• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Zvezda-Zöndag! Äntligen kom den fram, den lilla tunnformade damzvezdan! Här brevid min herrzvezda!

20210801_100432.jpg


Baksidan

20210801_100618.jpg


Tavlan

20210801_100653.jpg


Insidan. Märkt med 4-57 som jag antar är tillverkningsdatum? Mao april 57

20210801_100727.jpg
 
D

Deleted member 35505

Guest
Väntat över en månad på två ur, ett från Nizhniy Novgorod i Ryssland och ett från Moldavien. Tracking fungerar inte på ryssen, och Moldavienuret har enl tracking legat i Slovakien sedan 21 juli. Inga brev eller sms om tull i sikte.

Är det i överkant mot vad ni andra upplevt eller lever hoppet?
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Väntat över en månad på två ur, ett från Nizhniy Novgorod i Ryssland och ett från Moldavien. Tracking fungerar inte på ryssen, och Moldavienuret har enl tracking legat i Slovakien sedan 21 juli. Inga brev eller sms om tull i sikte.

Är det i överkant mot vad ni andra upplevt eller lever hoppet?

Testa appen Parcels och se om du får fram något mer. Är CN22 fel är det inte säkert det kommer fram alls utan skickas tillbaka (utan några aviseringar från postnord).
 

Beo

Patek
2-Faktor
Tänk om man vore lite händig och kunde göra nåt liknande. Har du någon kortfattad historia hur du genomförde bygget?
Det var en albatross boett som nån hade gjort en nvch tavla till men hade fel lume(läbbigt gul/orange) och fel bezel samt 200m baklock.
När den kom hem så servade jag verket,lumade om tavlan och visarna,köpte ett 300m baklock av en fin forumvän,bytte till rätt bezel och fick tag på ett högt glas som jag pressade i.👍😊
 

Vostok

Audemars
Väntat över en månad på två ur, ett från Nizhniy Novgorod i Ryssland och ett från Moldavien. Tracking fungerar inte på ryssen, och Moldavienuret har enl tracking legat i Slovakien sedan 21 juli. Inga brev eller sms om tull i sikte.

Är det i överkant mot vad ni andra upplevt eller lever hoppet?
Testa den här:
 

Beo

Patek
2-Faktor
Väntat över en månad på två ur, ett från Nizhniy Novgorod i Ryssland och ett från Moldavien. Tracking fungerar inte på ryssen, och Moldavienuret har enl tracking legat i Slovakien sedan 21 juli. Inga brev eller sms om tull i sikte.

Är det i överkant mot vad ni andra upplevt eller lever hoppet?
Jag har haft strul från moldavien med och det tog nästan 3 månader.
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Det var en albatross boett som nån hade gjort en nvch tavla till men hade fel lume(läbbigt gul/orange) och fel bezel samt 200m baklock.
När den kom hem så servade jag verket,lumade om tavlan och visarna,köpte ett 300m baklock av en fin forumvän,bytte till rätt bezel och fick tag på ett högt glas som jag pressade i.👍😊
Härlig historia, det är nåt visst när man hållit på själv och plockar ihop, den är riktigt fin
 
Topp