Utvisaren
Diamant
Brunstspanar? Är du ute på krogen och raggar? MED frugan? Det är liberalt må jag säga. Men grattis till det livet!Brunstspanar, skruttan kikar in klockan. Vilket skimmer de är på de rosa med lampa på lumen också väldigt trevlig![]()
![]()
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Brunstspanar? Är du ute på krogen och raggar? MED frugan? Det är liberalt må jag säga. Men grattis till det livet!Brunstspanar, skruttan kikar in klockan. Vilket skimmer de är på de rosa med lampa på lumen också väldigt trevlig![]()
![]()
![]()
![]()
Nåt kul och spännande måste vi ha här ute på landet när annars de näst mest spännande är när postbilen åker förbiBrunstspanar? Är du ute på krogen och raggar? MED frugan? Det är liberalt må jag säga. Men grattis till det livet!![]()
Ja, kaffe skulle vara gott, tack för påminnelsen!Kaffedags.
![]()
Mycket bra beslut, den vridringen är outstanding om nån frågar mig. Min hälsar dock ligger den i lådan idagDenna får åka med idag medBlir kanske ett par gamla paddlar till den och behålla
![]()
![]()
Fasen vad fina de är de där!Kaffedags.
![]()
Paddlar på den sitter ju som gjutet!Denna får åka med idag medBlir kanske ett par gamla paddlar till den och behålla
![]()
![]()
OK, men om man skall vara ärlig är det ju så som det har förmedlats att det skall fungera med de nya reglerna för momsbetalning. Dock verkar det ju slå lite slumpmässigt...Då hände det, har väntat på att det skulle ske... Får betala moms på paketet ifrån vostok-watches24, dock verkar det som värdet är nerskrivet en del då jag endast får betala 5:- i moms (+75 avgift).
![]()
Vaxar du den med?Tvättar slåtterkross![]()
Inte var dag man ser en bild på en uppenbart klockintresserad ko. Som jag alltid har sagt (öh, tror jag...) kor är intelligenta djur!Brunstspanar, skruttan kikar in klockan. Vilket skimmer de är på de rosa med lampa på lumen också väldigt trevlig![]()
![]()
![]()
![]()
Kanske även en lackförsegling?Vaxar du den med?![]()
Underbar patina!Den här har potential att bli riktigt bra.
Tavlan har en riktigt skön krackelering, bezeln är gött patinerad och skiljer sig snyggt mot boetten som är blankare.
Lite o skruva med dock, behöver service, ny krona (rostig och griper inte tag så man kan skruva upp klockan), nytt glas. Kronhalsen redan bytt, den förra var nersliten.
Boetten är lite kul, såg ut som en av de andra, men skiljer sig lite så det här är en jag inte sett tidigare. På bandhornen är det ett litet "step" längst ut (lite svårt o se i bild, men zooma så ser man det).
Urverket är i bra skick, verkar klara sig helt trots trots rost på bommen (endast rost längst ut på bommen)
![]()
Endast lös rostpulver på urverket, gick lätt o torka av.
![]()
Bezeln. Svart och full med skit på baksidan, nog en av de smutsigaste jag vart med om.
![]()
Du, det där skojar man inte om; Vad kan vara roligare än att postbilen kommer med en avi ang att ett potentiellt klockpaket skall hämtas ut hos närmaste postombud? OK, man har förmodligen redan fått aviseringen i appen i telefonen, plus att man har följt paketet meter för meter sedan det skickades iväg, men ändå!Nåt kul och spännande måste vi ha här ute på landet när annars de näst mest spännande är när postbilen åker förbi
Det blev ju fantastiskt bra! Bara att vänta på att det ska bli sommar också, för den där kommer ju tävla i "bästa sommar-modden" som vi ska rösta om i tråden i slutet av maj.... tänkte j
WAX ON! WAX OFF!Vaxar du den med?![]()
Klar keeper!Denna får åka med idag medBlir kanske ett par gamla paddlar till den och behålla
![]()
![]()
Jag borde egentligen ligga och sova ( nattjobb inatt ) men inspirationen "rann till" och då måste det få utlopp.
Den ovanliga gröna urtavlan skulle återställas till sitt ursprung bestämde jag, när jag köpte urtavlan i en frankenklocka. Det var bara den ovanliga urtavlan jag var intresserad av egentligen. Nu har jag kommit en bit på väg. En rundad krona har hittats och ett urverk som kan vara från samma tid som urtavlan har hittats. Jag minns att jag plundrade urverket från en klocka som kom i just den gamla ministry-boetten tidigare. Tyvärr saknas datumfunktionen på urverket men återställningen är inte riktigt klar ännu. Sekundvisaren får komma på när jag sett hur urverket "lirar" med urtavlan.
![]()
![]()
Ja, litegrann. Det är prickarna på urtavlan som är den mest slående skillnaden kanske? "Strukturen"" på urtavlan ser lite obekant ut också.Det är lite samma stuk på tavlan på denna (tänkte då främst på indexet på 12:an).
Lite kul tavla med mönster på. Har säkert aldrig sålts i en ninistry-boett dock, är lite sugen på o bygga ihop något kul.
![]()
Den där boetten är lite ovanlig.Det är lite samma stuk på tavlan på denna (tänkte då främst på indexet på 12:an).
Lite kul tavla med mönster på. Har säkert aldrig sålts i en ninistry-boett dock, är lite sugen på o bygga ihop något kul.
![]()