• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

hepanter

Patek
2-Faktor
DSC_4891.JPG
Väldans bra på NATO denna
DSC_4889.JPG
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Det ser ut som att den fastnat i nå't under bryggan?

Nä fjädern har fastnat i "ruck armen"... Ställ tillbaks ruckningen som den va före... Hela fjädern är o-centrerad nu så inte konstigt den har dött..
Du kan peta lite försiktigt på fjädern med en tandpetare... (Obs försiktigt) så den släpper från armen och centrerar sig igen..
Stort tack ska kika på detta den, är bara inne och gör frukost som jag ska ta med till ladugården, återkommer senare. Som sagt är helt novis. Men man lär sig på vägen, tack vare att man får hjälp här. Underbara ryssgrupp va vore jag utan er🤩
 

Beo

Patek
2-Faktor
Nä fjädern har fastnat i "ruck armen"... Ställ tillbaks ruckningen som den va före... Hela fjädern är o-centrerad nu så inte konstigt den har dött..
Du kan peta lite försiktigt på fjädern med en tandpetare... (Obs försiktigt) så den släpper från armen och centrerar sig igen..
Nu är jag 2a igen!🥵
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Nä fjädern har fastnat i "ruck armen"... Ställ tillbaks ruckningen som den va före... Hela fjädern är o-centrerad nu så inte konstigt den har dött..
Du kan peta lite försiktigt på fjädern med en tandpetare... (Obs försiktigt) så den släpper från armen och centrerar sig igen..

Nu är jag 2a igen!🥵
Tyvärr har fjädern kroknat i yttersta ringen.
 

Samlarn

Rolex
Det går att laga men inget jag skulle ge mig på som nybörjare. Det kanske finns nå'n i forumet som kan byta balansbrygga åt dig? Lite meckigt men det går att göra.
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Det går att laga men inget jag skulle ge mig på som nybörjare. Det kanske finns nå'n i forumet som kan byta balansbrygga åt dig? Lite meckigt men det går att göra.
Undrar va jag gjorde för fel... Ångrar det oerhört, men gjort är gjort .. va jag ser så är ju de normalt att dess verk kan gå mellan 30 till 60 sek differans, min låg i övre skiktet men ändå inom den zonen. De jag gjort är att dra tillbaka den va 3 en dag ca 3 min skulle hellre fortsatt med det🥺
 

Vostok

Audemars
IMG_20210731_093833_440.jpg
IMG_20210731_093835_352.jpg

Tror fjädern hoppat ur sitt läge och trasslat in sig längst in. Ser inte lovande ut. Kan fjädern typ gått sönder?
Hmm!! Varför har du ställt den ännu mer åt minushållet?? Du skulle åt plushållet och sedan peta tillbaks fjädern om den inte åkte på plats av sig själv redan.
Det där är nog det närmaste en råbandsknop man kan komma på en fjäder.
Har fjädern lossnat eller?? Svårt att se på bilden, Isf är det nog en ny balans som gäller.
Nu tar du ett djup andetag och låter bli att göra något tills du har tid och är lugn och avstressad innan du gör något mer!! Allt går att lösa men man ska inte ha bråttom eller vara stressad när man skruvar..
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Hmm!! Varför har du ställt den ännu mer åt minushållet?? Du skulle åt plushållet och sedan peta tillbaks fjädern om den inte åkte på plats av sig själv redan.
Det där är nog det närmaste en råbandsknop man kan komma på en fjäder.
Har fjädern lossnat eller?? Svårt att se på bilden, Isf är det nog en ny balans som gäller.
Nu tar du ett djup andetag och låter bli att göra något tills du har tid och är lugn och avstressad innan du gör något mer!! Allt går att lösa men man ska inte ha bråttom eller vara stressad när man skruvar..
Tog den åt plus hållet först, men fjädern var inte sammarbetsvillig, eller så va de jag som inte hade behörighet, tror mest på de sistnämda. Skulle nog inte pillat.
 
Topp