagt, man ska kolla på helheten och knske inte hänga upp sig för mycket på detaljer. Plåtburkarna brukar vara svåra att hitta.

Helt rätt!! Jag va inte så intresserad av klockan så kollade knappt :D Va bara tu numret som jag intresserade mig för :D

1625754190399.png
Well, 22 mm med rätta atributt i övrigt. Skulle kalla denna en 100% legit NVCh-30 med en dålig visare.
 

Vostok

Audemars
Det är mycket som är rätt på klockan i annonsen och man ska se på helheten men det vore tråkigt om någon som letar efter en helt perfekt generation 2 NVCh-30 tror att de hittat en pefekt klocka. Diskussionen här kan bli lång, och jag ska till jobbet snart. Det var någon annan detalj som jag också reagerade på.
Även att dom ej visar hur lugghålet ser ut tyder ju på att det är omslipade luggar.. Man vill se frässpåret som är fiskfjäll mönstrad över hela ytan i hålet och inga kanter efter Olegs fil på sidorna..
Ha en trevlig dag på jobbet!!

1625754571948.png
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Det där är alldeles för många hjärnblödningar och otroligt mycket svavelosande svordomar över Postnord för mig att klara av!! Du gör det bra som pallar det där!! 👍
Jag håller tummarna för dig och hoppas du tar dig igenom allt med hälsan i behåll!!
What's that "köpstopp" everyone is talking about?
Screenshot_20210708_210935_se.postnord.private.jpg

Jo, jag har 14 klockor på väg trots köpstopp 😃

Får lugna mig lite nu, har ju semester 😇
 

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Det där är alldeles för många hjärnblödningar och otroligt mycket svavelosande svordomar över Postnord för mig att klara av!! Du gör det bra som pallar det där!! 👍
Jag håller tummarna för dig och hoppas du tar dig igenom allt med hälsan i behåll!!
Två av klockorna är här i Sverige på ett andra besök så viss stress finns det 😑 Tack! 😉
 

Delgada

Patek
Så hände det sig att jag var inne på komandirskie.com och hittade lite kul till en modd jag tänkt på ett tag.
Nu vis av erfarenhet valde jag UPS med tanke på förra gången då post nord inte tyckte att det var lönt att meddela mig om paketet från Ryssland utan tyckte tyckte det var en bättre idé rent affärsmässigt att skicka tillbaka det till Ryssland. (nån som begriper får försöka förklara detta för mig nån gång).
NU ska det bli spännande att se hur UPS funkar med de nya reglerna. Hoppas det går lika fort som det brukar med UPS.
Jag återkommer med rapport.
 
Topp