• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Pobedasöndag, CCCP

20211017_104645.jpg

Att det finns folk som både ritningar av själva delarna är ibland rätt förndrande. Man tänker på de som skapar egna urverk hela vägen från ritbordet. Det kräver onekligen en hel del!
Det där urverket är sjukt...
Byggd av Vacheron Constantin och ska vara världen mest invecklade fickur, Reference 57260 med 57 funktioner.
Det tog för tre urmakare åtta år att tillverka den.

Senast ändrad:
Bytte tillbaka igen.😁
Tips från en medmänniska till alla.
Nu blir det allt svalare och nattfrost var och varannan morgon. Tänk på det när ni cyklar till jobb eller pendeltåg.
Förfrysningsskadorna kan komma utan att man märker det.
Men det går att skydda sig.
Beställ ditt bund redan idag!
20211017_162838.jpg

Bytte tillbaka igen.😁
Nu blir det allt svalare och nattfrost var och varannan morgon. Tänk på det när ni cyklar till jobb eller pendeltåg.
20211017_162838.jpg
Cykel eller pendeltåg?? 😂 Jag har 4mil enkel resa till jobbet och här finns inga pendeltåg 😂
Får nog strappa på mig bund över hela kroppen om jag ska börja cykla 😂😂😂

Bytte tillbaka igen.😁
20211017_162838.jpg
Prima bund på meshok för bara 99 rubeluringar per st! Hur många skall du ha?

1634485039302.png

OT
Bara att köpa en smördeg och bra ut. Tunt hyvlade äpplen på det och 2 msk socker och nån halv med kanel, man kan ha lite rosmarin även på denna. Dvs som en äppelkaka fast det blir en tunn frasig sak. Får den bli kall är den som ett tunt knäckebröd och väldigt smaklig. Nästan bäst kall får då blir äppelsmaken mycket intensivare. Kolasåsen är ju i princip bara sirap, socker och grädde och koka ett tag. Rosmarin efter fördelningen barn/vuxna. Smaka sig fram. Gör man egen glass är man ju kung, men en köpe går bra det med. Kolasåsen är ju kraftig så även om man är gottegris skall man inte dränka en varm kaka i det. Återhållsamt med sås och lagom med glass så kommer kakan fram som den skall. Man kan ju alltid ta ett glas kolasås efteråt om man känner sig lite svång. ;)

För att få in lite klockrelaterat... det hör inte till vanligheterna att jag köper varken nytt eller automatiskt verk. Neptunen går ju hela tiden och håller tiden bra. Klockan behöver liksom inte mig får att hålla igång utan den "kan själv" som knattingarna igår var noga med att påpeka. Man känner sig nästan lite överflödig på något sätt när det inte är något meck man måste göra varje dag med klockan. Men samtidigt är det också lite befriande. :)
Möms! Ska bakas och mutas familj med snarast, stort tack 😃

Haha känner igen det där med ”kan själv” dock kan det ganska fort börja krävas en del handpåläggning även med automatarna - i vart fall om man som jag fått något fix idé om att alla ska gå och visa rätt datum hela tiden 🥵

Cykel eller pendeltåg?? 😂 Jag har 4mil enkel resa till jobbet och här finns inga pendeltåg 😂
Får nog strappa på mig bund över hela kroppen om jag ska börja cykla 😂😂😂
Jag cyklar till pendeltåget varje dag (tar tom med cykeln på tåget). Inga problem såhär långt med frostskador från klockan. Det kan bero på att jag använder något som kallas för handskar
Bytte tillbaka igen.😁
20211017_162838.jpg
Ingen som har hört talas om vanliga hederliga handskar? Finns i en mängd olika utföranden 😉🤣

Tillbaka
Topp