Finns det någon som har koll på vart man kan beställa plast/akrylglas i Sverige eller åtminstone inom eu?
Verkmästarna har glas tror jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Finns det någon som har koll på vart man kan beställa plast/akrylglas i Sverige eller åtminstone inom eu?
Har du sett på fanken!! Sternkreuz glas hade dom till och med!! Och jag hade ett konto där till och med Är nog fanken dax för en alzheimers undersökning för en annan snart tror jag!!Verkmästarna har glas tror jag.
Tack!
Gav mig ingenting ang. den ryska. Den moldaviska tycks dock ha krupit sig upp från Kosice till Lübeck vad det verkar så framfart, om än den av en sköldpadda. Den från Moldavien är den jag är mest spänd på och betalde mest för, så det känns härligt att det finns hopp där ännu!
Ännu ett paket som inte har levererats av PN. Efter att paketet sedan 10/7 hade haft status "Tulldeklareras av oss" ringde jag till kundservice och frågade vad det var de höll på med. Tjejen svarade att paketet hade returneras, men att hon inte kunde se orsaken till detta... Hon förklarade dock för mig att detta oftast berodde på felaktigt ifylld tulldeklaration. (Jotack, jag vet...) Dock är det ju självklart inte OK att de själva internt inte kan se vad de gör med de paket de hanterar!
Jag passade då på att fråga hur det fungerar med den nya situationen, där man betalar moms direkt vid köpet hos ex bukten eller etsy. Hon förklarade att om detta skall fungera så måste försändelsen tydligt märkas med att moms redan har betalats. De kan aldrig med automatik se att en försändelse har belagts med moms vid köpet...
Frågan jag ställer mig är hur man skall se till att detta blir gjort. Är det en enkel kryssruta som Oleg skall bocka i någonstans?
Enklast är om Postnord delar ut post istället för att leka tullverk... Då är alla dessa problem ur världen.. Så jävla trött på det här idiotin dom håller på med!!
Jo, det problemet verkar man få leva med. Har fyra paket aktuella nu. Två hoppas jag levereras i veckan, de andra två är tillbakaskickat
Ang. det med momsen låter det ju väldigt konstigt att det räcker med en påklistrad lapp för att slippa betala? Om det nu är så det fungerar. Isf finns blir det väldigt utrymme för fiffel känns det som.
Jo, det är la de nya momsreglerna i eu som ställer till det lite extra, förutom semestrar, corona, postnords nya lotterihantering och allt annat nytt bla bla...
Sjukt snygg. Alla delar passar perfekt med varandra
Min Zvezda är definitivt 16 mm, men det går bra att trycka i ett 18 mm band. Är det dam-modellen du menar, för den har jag inte koll på.Hmm..Verkar vara 18mm på Zvezdan märkte jag nu. Trodde det var 16 och satte på mitt 16-bund.
Spontant säger jag att det är en franken men när jag ser att den super-coola urtavlan är en "transitional" blir jag mer osäker. Det som är speciellt med "transitionaltiden" ( tidigt 90-tal ) är att det ibland sattes ihop vad som helst som gick att sälja.Har precis brutit med eget köpstopp , hittade en rolig klocka som jag inte kunde hålla mig ifrån...
Vad är det jag köpt? En franken eller en hyfsat ovanlig Vostok?
Det blev även två till från samma säljare, med hyfsat ovanliga bezel:er, bilder kommer om de någonsin kommer fram!
Min är 18mm, se bilden med bundet på 16 som har en glipa jämfört med 18mm-bandet på andra bilden som passar perfekt. Trodde att den skulle vara 16 pga åldern, men är definitivt 18.Min Zvezda är definitivt 16 mm, men det går bra att trycka i ett 18 mm band. Är det dam-modellen du menar, för den har jag inte koll på.
Cousins-UK har väl en hel del sådant. Inte längre inom EU, men hyfsat nära iafall.Ja fast jag ska inte ha till en Vostok Jag behöver ett kupolglas som ska vara 43mm
Har ni erfarenhet av Vostok-watches24?
Tänker främst på leveranstider
Min är 18mm, se bilden med bundet på 16 som har en glipa jämfört med 18mm-bandet på andra bilden som passar perfekt. Trodde att den skulle vara 16 pga
åldern, men är definitivt 18.
Fasen klickade på köp redan i helgen och fick tyvärr inte välja speditörKöp! Välj dhl-leverans så funkar det (visas om man köper tillräckligt mycket). Annars be om att få dhl leverans, det kan de fixa.
Japp Cousins-UK har garanterat och är jättebra att ha att göra med men det är Postnords gestapo-tull jag vill undvika... Jag får ebola bara jag tänker på allt strul det innebär att ha med dem att göra.Cousins-UK har väl en hel del sådant. Inte längre inom EU, men hyfsat nära iafall.
Jag köpte därifrån den 24/7, 29/7 skickades det, och jag fick inte heller någon info om DHL. Det ska bli spännande att se vem av oss som får sakerna först, eller om vi ens får någotFasen klickade på köp redan i helgen och fick tyvärr inte välja speditör
Får hoppas de löser det ändå!
Spännande! Du lär nog ligga en hel dagar före mig, har inte hört ngt om att den ska var skickad ännu. Vi får hålla oss uppdateradeJag köpte därifrån den 24/7, 29/7 skickades det, och jag fick inte heller någon info om DHL. Det ska bli spännande att se vem av oss som får sakerna först, eller om vi ens får något
Blev ju grymJa, det går att skruva lite samtidigt som man försöker få ungarna att samsas om vilket barnprogram de ska kolla på.
Tack @KlockTotte för tavlan!
Tack! Får se om jag vänjer mig.Blev ju grym
Mmmm!vuxen bilder!Kvällsjobb
Kvällsjobb