• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Hehe.. tack! Blev denna 🥳
E0BEBCF4-F18F-4936-84FE-995BDAA24B95.jpeg
Jag har samma. Billig och funkar bra.
 

Vostok

Audemars
Idag blev det skruvning av gamla Molnija fickur..
Rotade fram ett lik som legat länge, bytte glas och fick en sekundvisare samt krånglat lite med timkugg som hade åkt ur läge.. Den ser för jäklig ut men fungerar igen :)
Denna är från -56 så ganska fint urverk va det i denna med :)

IMG_20210730_162511.jpg

IMG_20210730_162535.jpg

IMG_20210730_162357.jpg
 

MAz_666

Rolex
Såg du hur man gör när man använder den?
Lägg klockan på den håll in knappen och lyft klockan sakta från maskinen ca en halvmeter och släpp knappen..
Ungdomarna förstår självklart inget, men den som ägt gamla kassettbandspelare känner exakt igen tillvägagångssättet. Man avmagnetiserade ju huvudena om man var lite ”om sig och kring sig”.
Apparaten tyvärr slängd …
1627656800161.jpeg
 

Samlarn

Rolex
Idag blev det skruvning av gamla Molnija fickur..
Rotade fram ett lik som legat länge, bytte glas och fick en sekundvisare samt krånglat lite med timkugg som hade åkt ur läge.. Den ser för jäklig ut men fungerar igen :)
Denna är från -56 så ganska fint urverk va det i denna med :)

IMG_20210730_162511.jpg

IMG_20210730_162535.jpg

IMG_20210730_162357.jpg
Dina projekt brukar bli typ 1 + 1 = 4 men den här blir nog typ, bara 1,5. Jag vet inte... Det ser ju för j-vligt ut.
 

Vostok

Audemars
Dina projekt brukar bli typ 1 + 1 = 4 men den här blir nog typ, bara 1,5. Jag vet inte...
Jag har inte hjärta att polera upp den och göra den i ny skick.. Den är ju gammal och använd och det ska synas :D
Det vore som att sminka en mumie för att den ska se fin ut på ett museum ;)
Har den på armen nu och den ser rent ut sagt fördjävlig ut :D Hahahaha!!
 
Senast ändrad:

hepanter

Patek
2-Faktor
Sådär nu har man äntligen lagt en beställning från Vostok watches 24. Blev 2 st 420:s 3 bezel ringar. Nu blev det inga keramiska utan har funderingar på blekning i klorin. Ska bli kul och spännande. Får se hur lång tid leveransen tar bara
 

Delgada

Patek
Halloj frugan och jag har tänkt oss bygga ett varsitt projekt. Har en fråga angående bezel, passar denna på en amphibia 420 case. Står att den är till kommanderskie så därför jag undrar😊
Screenshot_20210730-163238.png
Ja den passar 420.
Det besynnerliga är att när jag kollar på den via mobilen står det verkligen Amphibia och Komandirskie.
Screenshot_20210730-195319_Chrome.jpg

Men på din skärmdump står det bara Komandirskie. Men den passar och det är samma.
 

Kreacon

Audemars
Blev 5 ST nya band från cheapest NATO strap också🤩 ja blir kul hoppas jag och klockan klickar denna gången
Brukar inte gilla nato men CNS ribbade var riktigt bra imo. Intressant läsning om
avmagnetisering, tack för det!

Fel klocka men jag minns det som om att Japan ligger rätt nära Ryssland.

Japp. 7 minuter för att ladda upp en bild. Snacka om tålamod. 💪
10CF8826-A7F4-443C-A98F-DBD86B4F7BDE.jpeg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Brukar inte gilla nato men CNS ribbade var riktigt bra imo. Intressant läsning om
avmagnetisering, tack för det!

Fel klocka men jag minns det som om att Japan ligger rätt nära Ryssland.

Japp. 7 minuter för att ladda upp en bild. Snacka om tålamod. 💪
10CF8826-A7F4-443C-A98F-DBD86B4F7BDE.jpeg

Testa lädernato (jag har några stycken), det bästa är nog ett bättre begagnat som jag tror är gjort i ryssland, superbekvämt och precis lagom tunt!!! Letar efter liknande, CNS variant är för tjockt.
 

Kreacon

Audemars
Testa lädernato (jag har några stycken), det bästa är nog ett bättre begagnat som jag tror är gjort i ryssland, superbekvämt och precis lagom tunt!!! Letar efter liknande, CNS variant är för tjockt.
Gillar inte lädernato för egen del. Har nog faktiskt inget läder som jag använder. 🙂
Men hade ett sjukt bekvämt till en gammal certina.
Finns ju duktiga bandmakare hör på ks som säkert kan fixa!
 

Itima

Omega
2-Faktor
Brukar inte gilla nato men CNS ribbade var riktigt bra imo. Intressant läsning om
avmagnetisering, tack för det!

Fel klocka men jag minns det som om att Japan ligger rätt nära Ryssland.

Japp. 7 minuter för att ladda upp en bild. Snacka om tålamod. 💪
10CF8826-A7F4-443C-A98F-DBD86B4F7BDE.jpeg
Tyckte också att CNS natos är helt ok för priset, problemet för mig är att dom är för korta, funderar nästan på att ta bort den övre ringen, men vet inte om de bara kommer se konstigt ut.
IMG_20210731_025737.jpg
 
Senast ändrad:

hepanter

Patek
2-Faktor
Får tyvärr meddela att mitt vostokverk har somnat in efter ruckningen igår, något måste ha hänt... Skulle ha accepterat de där *50sek per dygn de var bättre än att ha ett urverk som inte rör sig över huvudtaget🥴🥺😕


Fram med reservklockan
DSC_4888.JPG
DSC_4882.JPG
 
Senast ändrad:

Vostok

Audemars
Får tyvärr meddela att mitt vostokverk har somnat in efter ruckningen igår, något måste ha hänt... Skulle ha accepterat de där *50sek per dygn de var bättre än att ha ett urverk som inte rör sig över huvudtaget🥴🥺😕
DSC_4882.JPG
Ställ tillbaks det som det stod från början och försök ruska liv i den lite försiktigt.
När den går för fort innan man ruckar kolla magnetism så man ger sig på rätt problem.. Man byter inte olja på traktorn om det är punktering ;)
 

Vostok

Audemars
Gjorde det men de är helt livlöst. Inte som o få igång en Volvo bm direkt
Har man fått alger i tanken på en Bolinder så är det inte så lätt heller ;)
Kolla om balansfjädern sitter ihop någonstans, alt ställ den i botten åt andra hållet så den går ännu fortare och försök ruska igång den (om fjädern är magnetisk kan den ha fastnat ihop helt nu efter din ruckning så den inte rör på sig alls längre).
 
Topp