• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

D

Deleted member 35505

Guest
Testa den här:
Tack!
Gav mig ingenting ang. den ryska. Den moldaviska tycks dock ha krupit sig upp från Kosice till Lübeck vad det verkar så framfart, om än den av en sköldpadda. Den från Moldavien är den jag är mest spänd på och betalde mest för, så det känns härligt att det finns hopp där ännu!
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Passande?
Screenshot_20210801_123130.jpg
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Farligt nära TWOWG här. Senaste veckorna är det bara dessa två. Har liksom känt mig glad och nöjd bara.

För helvete 30@ minuter för att ladda upp bilder! Går fasen snabbare att skicka snigelpost med framkallade bilder till er i tråden. I love my life. Nikotintugummi.
FE9080A2-F257-43C2-A4ED-8C0F4BED76E8.jpeg
99B90C8E-0C0D-4C6B-A53F-25EC8AC02E29.jpeg
Snygga ryssar med mycket attityd. Trist med uppkopplingen, vi har fått fiber nu äntligen.. i ladugården funkar de bara att ladda upp om man sticker ut mobilen i fönstret 😂
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ännu ett paket som inte har levererats av PN. Efter att paketet sedan 10/7 hade haft status "Tulldeklareras av oss" ringde jag till kundservice och frågade vad det var de höll på med. Tjejen svarade att paketet hade returneras, men att hon inte kunde se orsaken till detta... 🤔 Hon förklarade dock för mig att detta oftast berodde på felaktigt ifylld tulldeklaration. (Jotack, jag vet...) Dock är det ju självklart inte OK att de själva internt inte kan se vad de gör med de paket de hanterar!
Jag passade då på att fråga hur det fungerar med den nya situationen, där man betalar moms direkt vid köpet hos ex bukten eller etsy. Hon förklarade att om detta skall fungera så måste försändelsen tydligt märkas med att moms redan har betalats. De kan aldrig med automatik se att en försändelse har belagts med moms vid köpet...
Frågan jag ställer mig är hur man skall se till att detta blir gjort. Är det en enkel kryssruta som Oleg skall bocka i någonstans?
 

Vostok

Audemars
Ännu ett paket som inte har levererats av PN. Efter att paketet sedan 10/7 hade haft status "Tulldeklareras av oss" ringde jag till kundservice och frågade vad det var de höll på med. Tjejen svarade att paketet hade returneras, men att hon inte kunde se orsaken till detta... 🤔 Hon förklarade dock för mig att detta oftast berodde på felaktigt ifylld tulldeklaration. (Jotack, jag vet...) Dock är det ju självklart inte OK att de själva internt inte kan se vad de gör med de paket de hanterar!
Jag passade då på att fråga hur det fungerar med den nya situationen, där man betalar moms direkt vid köpet hos ex bukten eller etsy. Hon förklarade att om detta skall fungera så måste försändelsen tydligt märkas med att moms redan har betalats. De kan aldrig med automatik se att en försändelse har belagts med moms vid köpet...
Frågan jag ställer mig är hur man skall se till att detta blir gjort. Är det en enkel kryssruta som Oleg skall bocka i någonstans?
Enklast är om Postnord delar ut post istället för att leka tullverk... Då är alla dessa problem ur världen.. Så jävla trött på det här idiotin dom håller på med!! 🤬 :banghead:🤮
 

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Ännu ett paket som inte har levererats av PN. Efter att paketet sedan 10/7 hade haft status "Tulldeklareras av oss" ringde jag till kundservice och frågade vad det var de höll på med. Tjejen svarade att paketet hade returneras, men att hon inte kunde se orsaken till detta... 🤔 Hon förklarade dock för mig att detta oftast berodde på felaktigt ifylld tulldeklaration. (Jotack, jag vet...) Dock är det ju självklart inte OK att de själva internt inte kan se vad de gör med de paket de hanterar!
Jag passade då på att fråga hur det fungerar med den nya situationen, där man betalar moms direkt vid köpet hos ex bukten eller etsy. Hon förklarade att om detta skall fungera så måste försändelsen tydligt märkas med att moms redan har betalats. De kan aldrig med automatik se att en försändelse har belagts med moms vid köpet...
Frågan jag ställer mig är hur man skall se till att detta blir gjort. Är det en enkel kryssruta som Oleg skall bocka i någonstans?
Jo, det problemet verkar man få leva med. Har fyra paket aktuella nu. Två hoppas jag levereras i veckan, de andra två är tillbakaskickat 😑

Ang. det med momsen låter det ju väldigt konstigt att det räcker med en påklistrad lapp för att slippa betala? Om det nu är så det fungerar. Isf finns blir det väldigt utrymme för fiffel känns det som.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Här blev det lite polering för att lugna ner mitt humör en aning efter irritationen över Postnord.. Känns lite bättre nu men funderar på om jag ska gå ut och fälla ett träd eller spränga något med...

IMG_20210802_101618.jpg
IMG_20210802_101714.jpg

Oj! Snyggt!

Såg ut som lite av detaljerna försvann på tåget, men det kanske var off focus som lurade ögat?

Humörhöjare:
 

Vostok

Audemars
Oj! Snyggt!

Såg ut som lite av detaljerna försvann på tåget, men det kanske var off focus som lurade ögat?

Humörhöjare:
Japp! Jag såg att det ser ut så på bilden men det hände ej i verkligheten :) Fick nog bort en del smuts så detaljerna ej syns lika bra plus dåligt fokus för jag blev tvungen att hålla kameran annorlunda för det blänkte så jag fick ej någon bra bild så fick förstora med mobilen när jag tog bilden :)
Ska ta bättre bilder sedan när jag är mer färdig med allt på den.. Har ju ett sprucket plexi med och det är lite större på denna än andra Molnija boetter så har inget liggande..
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Japp! Jag såg att det ser ut så på bilden men det hände ej i verkligheten :) Fick nog bort en del smuts så detaljerna ej syns lika bra plus dåligt fokus för jag blev tvungen att hålla kameran annorlunda för det blänkte så jag fick ej någon bra bild så fick förstora med mobilen när jag tog bilden :)
Ska ta bättre bilder sedan när jag är mer färdig med allt på den.. Har ju ett sprucket plexi med och det är lite större på denna än andra Molnija boetter så har inget liggande..

Ah, skönt! Tänk att smuts kan framhäva detaljerna bättre 😃. Skall bli kul o se resultatet!
 
Topp